Consumentenbond.nl

ING bankieren gaat bij mij steeds langzamer en wat is script is te lang

• 17 augustus 2018
  • 29 reacties
  • 1614 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7
Ik heb overal gezocht, bij zoek in de community, bij forum overzichten, bij topics e.d. maar kon het niet vinden. Mijn vraag is, uit het verleden kan ik bankieren bij diverse banken. ING is vanuit vroeger, de Giro en de Postbank. Het is me nu opgevallen dat het bankieren daar steeds langzamer gaat. Vaak verschijnt een ogenblik geduld a.u.b. En soms gaat het niet verder dan staat onderaan het script is te lang en kan je op script stoppen o.i.d. klikken, dan gaat het bankieren weer verder. Heb ik dat alleen of is het ook bij anderen bekend?.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Sorry, foutje scrip moet natuurlijk script zijn. Verder heb ik wel elders gezocht. Enkele antwoorden: is een probleem bij Firefox. Maar ik heb of gebruik helemaal geen Firefox. En Microsoft antwoordt aan ruim 400 mensen maak je schijf schoon. Mijn schijf is volgens mij niet vuil, heb een programma (meerdere) die hem schoon houden, heb toch nog het advies opgevolgd, maar het maakt niets uit. Via internet veel over te lang script, maar niet specifiek bij ING en daar komt het bij mij alleen voor.
Het klinkt een beetje alsof de computer er een beetje moeite mee heeft. Mogelijk een wat ouder beestje, ietswat krap in het geheugen wellicht en als dat niet aan de order is misschien eens goed opschonen of, mijn persoonlijke favoriet, eens een complete verse install uitvoeren.
Reputatie 7
Badge +7
Geachte A.Deen, dank voor uw advies en zal het zeker opvolgen. Ik zal u wat gegevens van deze pc geven, daar werk ik het meeste op. Het is een een Acer Aspire T3 710, de processor Intel Core i7 6700 CPU, 3,41 GHz, XS64 bits Geheugen 16.0 GB, HD's zijn SSD's. Draait op Windows 10 1803. Ik heb als virusbeveiliger enz. Norton Security en verder een aantal beveiliging en schoonmaakprogramma's die alleen werken als ik ze oproep c.q. aanklik, dus niet op de achtergrond. Ik ben niet zo'n geweldige kenner maar je kan dat soort dingen uitschakelen. Het zgn. Acer Carecentrum heeft ook allerhande mogelijkheden o.a. opschonen, optimaliseren enz. Verder beveiliging software o.a. Hitmann Pro, PrivaZer, Reimage enz. Ik geef het even aan omdat ik denk dat ik een aantal zaken kan uitsluiten. De PC is niet oud en, ik vind, hem tamelijk snel en genoeg geheugen. Het nog eens opschonen of install uitvoeren is een optie. Wat ik vreemd vind is dat de PC het gaan doen is alleen bij ING bankieren. Bij Rabo en ABN-AMRO is er niets aan de hand en ook bij andere websites niet. Ik heb ING nog niet geraadpleegd, is wellicht ook goed toch te doen, het is immers alleen bij ING. Ik had er nooit van gehoord dat een handeling stopt omdat het script te lang is, je moet dat dan opheffen en dan gaat ING weer verder.
Nou, dat is een best beestje hoor, die moet dit fluitend aankunnen. U zou het eens even in een andere browser kunnen proberen, mocht u standaard Chrome gebruiken start dan Edge eens op en probeer het daar eens.
Reputatie 2
Badge +2
@L.J.F. de Ruiter:
Met uw computer is niets aan de hand veronderstel ik. Ik heb een nieuwe laptop maar dezelfde klachten bij het internetbankieren met ING. Lijkt een bewuste tactiek van het ING te zijn om mensen te duwen in richting bankieren met de ING app.
Lijkt een bewuste tactiek van het ING te zijn om mensen te duwen in richting bankieren met de ING app.

Ik heb ook een laptop en bij mij is er niets aan de hand met de ING site. Kunnen we nou niet eens ophouden achter ieder probleem een bewuste tactiek van een leverancier te veronderstellen als daar verder geen enkele aanwijzing voor is?
Reputatie 7
Je gebruikt geen Firefox zeg je, die wordt vaak door een script min of meer geblokkeerd, dat heb ik als ik naar iCloud ga, met Chrome heb ik dat niet. Ik heb geen ING dus ik kan het ook niet even proberen. IE wil ook wel scripts blokkeren. Soms helpt het om even opnieuw op te starten.
Reputatie 7
Ik wilde iets aanvullen maar bewerken kon niet meer. IE wil ook wel eens de boel blokkeren omdat er een script probeert te openen, dat kan een foto zijn en dan duurt het erg lang, soms helpt het door de computer simpelweg opnieuw te starten.
Reputatie 7
Badge +6
Nee, geen probleem mee op mijn laptop .
Reputatie 7
Badge +5
@L.J.F. de Ruiter Ik heb ook overal gezocht en diverse antwoorden en probleemoplossingen gevonden, zie onder andere:

https://www.nationaalcomputerforum.nl/threads/reageert-niet-door-langlopend-script.107852/

https://answers.microsoft.com/nl-nl/ie/forum/ie11-windows_7/langlopend-script/4691b80c-3220-4691-8b74-f3a6ff5143b0

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/308260

Ergens zal de oplossing voor u er toch wel tussen staan.
Ik kan het mij bijna niet voorstellen maar zeg me alstublieft @L.J.F. de Ruiter dat u géén Internet Explorer gebruikt want dan zijn we heel snel klaar.met zowel de analyse als de oplossing.
Reputatie 7
Badge +7
Beste panelleden. Ik heb zodra we van boodschappen doen thuis waren, alles gelezen. Dank voor al het meedenken en ik ben ook weer blij dat ik het niet alleen heb. Want dan ga je aan alles twijfelen, zoals A. Deen in begin meldde, is de computer niet te oud of wat ik zelf ook dacht, wat heeft ie nou weer voor kuren. Maar ik bedenk er altijd bij hoe ontstaat het en bij wie. Welnu pas een enkele week geleden en louter alleen bij ING. Je bent wat aan het doen, wat aan het overmaken en onderop verscheen steeds script is te lang en vervolgens stop het script. Als ik, daarop klikte ging ie weer verder. Maar het gebeurde tig keer in een paar minuten, zo is overmaken met ING geen doen. Ik ga er eerst maar even vanuit dat het aan de computer, de techniek, de software e.d. niet ligt. Kan het verkeerd hebben maar als er daar iets niet in orde is moet ie het overal doen. En dat is niet zo, ik heb er nog nooit last van gehad, ook nog nooit van gehoord, ineens het script is te lang, geen idee wat ze bedoelden, nooit zo'n melding gehad. Of ING het echt zelf doet, weet ik ook niet, heb nog niet daar geïnformeerd, van en complot zou ik ook niet weten, is dat dan tegen mij, waarom ik heb geen schulden bij ING en heb er behalve bankieren ook nog verzekeringen en een enkele belegging, wel niets meer waard, maar toch. Verder heb ik verzekeringen bij OHRA, Delta Loyd en Nationale Nederlanden en ik heb begrepen dat het inmiddels allemaal één is. Waarom zouden ze mij moeten hebben. Mevrouw Jones ik heb geen Firefox. Als je voorheen een PC kocht zat dat alles er al op, meestal dus van windows en microsoft. In kan me herinneren dat op deze PC voor de mail live mail zat en voor internetten Edge. Ik heb begrepen dat het live mail is gestopt. Bij één of andere update was ook mijn hele mail veranderd, ander schema en had ik, aldus zo begrijp ik, webmail. Hiervan wordt weer gezegd dat het van Ziggo is, zover gaat mijn kennis niet, ik heb wel alles van Ziggo, zo'n compleet pakket van TV, bellen, internet enz. Dat ik ook enkele andere browsers heb, komt dat je dat steeds geadviseerd wordt, o.a. het geval bij Google Chrome en Internet Explorer. En laatst, is ook een topic, meldde Symantec Norton, dat " bepaalde spam niet tegengehouden wordt door ons komt omdat Norton alleen goed met Outlook werkt". Ik weet niet of het allemaal waar is, maar als ik al die adviezen opvolg, heb ik straks 40 browsers. Tot slot Frans den Oudsten, die adviezen hebben ik nog niet opgevolgd, ik zie ze immers net. Ga het zeker proberen en dan maar steeds 10 cent naar mezelf overmaken. Ik hoop wel dat het goed komt, want ik doe best wel wat dingen met ING, het is van vroeger toen had je niets anders dan de Postbank en de Giro. Toen ik naar het platteland verhuisde zat daar in elke plaats de RABO, dus naar de RABO overgegaan, inmiddels zijn al die kantoortjes weg en ook alle betaalautomaten. De service van de RABO is hier nihil. Ik hoop dus dat het in orde komt met ING. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar tot voor kort werkte ik nog met tancodes, nu gaat alles met een app via de smartphone. Ik meen dat je daar ook alles op kan doen, maar gebruik nog de PC alleen de smartphone moet het goedkeuren. Dank voor de oplossingen, na het eten ga ik ze op mijn gemak proberen. Er is weer een melding, eerst even kijken.
Reputatie 7
Badge +7
Daar kan ik snel op antwoorden, ik heb dus wel Internet Explorer er op staan, maar gebruik het bijna nooit. Er is soms een enquête van het GFK Intomart of van AFM (De Financiële waakhond, kan je je allemaal aanmelden) dat niet op wat ik automatisch gebruik werkt, dan moet ik naar Chrome of IE, maar verder wissel ik weinig. Dus geen vast gebruik IE.
Reputatie 7
Badge +5
@L.J.F. de Ruiter OK. Moet je doen.

Maar vertel me nu eens, met welke browser heb je dat probleem nu?

Ik kan je wel zeggen, ik heb zelf Windows 7, Google Chrome en ik bankier bij ING en ik heb dit probleem nooit.

Jij bankiert bij ING, je hebt Windows 10 en met welke browser heb je dat probleem nu?

Maar met al die mooie systeempjes op je computer, heb je je schijven wel eens handmatig gedefragmenteerd? En heb je wel eens handmatig aan schijfopruiming gedaan?

Ik zeg niet dat dat meteen de oplossing brengt maar een arts doet soms ook eerst allerlei onderzoeken om bepaalde oorzaken uit te sluiten voordat hij uiteindelijk een diagnose stelt.

En heb je je cookies wel eens opgeruimd? Bijvoorbeeld met CCleaner?
Reputatie 5
Badge +4
Ik ben nu ingelogd op de ING en ik heb overal in zitten lezen. Maar ik heb via Edge totaal geen problemen bij de ING, en ik heb alleen een i5 processor en alle schijven zijn SSD die er in zitten en 8GB werkgeheugen.

U Zegt: Verder beveiliging software o.a. Hitmann Pro, PrivaZer, Reimage enz. De eerste gaat de tweede ken ik niet maar de derde is een drama programma kan ik u vertellen.

Deinstalleer Norton eens en start de PC of laptop opnieuw op en de internet scanner van Microsoft gaat nu werken. Update nu eerst even Windows dan word ook de scanner up to date. Ga nu eens naar de ING met bv Edge en gaat het nu beter???.

En letop SSD schijven mogen niet worden gedefragmenteerd zet dit uit AUB ze gaan daar door minder lang mee pfff.
Reputatie 5
Badge +4
Zo niet ga even naar dit forum en laat de PC even controleren op spyware enz.

https://www.pchelpforum.nl/index.php?topic=3.0

Registreren kost niets en ze doen het gratis voor U
Reputatie 7
Badge +5
@H. Beukman Ik denk dat dat misschien zijn probleem ook een beetje is. Al die programma's, dat moet ergens wel gaan conflicteren. Ik heb ook Norton en heel af en toe gebruik ik CCleaner en heel af en toe haal ik mijn cookies weg. Ik pas er echter wel voor op om er een overkil aan programma's op te zetten.

Ik heb totaal geen last van virussen en ook ING werkt bij mij goed met Google Chrome.
Reputatie 5
Badge +4
@F. den Oudsten denk er wel om wat je zegt over de SSD schijven, want het is slecht om die te Defragmenteren. Daardoor gaan die SSD schijven minder land mee. tipje he hihi

https://computerworld.nl/hardware/94194-mag-je-een-ssd-defragmenteren
Reputatie 7
Badge +5
@H. Beukman Oh, dat wist ik niet. Dus bedankt voor de tip. Ik heb mijn schijven zojuist even te voorschijn gehaald maar daaraan kan ik niet zien wat voor schijf het is. OK, dan slaan we dat over maar schijfopruiming, kan dat dan wel?
Reputatie 5
Badge +4
@F. den Oudsten Een SSD werkt net ongeveer zo als een USB-stick slaat op en leest uit het geheugen. Een HDD is een schijf die draait, die kan wel tegen Defragmenteren.

https://www.alternate.nl/Samsung/860-EVO-500-GB-SSD/html/product/1405518?lk=15405 SSD

https://www.alternate.nl/Seagate/BarraCuda-Pro-500-GB-Harde-schijf/html/product/1469570?lk=16780 HDD

En ja schijfopruiming geen probleem wel uitkijken wat je weg gooit
Nooit SSD schijven defragmenteren. Sowieso met Windows 10 niet defragmenteren doet het systeem zelf. Nooit IE gebruiken alleen als dat moet ivm met oude site, de kans dat u dat privé nodig heeft is echt minimaal. Als u standaard Chrome gebruikt start dan Edge even.
Reputatie 5
Badge +4
@A. Deen standard staat dit wel aan in windows k*t 10 en elke keer na een grote update moet je het weer uit zetten pffff.
Reputatie 7
Badge +7
Goedenavond allen. Ik heb de laatste uren veel adviezen gekregen en had tijd nodig ze op te volgen, uit te proberen enz. Dat is inmiddels voor het grootste gedeelte gebeurd, maar excuses het is inmiddels bijna 21 uur. Er is nergens haast bij, dus niemand hoeft te antwoorden op tijden dat hem niet zint of niet uitkomt. Trouwens ik denk een eind te zijn. De belangrijkste vraag van velen van u is welke browser gebruik je. Ik heb al een aantal keer geantwoord, ik heb niet bewust een browser gekozen en geïnstalleerd. Bij de koop van de PC zat het één en ander er al op. En dat was voor zover ik me herinner bij mail, live mail en bij internetten Edge. Ik heb Windows 10 en weet alleen dat er na de aanschaf een aantal grote up-dates zijn geweest. Ik weet wat updaten is, maar het zal best ergens staan, ik weet niet als de PC bezig is wat er allemaal geüpdatet wordt c.q. wat er allemaal verandert. Wel bij de laatste keer had ik ineens, ja dat zal wel niet kunnen zullen enkelen van u zeggen, maar toch ik had een heel andere mailopstelling, heel ander scherm. Het behoorde onder een nieuw pictogram voorstellend een enveloppe. Het oude pictogram, brieven met postzegel, zat er ook nog en dat was ook de oude indeling. Nu hebben ze mij verteld dat het oude windows live mail was en dat het nieuwe nu webmail is, sorry ik wil zeggen mijn naam is haas ik weet van niets. Maar moet maar geloven dat het qua mail nu zo in elkaar zit. Qua internetten is er volgens mij niets veranderd en is Edge gebleven. Wel is een paar keer op het scherm voorbijgekomen Edge is vernieuwd, er kan nu veel meer enz. enz.. Ook verschijnt in het begin bovenin Edge 11. Dus ook hier ga ik er maar vanuit dat de browser normaliter Edge is. Omdat er af en toe iets niet werkt heb ik adviezen gekregen, gebruik een andere browser. Ik heb u zelfs een voorbeeld gegeven van een deskundige van Symantec Norton, die uiteindelijk antwoordde op waarom laat Norton mail door met u hebt een prijs gewonnen, u hebt een BMW gewonnen, u hebt een reis gewonnen enz. enz. Het antwoord was Norton werkt met Outlook, u moet outlook als browser nemen. Het is een topic geworden, verschillende adviezen kwamen Outlook is geen browser, Norton moet met alles werken, wederom enz. enz.
Frans den Oudsten stelt heeft zelf Windows 7, Google Chrome en bankiert bij ING en nooit last. Welnu voor mij geldt nagenoeg hetzelfde, Windows 10, Edge en ook ING en nooit geen last, tot een ruime week geleden, telkens script is te lang enz., nooit eerder gehad. Verder defragmentatie is een paar keer gebeurd, gewoon via windows en ook cookies e.d. op ruimen ook via windows internet opties enz. De programma's die ik heb, zijn ook adviezen, zelfs van de digitaalgids. Het is echt zo geïnstalleerd dat ze apart werken, niet op de achtergrond en elkaar niet in de haren zitten, ze werken ook nooit samen = tegelijker tijd. Ik gebruik de programma's ook af en toe, dus niet echt veel ondanks dat ze illegaal en betaald zijn. Hitmann wordt een enkele keer gebruikt, Privazer een enkele keer om iets kleinst definitief op te ruimen en Reimage, ken de reputatie, maar die enkele keer dat ik het gebruik, werkt het prima. En sorry ik was nog CCleaner vergeten, dat moet ik trouwens verlengen, loopt vandaag af. Ik heb het nog niet gedaan omdat verlengen meer kost dan geheel nieuw kopen ???? Het is in beide gevallen CCleaner met nog andere pakketten, een luxe versie o.i.d. Maar goed ik heb alle adviezen geprobeerd, PC schoongemaakt, cookies weg enz. Ook H. Beukman's advies opgevolgd. De computer een paar keer gescand, ook met Google. Heb Google Chrome helemaal doorgenomen en daar ook op schadelijke software gescand. Nergens opgave van schadelijke software, geen virus, geen malware enz. Ik heb nadat Google Chrome ook weer nieuw en nagekeken was met Google Chrome geïnternet en gebankierd, bij ING, verschillende keren gedaan en nergens last meer van. Dan bankier ik wat betreft ING maar via Google Chrome en probeer een andere keer nog wel eens Edge. Ik ben in elk geval een heel stuk geholpen.
@A. Deen standard staat dit wel aan in windows k*t 10 en elke keer na een grote update moet je het weer uit zetten pffff.
Wat moet u uitzetten?
Reputatie 5
Badge +4

@A. Deen standard staat dit wel aan in windows k*t 10 en elke keer na een grote update moet je het weer uit zetten pffff.Wat moet u uitzetten?

Defragmenteren moet ik elke keer uitzetten na de grote updates 2 keer per jaar SSD kan daar niet goed tegen.

Reageer