Inboedelverzekering gemeubileerd huurhuis

• 20 September 2021
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

In oktober ga ik in een gemeubileerd huurhuis wonen. Ik ben nu aan het uitzoeken welke inboedelverzekering daar geschikt voor is. Nu vraag ik mij wel af: geldt een inboedelverzekering voor de huurder, of is dit eigenlijk voor de verhuurder? Het zijn immers grotendeels niet mijn eigen spullen die in dat huis staan. Ben ik bij het afsluiten van een inboedelverzekering wel verzekerd voor spullen van de verhuurder? Of is een aansprakelijkheidsverzekering genoeg?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

dat hangt m.i. af van de verzekeraar, dus ik zou daar de vraag stellen

Badge +8

Hi @Maria Berg, welkom op de Community! Op deze pagina van onze website leggen we je meer uit over inboedelverzekeringen. Ik zag dat bij deze verzekeraars dekking voor tijdelijke verhuur een optie is:

• ASR/Ditzo (4 maanden)
  • Allianz en Rhion (2 maanden)
  • Klaverblad en ZLM (ter beoordeling aan de verzekeraar)

Misschien kun je daar eens informeren? Succes!

@Maria Berg 

Als u huurt bent u verantwoordelijk voor schade aan de spullen van de verhuurder maar veel AVP's dekken geen schade aan gehuurde spullen. Voor uw eigen spullen kan het verstandig zijn een inboedelverzekering af te sluiten maar daar vallen spullen van de verhuurder niet onder. De verhuurder is niet verplicht zelf een inboedelverzekering af te sluiten.

Reageer