Consumentenbond.nl

in autovergelijker geen bonus malus ladder verwerkt

• 3 juli 2019
  • 2 reacties
  • 336 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
Mijn huidige autoverzekering vergeleken. Hij is duurder maar ik val maar 6% terug bij 1 schade.
Bij oa ABN en FBTO zijn dit veel grotere stijgingen van 12% tot 25% !!
Geen wonder dat zij goedkoper zijn.
Dit onderscheid moet tot uiting komen in jullie vergelijker!!

2 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Beste @M.E.F.P. van Tiggelen , bedankt voor uw suggestie om de verschillende bonus-malusladders van autoverzekeringen tot uiting te laten komen in onze vergelijker. Heeft u een suggestie hoe we dat kunnen doen? Waar wij mee worstelen is dat de bonus-malusladder slechts een van de vele premievariabelen is die autoverzekeraars gebruiken. Dat maakt het lastig om de bm-ladder op waarde te schatten. Autoverzekeraars verhogen regelmatig de brutopremie op de vervaldatum. Hierdoor gaat de premie toch omhoog, ondanks dat er een jaar schadevrij is gereden. Of een bm-ladder gunstig is hangt ook sterk af van de trede die je inneemt. U noemt de ABN Amro als voorbeeld. Als je daar bovenaan de ladder staat op trede 20, dan valt de korting terug van 80 naar 75%. Maar sta je halverwege de ladder op trede 10 dan gaat de korting na een schade van 75 naar 35%. Bij een gelijkblijvende brutopremie is dat een premiestijging van 160%. Om te beoordelen hoe gunstig de bm-ladder van uw verzekering is, zou ik moeten weten waar uw huidige autoverzekering loopt.
Reputatie 2
Badge +2
Ik zit bij ASR Mark. Ik denk aan een rekenmodule met klasses van bestaande premiekorting en terugval in korting

Het is mij opgevallen dat de laagste premies vaak de grootste terugval kennen
Voordat je dan weer op de oude korting bent heb je je zgn lage premie al opgesoupeerd. En je mist ook de nieuwe stijging bij je oude verzekeraar.

Reageer