Consumentenbond.nl

Incasso voor stilzwijgende verlening van gestolen telefoontoestel

• 8 april 2015
  • 1 reactie
  • 113 Bekeken

In verband met de diefstaal van mijn telefoon heb ik van mijn verzekeringen ProAssist een nieuwe toestel ontvangen. Omdat ik deze onderhandeling met ProAssist als niet prettig en heel moeilijk ervaren heb, wilde ik geen nieuw verzekering meer van dit maatschappij voor mijn nieuw toestel. Dit heb ik in de winkel, waar ik mijn nieuwe toestel heb opgehaald, aangegeven. Ik heb geen nieuwe polis getekend of gezien maar ook geen schriftelijke opzegging van mijn oude verzekering gedaan. Ik dacht namelijk dat met de diefstal van mijn oude toestel de verzekering automatisch wordt stopgezet en ik voor mijn nieuw toestel een nieuwe verzekering moet aansluiten.

Tot mijn verbazing ben ik achter gekomen dat deze verzekeringsmaatschappij al bijna drie jaar na deze gebeurtenis het geld van mijn bankrekening heeft geÏncasseerd. Ik heb helaas de oude polis niet meer in mijn bezit, ik heb wel nog steeds mijn mailwisseling met ProAssist wat betreft de diefstal.

Mijn vragen zijn:

1. Moet ProAssist mijn oude polis en door mij getekende incasso machtiging aan mij tonen als ik dat opeis?

2. Is het eigenlijk mogelijk dat de incasso machtiging voor een onbepaalde tijd is, dus dat zij oneindig vaak kunnen incasseren tenzij anders aangegeven?

3. Was de incasso van de verzekering voor mijn nieuwe toestel terecht zonder mijn weten?

4. Wat kan ik doen? (ik heb al een brief gestuurd met mijn verhaal en gelijk een opzegging naar hen gestuurd. Ik heb al een opzegbevestiging ontvangen maar nog geen antwoord op mijn brief.)

1 reactie

Je mag je wel afvragen of je Überhaupt een verzekering op je nieuwe toestel hebt. Ik denk dat je in dat geval namelijk een nieuwe polis had moeten krijgen. Het zou mij niet verbazen als men de oude polis gewoon door heeft laten lopen, je hebt immers niet opgezegd.

Als je een beetje Google kom je ze vaak tegen met erg vergelijkbare klachten. Nare club.

Reageer