ING Bank opent zomaar een Oranjespaarrekening, zonder medeweten van rekeninghouder.

• 21 November 2022
  • 4 reacties
  • 96 Bekeken

Ik wil u melden dat de ING zomaar zonder medeweten van mij, de rekeninghouder, een Oranjespaarrekening geopend heeft. Een echt antwoord krijg je niet. Ja deze: “Wij hebben geen inzicht hoe dit kan. U kunt de Spaarrekening weer sluiten via onze site.” Met een smiley grrrrrr. “U kunt dit doen door te gaan naar [en dan een link].” Vraag je door. Krijg je nog dit als antwoord: “Het is inderdaad wel vreemd dat er ‘zomaar’ een Spaarrekening is geopend. Je kunt deze sluiten via onze site.” Er is door de medewerker wel een klacht in het systeem geregistreerd. Nou, daar hoor je waarschijnlijk nooit meer iets van.

Dit is een ervaring die ik heb gehad met ING en die ik graag deel met leden van de Consumentenbond. 

4 reacties

Reputatie 6
Badge +4

En ze hebben niet toevallig een aardig saldo op die Oranjerekening gezet?

Reputatie 6
Badge +6

@s68visser Volgens mij is de Oranje rekening al een onderdeel van uw pakket.

Misschien is deze per bij vergissing, toch door u geactiveerd?

Heeft u ook de Bankmails allemaal gelezen?

Als u in verzet gaat tegen de bank moet u wel goed de voorwaarden doornemen.

De Bank zal hier altijd naar terug verwijzen!

Je Betaalrekening is onderdeel van een pakket. Na het openen van je Betaalrekening via de app, kun je meteen kiezen voor het standaard OranjePakket of het Oranje Pakket met Korting. 

Wijzigingen

6 Samenstelling

6.1 ING mag de samenstelling van het OranjePakket wijzigen. Wij vertellen u dat uiterlijk twee maanden van tevoren.

6.2 Als u niet akkoord gaat met de wijziging, kunt u uw OranjePakket kosteloos en direct opzeggen. Doet u dat niet, dan betekent dit dat u de wijziging aanvaardt.

Blz. 45 Klachtenprocedure

https://assets.ing.com/m/76193c0374e1b4f2/original/ING_Voorwaarden-wijzigen-2022.pdf

Dank voor de uitleg. Dit is een antwoord dat je van ING zou moeten krijgen. 

Ik heb inderdaad de mails gelezen. Ik open elke dag de ING-app en zag gisteren random ineens de Oranje rekening erbij staan. 100% zeker dat IK (en ik ben ook de enige die in de app kan) NIET een rekening heb geactiveerd.

Ik vind het zo bizar dat ING niet zegt: dank voor uw melding, we gaan kijken naar Wat Waarom Waar en Hoe dit kon gebeuren. Dat had ik vooral verwacht van hen. Maar nee. Disclaimer: als er wel reactie komt van ING, zal ik dat hier melden.

Reageer