Consumentenbond.nl

Inbraakpreventie in ruil voor een lagere verzekeringspremie, interessant of niet?

• 21 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 1610 Bekeken

Badge +1

Je huis beveiligen tegen inbraak kan aardig in de papieren lopen, maar kan je ook een veiliger gevoel geven. Bovendien krijg je bij een groot aantal verzekeraars korting op de premie van de inboedelverzekering. Die kan oplopen tot wel 20%. Bekijk welke inboedelverzekeraar welke korting geeft. Vind jij inbraakpreventie in ruil voor een lagere verzekeringspremie de moeite waard?

Geef je stem en leg in je reactie uit waarom wel of niet.

Inbraakpreventie in ruil voor een lagere verzekeringspremie, interessant of niet?

6 reacties

Het geeft een veilig gevoel om inbraakbeveiliging te hebben en het is fijn dat daar ook iets vanuit de verzekering tegenover staat. Het maakt de investering nog aantrekkelijker.
Op advies van mijn verzekeringsmaatschappij had ik al maatregelen genomen. Nu is mijn verzekeraar een OWM en restitueert achteraf jaarlijks, a.d.h.v. de resultaten, premie van 40-50%. Niet iedereen kan zich aansluiten bij deze maatschappij, is afhankelijk van de branche van de werkgever. Voordeel van een OWM is, dat zij geen winstoogmerk hebben, er zijn n.l. geen aandeelhouders.
Badge
We hebben uit diverse richtingen begrepen dat de verzekering niet uitkeert wanneer het alarmsysteem tijdens een inbraak niet ingeschakeld stond. Er zit een zekere redelijkheid in die voorwaarde, maar verlagen van de premies is dan ook een wassen neus.
De verlaging van de verzekeringspremie wanneer je aan inbraak preventie doet. Wat heeft Uw verzekeraar te maken met het feit dat U onkosten maakt voor inbraak preventie ? Gewoon nul komma niets. Wat bewijst Uw verzekeraar hier zwart op wit mee ? Dat hij U reeds ALTIJD een te hoge premie heeft laten betalen. 😱
Reputatie 7
Badge +6
Ooit met kleine aanpassingen een Politie Keurmerk Veilig Wonen ontvangen . Met dat bewijs een flinke premiekorting gehad. Helaas is dat keurmerk verlopen. Een nieuw keurmerk was alleen mogelijk met zeer dure wijzigingen aan het hang en sluitwerk , dus daarom de verzekeraar gebeld dat ik geen keurmerk meer heb en ook niet weer ga aanvragen. Dan maar iets meer premie. Intussen een ander huis, maar ook hier is het te duur om alles om te bouwen en is de bestaande beveiliging zeer aanvaardbaar en is er weinig van waarde in huis. Bovendien wordt hier zeer weinig ingebroken in tegenstelling tot mijn vorige woonomgeving. Dus mijns inziens niet rendabel om daar vermogens aan uit te geven. Daarbij : Als ze er in willen , komen ze er toch wel in en hoe beter beveiligd , hoe meer braakschade. Dus antwoord op de vraag is : Eerst wel interessant , maar met de huidige eisen en daaraan verbonden kosten ? Nee, bedankt 🤔
Als je zuiver naar de baten en de kosten kijkt zou ik het niet doen. Dat is voor mij geen motivatie om over te gaan tot vervanging van hang- en sluitwerk. Bovendien is maar de vraag of de eisen niet naar boven toe worden bijgesteld. Volgens mij is de kans op uitkering alleen maar kleiner mocht er een keer worden ingebroken. Dus nee, prima dat je goed en veilig hang- en sluitwerk hebt maar doe het vooral niet omdat de verzekeraar je afscheept met een fooi en strengere voorwaarden.

En dat wordt door bovenstaande schrijver nog eens onderstreept.

Reageer