Consumentenbond.nl

ideal betaling kan fout gaan.. je kan dan nergens terecht en je geld is weg!

• 21 december 2015
  • 6 reacties
  • 4823 Bekeken

• Nieuwe deelnemer
  • 3 reacties
Ik heb geprobeerd mijn Deezer account (online muziek luisteren) te verlengen. Ik heb betaald met Ideal en kreeg na de betaling : er is een technische fout opgetreden.

Geld is van mijn rekening afgeboekt, ING bank (mijn bank) kan / wil niks doen aangezien ik de betaling uitgevoerd heb. Ideal kun je niet bereiken en de ontvangende partij zegt gewoon niks ontvangen te hebben en dat dat wel vaker gebeurt.

Gewoon dikke pech en geld dus kwijt???!!!

6 reacties

Dat dit het einde van het verhaal is lijkt mij toch echt onwaarschijnlijk. Er kan natuurlijk wat druk voor nodig zijn om de goegemeente in beweging te krijgen maar bij ING is uw geld weg en bij de leverancier is het nooit aangekomen.Het geld moet dus nog bij ideal zijn. Ik weet alleen niet of je daar ook klant bent en er contact mee kunt opnemen. Klant ben je in ieder geval wel bij ING en die horen je gewoon te helpen. Blijven bellen en mailen dus.
Ik vind het zelf ook te droefig voor woorden maar de ING zegt letterlijk: als u zelf een betaling uitvoerd en er gaat iets mis mee is dat uw verantwoording... Mijn vraag was dan vervolgens: jullie en Ideal verdienen aan elke betaling die er wordt gedaan, als er wat fout gaat laten jullie de klant gewoon barsten??ING: Ja!Ideal: is niet te bereiken... geen telefoonnummers, geen email adressen.

Leverancier: ik heb niks ontvangen... dus helaas!Ik ga de ING nog wel een paar keer lastig vallen, maar heb er een hard hoofd in :-(

Dat dit het einde van het verhaal is lijkt mij toch echt onwaarschijnlijk. Er kan natuurlijk wat druk voor nodig zijn om de goegemeente in beweging te krijgen maar bij ING is uw geld weg en bij de leverancier is het nooit aangekomen.Het geld moet dus nog bij ideal zijn. Ik weet alleen niet of je daar ook klant bent en er contact mee kunt opnemen. Klant ben je in ieder geval wel bij ING en die horen je gewoon te helpen. Blijven bellen en mailen dus.

Geplaatst door A. Deen op Dec 22, 2015.
Zet je klacht ook op klachtcompas, daar geeft ING volgens mij fatsoenlijk antwoord en dan lees ik graag mee dat ze na een mislukte iDeal niets meer voor je kunnen betekenen.
Zal ik doen... Ik heb ook al een klacht ingedient bij over online betalen.nl en bij Worldpay custerment paymants (deze doet de betaling afhandelen die via bv ideal worden gedaan.Wat mij opvalt is dat al deze bedrijven hun best doen om geen contact te krijgen... telefoon nummer van Worldpay op hun eigen site bv klopt niet.... De zaak loopt nog....[quote]Zet je klacht ook op klachtcompas, daar geeft ING volgens mij fatsoenlijk antwoord en dan lees ik graag mee dat ze na een mislukte iDeal niets meer voor je kunnen betekenen.

Geplaatst door A. Deen op Dec 22, 2015.[/QUOTE
Reputatie 1
Wat een vervelende situatie. Ik heb dit voor je intern nagevraagd en kreeg het volgende te horen.

Als er op je rekeningoverzicht staat aangegeven dat je heb betaald, maar de webwinkel meldt dat er geen betaling is ontvangen. Moet de webwinkel contact opnemen met zijn bank. Hiervoor heeft de webwinkel de volgende gegevens nodig:

het 16-cijferig iDEAL-transactienummer uit uw rekeningoverzicht het bedrag de datum/tijdstip van de transactie
(deze informatie is vinden in de omschrijving van de betaling) Komt hier niks uit neem dan contact op met je bank. De bank zou moeten helpen en uitzoeken waar het fout is ontstaan met de betaling. Deze stappen staan ook aangegeven bij de veelgestelde vragen op de website van iDEAL. Hier zou je de webwinkel ook op kunnen wijzen.
ING: wij hebben het geld correct doorgeboekt.. succes verder!Klachtkompas:Helaas is Deezer.nl (nog) niet aangesloten bij Klachtenkompas.nl. Je klacht is echter een waardevol signaal voor andere consumenten. En het geeft de Consumentenbond (als initiatiefnemer van Klachtenkompas.nl) inzicht in de klachtafhandeling van bedrijven. Wij adviseren je (als je dat nog niet gedaan hebt) rechtstreeks contact op te nemen met Deezer.nl en met hen de gewenste oplossing te bespreken.daar sta je dan! Deezer is alleen via een contact formulier te bereiken... nogmaals gedaan en gedreigt met fraude zaak bij politie.nl te starten: resultaat: een reactie: u krijgt 1 week gratis en proberen het binnen die tijd op te lossen...wordt vervolgt...
Wat een vervelende situatie. Ik heb dit voor je intern nagevraagd en kreeg het volgende te horen.

Als er op je rekeningoverzicht staat aangegeven dat je heb betaald, maar de webwinkel meldt dat er geen betaling is ontvangen. Moet de webwinkel contact opnemen met zijn bank. Hiervoor heeft de webwinkel de volgende gegevens nodig:

het 16-cijferig iDEAL-transactienummer uit uw rekeningoverzicht het bedrag de datum/tijdstip van de transactie
(deze informatie is vinden in de omschrijving van de betaling) Komt hier niks uit neem dan contact op met je bank. De bank zou moeten helpen en uitzoeken waar het fout is ontstaan met de betaling. Deze stappen staan ook aangegeven bij de veelgestelde vragen op de website van iDEAL. Hier zou je de webwinkel ook op kunnen wijzen.

Geplaatst door Lotte Witty op Dec 22, 2015.

Reageer