Consumentenbond.nl

ING bank heeft email / online formulier afgeschaft (reactie op artikel Consumentengids)

• 8 juli 2016
  • 5 reacties
  • 3524 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5
  • Nieuwe deelnemer
  • 301 reacties
Op pagina 54 van de Consumentengids juli/augustus 2016 staat : "Om de klantenservice van ING per mail of online-contactformulier te bereiken, moet je ingelogd zijn op Mijn ING."ING heeft dit enige tijd geleden afgeschaft. Hierover is heel veel te doen op de ING Community site, zie bijvoorbeeld: https://goo.gl/cILzjX

ING biedt nu nog telefoon, social media, de community, chat en uiteraard een bezoek aan het kantoor zelf. Al deze opties hebben zo hun nadelen. Zo valt te lezen dat men vaak (zeer) lang moet wachten aan de telefoon, dat chat beperkt beschikbaar is. Velen geven de voorkeur aan email c.q. een online formulier, omdat deze tijdens niet kantoortijden verstuurd kan worden en men bovendien rustig over de vraagstelling kan nadenken.Voor ING is het kennelijk te bewerkelijk en wordt het afschaffen van email, c.q. het online formulier 'verkocht' onder het mom dat men de klant sneller van dienst kan zijn. Voor velen is snelheid echter niet van belang: wanneer men op vrijdagavond, of in het weekend, een mail verstuurd, vindt men het prima, wanneer men op maandag een antwoord te krijgt.Slechte zaak vind ik.

=

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Welkom in de wereld waar de klant allang geen koning meer is. Bij de banken al helemaal niet.....

Op pagina 54 van de Consumentengids juli/augustus 2016 staat : "Om de klantenservice van ING per mail of online-contactformulier te bereiken, moet je ingelogd zijn op Mijn ING."ING heeft dit enige tijd geleden afgeschaft. Hierover is heel veel te doen op de ING Community site, zie bijvoorbeeld: https://goo.gl/cILzjX

ING biedt nu nog telefoon, social media, de community, chat en uiteraard een bezoek aan het kantoor zelf. Al deze opties hebben zo hun nadelen. Zo valt te lezen dat men vaak (zeer) lang moet wachten aan de telefoon, dat chat beperkt beschikbaar is. Velen geven de voorkeur aan email c.q. een online formulier, omdat deze tijdens niet kantoortijden verstuurd kan worden en men bovendien rustig over de vraagstelling kan nadenken.Voor ING is het kennelijk te bewerkelijk en wordt het afschaffen van email, c.q. het online formulier 'verkocht' onder het mom dat men de klant sneller van dienst kan zijn. Voor velen is snelheid echter niet van belang: wanneer men op vrijdagavond, of in het weekend, een mail verstuurd, vindt men het prima, wanneer men op maandag een antwoord te krijgt.Slechte zaak vind ik.

=

Geplaatst door cbw62 op Jul 8, 2016.
Grappig, ik herinner me de tijd nog dat de klanten met veel pijn en janken aan de email geholpen moesten worden omdat de post echt uit de tijd was. l'histoire se répète zullen we maar zeggen.
Reputatie 3
Badge +4
Bedankt voor de melding. Het klopt inderdaad niet wat er in het artikel staat over de bereikbaarheid van ING. Er had moeten staan dat ING helemaal niet per mail of contactformulier bereikbaar is (hoewel ING klagers soms wel een e-mailadres geeft, namelijk ing@ing.nl). Om te chatten moet je ingelogd zijn op Mijn ING.

De Consumentenbond vindt dat klanten moeten kunnen bepalen hoe ze contact opnemen met de bank. Binnenkort onderzoeken we weer de tevredenheid van consumenten over hun bank, waaronder de manier waarop je met de bank kunt communiceren. We zullen kijken wat we kunnen doen met de resultaten (en eerdere klachten) richting ING.
Reputatie 4
Badge +5
Er wordt echt heel veel geklaagd daarzo, op het ING forum. Ik heb niet onderzocht hoe de situatie is bij andere banken, lees of andere banken (nog) wel een on-line formulier hebben. Zo heeft ABN-AMRO bijvoorbeeld 'bankmail', ABN-AMRO Bankmail ("Persoonlijke berichten in een beveiligde omgeving".Daarnaast heeft men uiteraard nog het online formulier.

Ik maak geen reclame voor deze bank, maar dit is wel een prima oplossing.

=
De ING heeft eenzijdig het E-mail-contact afgeschaft: Het is te zeggen: je kunt als klant de ING niet meer mailen, omgekeerd wel als de bank dat nodig acht, waarbij de klant maar moet uitmaken of het om communicatie van de bank dan wel een van de talloze phishing-verzoeken gaat. De ING heeft de wettelijke plicht om als aanbieder van internet-faciliteiten per e-mail beschikbaar te zijn en het is de taak van de Consumentenbond om daar iets aan te doen, dus doe er iets aan en gauw een beetje. Aan alle klanten: ing@ing.nl

Reageer