Consumentenbond.nl
Vraag

Inboedelverzekering & Woonadres

• 28 december 2019
  • 1 reactie
  • 196 Bekeken

Mijn echtgenoot en ik bewonen 2 appartementen die bij het WOZ Waardeloket met toevoeging 2 en 3 opgenomen zijn, maar hetzelfde identificatienummer hebben en waarvan onder beide toevoegingen dezelfde WOZ waarde staat.  Beide appartementen zijn officieel niet samengevoegd maar de gemeentebelasting wordt geheven over toevoeging 2 (+ 3de verdieping), dus niet apart.  Het totale woonoppervlak is 95 m2.

Voor mijn verzekeraar is dat een probleem, want het (post)adres is ofwel met toevoeging 2 of toevoeging 3.  Het kan uitsluitend met 2 aparte inboedelverzekeringen en dan voor 2 personen voor beide appartementen.

Vorig jaar halveerde de premie van mijn inboedelverzekering, die ik al jaren had.  Waarom, is mij niet bekend.  Tot op het moment dat ik duidelijkheid wilde hebben welke inboedel verzekerd was omdat het om 2 appartementen ging.  Blijkbaar dus om één appartement.

De database van de verzekeraar kan niet omgaan met een huisnummertoevoeging van 2+3, en dus is het 2 of 3…

Vroeger was het m.i. zo dat je een totale waarde van je inboedel opgaf en dat dat bedrag verzekerd was...

1 reactie

Technisch zijn het dus twee huizen maar u heeft ze samengevoegd en wil ze als één object verzekeren. Misschien is dat voor verzekeraars toch net iets lastiger dan "recht op en neer" en is uw verzekeraar daar niet van. Waarom informeert u niet eens bij andere maatschappijen?

Reageer