Consumentenbond.nl
Vraag

icscards identificatie per mobiel of tablet lukt niet

• 12 juni 2020
  • 5 reacties
  • 288 Bekeken

Van ICS een mail gekregen dat je identificatie gegevens via hun website moet uploaden anders wordt je card geblokkeerd. Na 2 dagen geen succes uploaden info en Helpdesk onbereikbaar.. Zie op internet veel klachten en aangezien de speciale helpdesk niet bereikbaar is (advies terugbellen als het minder druk is) heb ik het gevoel dat ik niet de enige ben. Ook geen bericht hierover op hun website. Kunnen ze mijn card blokkeren omdat hun systeem niet werkt en is deze  ID Verplichting rechtsgeldig?

5 reacties

Ja, ICS is wettelijk verplicht , om het maar in gewone taal te zeggen, “te weten” wie u bent. Het systeem dat ze daarvoor in het leven geroepen hebben is natuurlijk hun eigen keuze. Ze zijn al best lang bezig achterstallig onderhoud uit te voeren waardoor mensen zich nu (alsnog/opnieuw) moeten identificeren waar de oude identificatie blijkbaar onvoldoende was. Daarom snap ik ook niet zo goed dat u daar blijkbaar zo weinig tijd voor krijgt want dit zou echt niet op een weekje meer of minder aan moeten komen.

Van ICS een mail gekregen dat je identificatie gegevens via hun website moet uploaden anders wordt je card geblokkeerd. Na 2 dagen geen succes uploaden info en Helpdesk onbereikbaar.. Zie op internet veel klachten en aangezien de speciale helpdesk niet bereikbaar is (advies terugbellen als het minder druk is) heb ik het gevoel dat ik niet de enige ben. Ook geen bericht hierover op hun website. Kunnen ze mijn card blokkeren omdat hun systeem niet werkt en is deze  ID Verplichting rechtsgeldig?

Mijn ervaring met mails van ICS (die ik niet heb, maar toch wekelijks wel krijg) is dat het oplichters zijn die hiermee proberen je credit card gegevens te verzamelen om je rekeningen te plunderen. 

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben al jaren klant bij ICS, de creditcard van Visa via de ANWB. De card zowel voor mij als voor mijn vrouw. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over de ICS card en zeker ook over de service, of de helpdesk.  En helaas voor lid @C.Z. van Kesteren  in een complot theorie geloof ik niet.  Ik kan me ook niet voorstellen dat dergelijke officiële, grote ‘cardbedrijven’ zo zouden werken. Ik begrijp ook niet: Mijn ervaring met mails van ICS (die ik niet heb, maar toch wekelijks wel krijg),  en dan vervolgers dat het oplichters zijn die hiermee proberen je credit card gegevens te verzamelen om je rekeningen te plunderen.  U heeft het hier toch over ICS die je rekening willen plunderen. Ik ben niet zo'n bank fan, maar gekker heb ik het nog niet meegemaakt.

Niettemin vind ik wel dat ICS minder service biedt, in elk geval is het niet goed, duurt te lang, men heeft kennelijk problemen.  Maar alleen bereik je meestal niets, wellicht kan de Consumentenbond er eens naar informeren, en als er problematiek is, wanneer dat dan opgelost is. Denk daarbij ook aan de reclame omtrent identificatie die dagelijks rondgaat.

Mijn ervaring met mails van ICS (die ik niet heb, maar toch wekelijks wel krijg) is dat het oplichters zijn die hiermee proberen je credit card gegevens te verzamelen om je rekeningen te plunderen. 

Dat is echt baarlijke onzin.

Reputatie 5
Badge +4

Van Kesteren dat zijn dan ook zeker geen mailtjes van ICS, maar spammails!

Reageer