Consumentenbond.nl

ING schrijft bedrag af zonder TAN bevestiging

• 3 augustus 2019
  • 7 reacties
  • 338 Bekeken

ING online bankieren heeft een bedrag afgeschreven zonder TAN bevestiging van mijn kant. De klantenservice zou dit uitzoeken maar na 5 weken heb ik nog steeds geen reactie. Een bezoek aan het plaatselijke ING kantoor (van waaruit nogmaals hetzelfde verzoek gedaan is) heeft ook niet tot een reactie geleid. Ik heb de klantenservice medewerkster als hooghartig en arrogant ervaren.
Omdat mijn iPhone kuren vertoonde kon ik geen TANcode bevestigen aan de ING dus ook geen betaling doen. Diezelfde ochtend deed ik dezelfde betaling via mijn ASN rekening(met een Digipass)en die lukte wel. Waarom ook niet en wel zo veilig!

ING bleek toch de betaling afgeschreven te hebben. Zie boven.
Bovendien bleek de tijd op afschrijvingen niet te kloppen met de werkelijkheid. Om 9.38 stond de ASN geboekt terwijl dat in werkelijkheid 11.36 was. Bij ING stond 11.36 terwijl ik om 9.38 contact had.
Zit er een bug in het banken systeem?

Mijn klacht is dat de ING geen verantwoordelijkheid neemt voor deze gang van zaken. Een niet reageert op een klacht ingediend bij de klantenservice. Dit is dus niet mijn bank ook al zeggen ze dat.

Wat kan ik nu nog doen?

7 reacties

Heeft u nu dubbel betaald?
Jazeker. Ik heb echter na wat moeite het juiste mail adres van Circus Renz (dat was de online betaling) ontvangen en hen het verzoek gedaan het teveel betaalde bedrag terug te storten. Binnen een half uur stond het bedrag op mijn rekening. Waarvoor hulde. Kom daar maar eens om bij de ING.
Reputatie 6
Badge +4
een betaling is een betaling bij een bank en die kun je niet zomaar ongedaan maken. waar het mis is gegaan is dat jij niet bevestigd hebt gekregen dat de betaling gelukt is terwijl ie dat in feite wel was. Heb je toen nog even gekeken op je rekening?

de 2 uur tijdverschil klinkt als het verschil tussen zomertijd in NL en GMT.
waar het mis is gegaan is dat jij niet bevestigd hebt gekregen dat de betaling gelukt is terwijl ie dat in feite wel was.

Je moet de transactie toch of met een TAN-code of met de telefoon bevestigen. Zou TS Dan vergeten zijn dat bevestigen via telefoon ingeschakeld is? Lijkt mij niet logisch.
Reputatie 6
Badge +4
ergens in dat bank - klant proces is er blijkbaar iets misgegaan en is de bevestiging van de betaling niet aangekomen bij de klant. Tenminste, dat lees ik uit de vraag....
Ik lees dat iemand geen TAN-code heeft opgegeven maar dat er wel een transactie heeft plaatsgevonden. Tenzij je hebt bevestigd per telefoon zou dat niet moeten kunnen denk ik.
Badge +8
Heel vervelend @W.J. de Beus! Je zou ook nog een klacht kunnen plaatsen op Klachtenkompas. Hopelijk komen jullie er samen uit!

Reageer