Consumentenbond.nl

ING van Girotel naar IBAN-csv

• 8 januari 2015
  • 0 reacties
  • 89 Bekeken

Bij alle banken is er de mogelijkheid om transacties op te halen van de betaalrekening en deze in te voeren in een rekeningenoverzicht op je systeem.

Ik gebruik hiervoor sinds ±1990 een spreadsheet (rekenblad). Ik haal de transacties op in het girotel.csv-formaat en plaats die in de spreadsheet.. CSV betekent Comma-Separated-Values.

In dit girotel-csv-formaat heeft het bedrag een decimale punt zonder aanhalingstekens, is er ÉÉn blanco veld beschikbaar vÓÓr het bedrag waar men de kostenplaats kan invullen en en zijn de transacties op datum oplopend gesorteerd (laatste datum onderaan, oudste datum bovenaan).

In het nieuwe IBAN-csv- formaat is het getal in tekst-formaat (tussen aanhalingstekens), is er geen lege kolom beschikbaar om de kostenplaats in te vullen en zijn de transacties aflopend gesorteerd (de recentste datum bovenaan).

Graag zu ik willen weten hoe anderen met gebruik van een spreadsheet dit hebben opgelost.

Ik weet het, er zijn diverse pakketten in omloop, de een nog mooier dan de andere, maar een spreadsheet is het eenvoudigste.

0 reacties

Geen reactie

Reageer