Consumentenbond.nl

Informatie gevraagd over Dexia aandelenleaseproducten

• 24 november 2019
  • 2 reacties
  • 236 Bekeken

Badge

Aquisitiefraude met aandelenleaseproducten door Dexia.

Na onderzoek blijkt dat met kopieeen, contracten zijn gesuggereerd en met vervalste handtekeningen. Dit was in 2000, maar eerst via Leaseproces en nu een eigen advocaat, loopt de kwestie nog steeds. De producten waren van mijn overleden moeder en ik was medewerker van een tussenpersoon ( Pensioen Partners). Op het laatste moment heb ik mijn moeder geadviseerd om de producten niet aan te schaffen vanwege een forse  daling van de AEX destijds, eind juli. Drie maanden later in oktober 2000 belde mijn moeder mij dat er kennelijk toch contracten waren. Ik zei haar dat dat niet kon. Stuur de informatie maar op en ik regel het wel. Het bleek slechts om aanbiedingsbrieven te gaan die bij contracten zouden moeten behoren.

Ik belde naar PP die mij naar Dexia verwees. Helpdeskmedewerker * (whats in a name) vertelde me tot mijn verbijstering dat er handtekeningen en contracten waren. Dat kan niet, want de gebruikelijke aanmeldingsformulieren heb ik niet ingeleverd bij PP. Ik vroeg hem om de kopieen van beide contracten op te sturen. Toen ik die ontving belde ik natuurlijk direct mijn moeder. De handtekeningen leken ook op die van mijn moeder. Mijn moeder reageerde niet, ook niet na diverse pogingen van mij. Achteraf ten onrechte, verkeerde ik in de veronderstelling, dat mijn moeder toch contracten had toegestuurd gekregen en had getekend. Dat bleek dus achteraf niet het geval te zijn. De kwestie bleef jarenlang achtervolgen/ dwars zitten. In 2014 las ik een artikel over kantoorautomatisering en digitale opslag van documenten. Toen bedacht ik me dat de HANDTEKENINGEN VAN MIJN MOEDER WEL EENS INGESCAND ZOUDEN KUNNEN ZIJN.  Dat bleek niet het geval.MAAR: de handtekeningen in 2014 van Dexia waren wel duidelijk anders dan die van PP destijds ontvangen!?

Conclusie: Dexia en PP  hebben mij als ex-medewerker van PP misleid en mijn moeder opgelicht. Handtekeningenonderzoek door het Kifid bij Dexia afgedwongen (omkering bewijslast) en bij het NFO uitgevoerd, wordt door het door mij ingeschakelde Forensicon met veel argumenten inhoudelijk betwist. Dexia stelt dat zij de beide originele contracten naar het NFO heeft gestuurd via een haar bekende relatie Falkpost. Deze contracten zijn verdwenen! In juridische termen is dit dan ook weer opnieuw fraude en omkoping (ook al is er nog geen bewijs van betaling) om de eerdere fraude te maskeren Ogenschijnlijk dan niet door eigen schuld. Maar de onderzoekers mochten kennelijk niet de originele  contracten beoordelen. Inmiddels weet ik ook van het artikel uit de NRC "De listen van Labouchere" uit 2003, dat klokkenluiders vertelden hoe er door tussenpersonen met contracten gerotzooid werd. Sommige tussenpersonen werden daardoor opgezegd en /of medewerkers ontslagen. Ik ken voorbeelden van mensen die min of meer het zelfde is overkomen, via internet. Directeur Jacques Troost en Paul Vache van AEGON zijn veroordeeld tot 3 ½ jaar detentie vanwege oplichting van Aegon van 16 miljoen euro..   

En nu de vraag:  zijn er klanten  of adviseurs/verkopers, danwel ex-Dexia/ USG medewerkers die wroeging hebben en van hun schuldgevoel af willen, van aandelenleaseproducten die soortgelijke ervaringen hebben?  Of kennis hebben van contractnummers van AEX Plus Effect of Capital  Effect omstreeks eind juli en/of oktober 2000. En/ of kennis hebben van klantsegmentatie oftewel suckerlisten ( sukkellijsten die nu onderling uitgewisseld worden door oplichters). En antedatering.  Ik heb wel 70 fraudesignalen, bewijzen, rechtsvermoedens, ketting- en steunbewijzen. Zeer interessant voor hen die het zelfde overkomen is, maar het nog niet door had!  Er is ook sprake van antedatering, hetgeen valt op te maken uit uit de reconstructie van de tijdlijn. 

Dezelfde trucen worden nu uitgehaald door energieverkopers die contracten naar zichzelf sturen en deze retourneren als zijnde namens de klant!

O ja, niet onbelangrijk is dat USG Legal Professionals al sinds 2004 jarenlang onder de radar volledig gemandateerd is door Dexia. Dexia dat door de enorme reputatieschade in Nederland zich heeft moeten terugtrekken en zich gedwongen zag tot naamswijziging in Belfius. Zelfs in Belgie en Frankrijk!

Peter Westen

* Persoonsgegevens verwijderd door beheerder in verband met privacy

2 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Volgens mij bent u helemaal geen partij in deze kwestie. Het gaat tenslotte om contracten van uw moeder. Dan ook nog eens van 20 jaar terug.

Ook raar in dit verhaal is dat uw moeder niet op uw verzoek reageerde terwijl u kennis van zaken zou hebben.

U geeft waarschijnlijk ook uw zakken goed gevuld toentertijd en heeft nu zelf wroeging.

Badge

Beste gebruiker,

Als erfgenaam ben ik weldegelijk partij in deze. Achteraf niet zo raar, als je beseft dat je iemand ineens confronteert met (vervalste) bewijzen van ondertekende contracten en dit dan aan jou toedicht!
De veronderstelling dat ik mijn zakken goed gevuld zou hebben kan ik tegenspreken. Ik heb slechts 5 maanden bij Pensioen Partners gewerkt. En gelukkig weinig omzet gemaakt.

Kennelijk bent u ook minimaal 1 keer opgelicht. Mijn vraag resteert : waarom bent u niet in staat tot een inhoudelijke reactie?

Reageer