ING: Betaling mislukt probeer het later nog een keer

• 13 juli 2021
  • 3 reacties
  • 163 Bekeken

Vandaag wilde ik een bedrag overmaken met de ING betaal app. Na het afronden van de betaling kreeg ik de melding: Betaling mislukt, probeer het later nog een keer. Vervolgens mijn saldo gecontroleerd, Het bedrag was niet afgeschreven. Daarna de betaling opnieuw uitgevoerd en kreeg ik weer dezelfde melding. Daarna opnieuw de app opgestart en mijn rekening gecontroleerd . Nu was het bedrag twee keer overgemaakt. ING gebeld, de medewerker meldde dat dit  vaker gebeurt. Zijn er consumentenbondleden die deze ervaring ook hebben?

3 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Ja, zeker. Dit komt voor met de regelmaat van de klok. En dat kan zowel bij betaal apps, IDEAL overboekingen etc. Daarom altijd controleren of de melding klopt: is de transactie écht mislukt of wordt ten onrechte die melding gegeven.

Reputatie 7
Badge +6

Als een melding op mijn beeldscherm komt van: "Betaling mislukt, probeer het later nog een keer", dan vat ik dat altijd op dat het een time-out melding is van mijn eigen computer dat het niet snel genoeg wegging, of de bevestiging kwam niet snel genoeg terug. Ik ga dan geen tweede poging doen maar eerst controleren of het toch gegaan is, want ik vertrouw het dan voor geen meter. Je bent immers akkoord gegaan dat het functioneten van internetbankieren voor risico van de client is. Dankzij de Consumentenbond mag je in beroep gaan als je het tegendeel kan bewijzen, want dan kon eerst ook niet. 

Had vandaag ook problemen met betalen, maar de klantenservice via de chat is niet beschikbaar en op de website staat geen nummer van het plaatselijke kantoor.  Echt waardeloos.

Reageer