Consumentenbond.nl

Incasso: controle tenaamstelling afgeschaft

• 3 januari 2015
  • 1 reactie
  • 251 Bekeken

Van ING klantenservice vernam ik dat vanaf 1 januari de tenaamstelling niet meer wordt gecontroleerd, en dat wij zelf geacht werden om de dag onze rekeningen te controleren om te zien of er geen onterechte afschrijvingen zijn gepleegd. Er is namelijk bij mijn partner onterecht geld afgeschreven. Bij navraag bleek dat het nummer juist was, maar de naam niet. Iemand had kennelijk per abuis ons bankrekeningnummer opgegeven, en dat wordt dus zonder enige controle gebruikt voor incasso. Ten overvloede vertelde de dame van de klantenservice dat we om die reden 3 x per week het rekeningoverzicht moeten controleren!!! Bij het inloggen verschijnt dan ook een melding als er binnen 2 dagen een incasso wordt uitgevoerd. Ik vind dit een zeer slechte ontwikkeling: iedereen kan zonder pardon mijn bankrekening opgeven, en als ik dan niet goed oplet dan heeft hij gewoon geluk. Ik heb al vaker slechte ervaringen gehad met onterechte incasso's. Je kunt het wel weer terugkrijgen, maar het is toch heel vervelend als je iets wilt betalen en het lukt niet wegens te weinig saldo, omdat iemand er doodleuk iets van je rekening heeft afgeschreven.

Laten ze de controle van de tenaamstelling weer heel gauw invoeren!

1 reactie

Wij hebben met ING regelmatig dezelfde ervaring. Bekende namen zoals Ziggo en T-Mobile. We doen daar geen zaken mee, ook niet in het verleden en hebben zeker geen toestemming gegeven. Gedoe. Via de chat is een aantekening gemaakt, een klacht indienen kan alleen schriftelijk (2019!!). Als antwoord een stencil van de directeur klantenservice: een incasso is iets tussen ons en de inner. Ook als je geen toestemming hebt gegeven. Daar staat de ING volledig buiten. Betrouwbare, solide bank?. Nee. Vd Mark heeft volledig gelijk.

Reageer