Consumentenbond.nl

ING werkt slecht onder Internet Explorer

Toon eerste bericht

67 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Het is heel lang geleden, meer dan een half jaar, misschien zelfs een jaar, dat deze topic onder verschillende titels begonnen is. En kennelijk is ie nog steeds actueel.
Ik heb een hele tijd niets van me laten horen over dit onderwerp, gelukkig zullen velen zeggen, oké ieder zijn mening. Ik ben echter nooit gestopt met het lezen van de onderwerpen in de diverse forums. En zeker deze en anderen over ING. Maar het ging meer de kant op gebruik voor ING geen IE of Edge meer. Ik ben ook op anderen overgestapt, maar er zijn wel hele discussies ontstaan over de PC. Ik ben zelf mee gaan doen met het nationaal computerforum en na ellenlange discussies ben ik tot de conclusie gekomen mijn beide PC's geheel op te schonen. Dat houdt in alles is eraf gehaald, en dus ook alle mogelijke rommel is verdwenen en vervolgens is alles, d.w.z. het noodzakelijke, opnieuw geïnstalleerd. Zelf lukte dat allemaal niet, want ik ben ook tot digibeet getorpedeerd, en terecht, ik kan leuk computeren maar van de techniek heb ik geen verstand.
Maar waarom dit alles, nu met schone nagenoeg nieuwe computers blijven de problemen met ING, niet meer met IE of Edge, dat gebruik ik niet meer, maar alles wat ik met ING doet geeft problemen. In bankier met de smartphone, heb de ING App, ben van de oude tancode tijd overgestapt naar de nieuwe moderne tijd. Maar de ene keer gaat het goed het nieuwe bankieren, de andere keer allemaal problemen, allerhande vragen c.q. adviezen wat ik moet doen en uiteindelijk krijg ik weer een tancode opdracht. Zal allemaal wel weer aan mij liggen, vreemd echter dat ik met de RABO en de ANB-AMRO niets geen last heb. Dus ING problemen het is nog volledig actueel. Natuurlijk kan ik van ING af, maar geeft wel veel werk. ING heb ik al van kinds af aan. Het was de postbank, de spaarbank, de giro, je wist niets anders. En de oude giro, dus het automatisch betalen, gaat nog prima. Als ik weg wil zal ik dat allemaal elders moeten onderbrengen, moeten veranderen enz. Ik laat het zo, maar gebruik ING zo min mogelijk. Verder leuk jullie allemaal weer ijverig bezig te zien. Zelf ook erg druk geweest, je PC's totaal veranderen en vernieuwen is geen sinecure, ook al doe ik er zelf technisch niets aan, als je er weer mee gaat werken, blijk je toch wat te missen (en dingen niet meer te gaan zoals vroeger) en ben je weer aardig amateuristisch bezig. De Groeten allemaal, Leo.
Reputatie 7
@L.J.F. de Ruiter Goed plan om de machines van je eens goed kaal te halen. Sons is dat gewoon echt de beste oplossing. Jammer dat je nog steeds problemen hebt met de ING. Kun je geen hulp krijgen uit dezelfde hoek?
Hallo Leo,

Als je, zoals je zegt, ook nog de Rabo en de ABN AMRO “hebt”, kun je toch heel gemakkelijk van de ING af?

Ik “heb” zelf de ING plus de ASN en ben al eens volledig overgestapt naar de ASN.

De ASN weigerde mij echter elke vorm van krediet, en, hoewel ik nog nooit in mijn leven gebruik heb gemaakt van krediet, vond ik dit een schandalige motie van wantrouwen. Ik zit namelijk ook al meer dan 40 jaar bij de ASN met mijn zeer bescheiden spaarsaldo.

De ING geeft iedereen minimaal €500 krediet. Althans zo was het 2 jaar geleden nog. Dus bleef ik toch maar weer bij de ING.

Maar, als de ING het te bont maakt, ben ik echt zo weg (ik zit er ook al sinds mijn achttiende). Dan maar zonder krediet. Ik gebruik het krediet toch nooit.
Reputatie 5
Badge +6
Hallo A.Deen en Léonz. Het is even een tijdje geleden, maar op het nationaal computer forum ben ik lange tijd bezig geweest met allerhande onderwerpen, vooral problemen, met de computer. En A. Deen heeft gelijk, maar ook Léon heeft het vaak geadviseerd, haal heel die computers leeg, want ze zitten vol problemen, wat het ook is virussen, adware, elkaar bestrijdende software enz. Ik heb echter ook veel geleerd op het forum en veel zaken waren op te lossen zonder ingrijpende maatregelen zoals de altijd verschijnende app die de PC weigerde uit te zetten. De bij de start van de PC vraag te kiezen tussen verschillende programma's c.q. boots enz. Maar was het één opgelost dan kwam er wel weer iets anders. Vandaar dat de PC's grondig zijn geschoond en geheel nieuw zijn geïnstalleerd.

Nou zou je zeggen dat is niet zo moeilijk. Wel, ten eerste voor mij wel, ik heb er te weinig verstand van en het beroerdste vind ik dat er altijd wel iets fout gaat, de PC helemaal niet meer reageert enz. Maar dan is er student aan huis, forse reclame tegenwoordig. Geloof me ik het 'tig'keer geprobeerd zo'n student te krijgen, tot aan het hoofdkantoor, maar ik woon te afgelegen vooral wat betreft het OV, dus komt er niemand. En echte PC clubs of Senioren PC clubs zijn er niet in de buurt of geven dezelfde problemen als de studenten. En googlen is geweldig, maar de verkregen adressen kloppen echt niet altijd. Tot slot zijn er bedrijfjes en winkels e.d. maar dat wordt toch een kostbare grap en kan je bij wijze van spreken beter een nieuwe PC kopen.

Uiteindelijk heb ik toch iemand gevonden, ook een student weliswaar, maar niet van de studenten aan huis. Ik moest dan ook enige tijd wachten wat hij zat middenin de tentames. Maar hij is een paar keer aan huis geweest, heeft de beide PC's meegenomen omdat hij thuis beter en op alle tijden, werken kon. Ook is vaak op afstand geholpen, via team viewer, maar je moet dan wel van het één en ander verstand hebben. En er is nog altijd contact, als er wat is kan ik hulp inroepen en de suggestie om ook met ING te helpen is wellicht zo gek nog niet. En het advies van Léon met ING te kappen is een goede, ben je meteen overal van af. Maar het is inderdaad zo, je bent er ooit begonnen omdat er niets anders was, de Giro en Postbank was voor de gewone man. En mezelf kennend ben ik nogal besluiteloos, althans ik zie bergen en dalen. Hoe hevel je alles over van ING naar een ander. Die ander is op zelfde wijze ontstaan, toen ik 45 jaar geleden van de stad naar het platteland verhuisde was hier alleen de boerenleenbank, dus ging je daarheen. Later om speciale rekeningen kwam ik bij ABN-AMRO. En via verzekeringen ook bij OHRA en Delta Lloyd bank, maar echt bankieren doe ik daar niet. Maar ik ga me eens oriënteren.

En ja, Léon stelt als de bank het te bont maakt. Via dit forum zie je wie het allemaal te bont maken. En ik ben op dat soort bedrijven behoorlijk kwaad geworden, denk o.a. aan Eneco, Ziggo, Gemeente en semi overheidsbedrijven, maar ook diverse webshops. En ja, slap gedrag mag je gerust zeggen, houd je toch maar bij die instellingen. Maar veranderen kan altijd, ook een mens kan veranderen.

Ik heb op dit forum ook aardig wat topics gestart, maar de laatste maanden ook elders door o.a. een nieuwe retro radio, die ik maar niet aangesloten kreeg op mijn kamer speakers. Blijkt een versterker nodig (niet altijd maar bij deze retro wel) en blijken ook allerlei specifieke kabeltjes nodig. Hetzelfde geldt ongeveer voor de nieuwe TV. En door de Kersttijd problemen met allerlei lampjes, en vindt de goede maar eens, enz. enz. Maar ik zal best wel weer eens op dit en andere forums verschijnen. Groeten Leo.
L.J.F. de Ruiter schreef:

En A. Deen heeft gelijk, maar ook Léon heeft het vaak geadviseerd, haal heel die computers leeg, want ze zitten vol problemen, wat het ook is

Helaas moet ik dit ontkennen, Leo: nooit heb ik het advies gegeven om je computer(s) leeg te halen. Wel ooit om alle e-mail uitsluitend nog via Gmail te doen. Omdat je Gmail al had, anders zou ik dat nooit adviseren. Ook adviseerde ik jou om in geen enkel geval ooit spam te openen, ook al was het nog zo aanlokkelijk om het wèl te doen.

En het advies van Léon met ING te kappen is een goede, ben je meteen overal van af.

Helaas moet ik ook dit ontkennen, Leo. Blijf gerust bij de ING, als je het nog kunt volhouden. Ik zit er zelf ook nog steeds bij.

Ik zal je een signaal geven als het tijd is om te vertrekken bij de ING. ☺
Reputatie 5
Badge +6
Beste Léon, dank voor de correcties, je weet ik doe veel uit mijn hoofd en die computer vertoont ook vele ouderdomsgebreken. Maar ik bedoelde ook niet alles letterlijk, meer dat we het er vaak over gehad hebben, met jou, Deen en nog vele anderen.
Je advies over spam en vooral criminele mails, afpersingsmails e.d. volg ik zo goed als mogelijk op. Ik ga er in elk geval niet op in, en aanlokkelijk gaat bij mij niet over de prijs die ik altijd gewonnen heb, maar over de gewoonte dat als er een mail is binnengekomen je automatisch klikt om te kijken wat de inhoud is. Zodra deze niet deugt gaat in in de map ongewenste mail.
Tot slot het kappen met ING, ook niet zo letterlijk nemen, het is maar een term die me te binnen schoot. Ik geef zelf al toe moeilijk te kunnen stoppen omdat alles zo automatisch verloopt en daarbij nooit problemen zijn. En je mag denken dat ik een mopperkont ben, maar bij ING zal niet alles deugen, maar bij RABO en ABN-AMRO ook niet. RABO maakt het wel steeds bonter, veel berekenen voor nul service. Alle kantoren en automaten zijn hier weg. Dus kom je niet van de hemel in de hel. Maar als je goede adviezen hebt, altijd welkom en altijd opgevolgd, dat weet je 🤕.

Ik ga er in elk geval niet op in, en aanlokkelijk gaat bij mij niet over de prijs die ik altijd gewonnen heb, maar over de gewoonte dat als er een mail is binnengekomen je automatisch klikt om te kijken wat de inhoud is..

Hallo Leo,

Kijk liever eerst naar het adres van de afzender door er met de muis boven te zweven (stofzuigeren heet dat).

Dan zul je zien dat er heel wat adressen zijn die onmiddellijk wantrouwen opwekken. Die gooi je dan meteen weg.
Reputatie 5
Badge +6
Hallo Léon, inmiddels goede morgen als je dit leest.
De gewoonte bij mij nog even achter de PC te sluipen ook 's nachts bij het ongewild wakker worden is gebleven. Maar daar ben ik niet alleen in, bij iedereen blijven bepaalde gewoontes bestaan en van jou is je bezorgdheid en doordringende adviezen bekend. Ik druk me graag spontaan en simpel uit en nog altijd gooi ik op computergebied termen door elkaar, het spijt me, maar zo zit ik in elkaar en de computer in mijn hoofd heeft geen knopje of alarmbelletje dat meldt dat ik iets niet juist zeg. Dat dus wat je eerste correcties betreffen. Ik zet neer wat spontaan in mijn gedachten komt, maar dat moet niet altijd letterlijk worden genomen, ook niet als de enige wijsheid. Daarentegen blijf jij altijd corrigeren. Weet je bijvoorbeeld hoeveel maal je het laatste advies: Kijk liever eerst naar het adres van de afzender door er met de muis boven te zweven (stofzuigeren heet dat), gegeven hebt? En ik hoop niet dat je nog altijd denkt dat ik het niet lees noch opvolg. Zodra er verschijn " U hebt een prijs gewonnen, of kan boodschappen doen bij AH, of Bol.com, of er staat een auto klaar enz. dan weet ik genoeg en gaat het meteen weg. Maar, helaas ik kan je niet overtuigen, als er een mail komt van de bank die niet bedriegelijk maar letterlijk echt lijkt, dan kijk ik daar naar, je weet immers nooit. Dan lezend zie je gauw genoeg dat het vals is en gaat hij weg. Maar ik zal ook geen moeite meer doen je dat nog uit te leggen. En ik zal nog nadrukkelijker op het adres letten.
Nu we toch weer on mail zijn. Ik heb al gemeld dat mijn beide PC's, ik noem ze altijd de i7 en i5, de oude reserve i3 is buiten werking, er zijn uiteraard namen, de i7 is een Acer Aspire, de i5 een Fujitsu met een achternaam die achterop staat, dus moet ik de hele PC keren en waar het precies in de PC dus op het scherm staat, sorry weet ik even niet. Maar ze zijn geheel geschoond en geheel opnieuw geïnstalleerd. Alle adviezen van het NCF zijn eraf gehaald, ik had zo zachtjes aan tig domeinnamen en het ergste nog geen één werkte. Ook al waren ze als uitmuntend geadviseerd, maar wel door alle leden verschillend en vaak heel tegengesteld aan elkaar. Alles is eraf. Er staat nu op Windows 10 Pro met wat Windows verder meegeeft o.a. Edge, maar ik gebruik dus Google Chrome en Gmail als domeinnaam (sorry zal wel weer anders heten), maar het is dus de software waarbij je een heel stuk geholpen hebt.
Nu zijn er toch soms kleine probleempjes maar dan moet ik steeds de computer student storen. Het werken met Google gaat goed, ook de zoekmachine, die jij geadviseerd hebt en van google zelf. Ook alle bladwijzers die nodig zijn staan erop enz. enz. Maar er is iets vreemds wat er vroeger niet was. Helemaal bovenaan op de balk staat rechts boven Synchronisatie, althans dat stond vroeger altijd aan. Nu staat er onderbroken en moet ik het steeds via instellingen aanzetten, maar kan nergens vinden dat het permanent blijft. Ook heb ik bij instellingen gekeken of er niet bij opstarten staat pagina waar je gebleven was of wat anders. Maar niets echter zodra ik opstart verschijnt er een Edge pagina, terwijl Edge helemaal niet meer gebruikt wordt. Ik heb van alles geprobeerd, maar het gaat niet weg en die kleine dingen heb ik er nu weer bij gekregen. Is het iets simpels???
Verder ben ik wel tevreden, alles is zo gedaan als het NCF had voorgesteld en met Google Chrome en Gmail geen problemen meer, op sommige kleine dingetjes dus na. Dat was het weer, de groeten, Leo.
Hallo Leo,

Omdat we hier in het 'ING versus Internet Explorer' topic zitten, ben ik nu bang om nog meer te reageren.

Ik zal je tekst kopiëren naar een Textmaker document en zal vervolgens reageren via een privé-bericht.

Het kan even duren.
Reputatie 5
Badge +6
Goede morgen Léon,
Het is in orde. Ik ben op deze topic terecht gekomen omdat ik er een mail over kreeg. Waarschijnlijk voor mij de laatste keer dat ik gereageerd heb. Maar vanwege het buiten de topic treden, goed dat je het zo doet. En op deze topic heb ik toch ook gereageerd, het is nog steeds behelpen met ING. Maar de actualiteit over ING volgend vraag ik me af of ze er zich wat van aantrekken, maar welke bank luistert wel naar hun cliënten??

...maar welke bank luistert wel naar hun cliënten??

Geen enkele! ☺
Badge +5
Voor de mensen die geen ander browser willen gebruiken.
Het is mogelijk, via deze link krijg je een Engels artikel.
Indien ik het moet vertalen is dat geen probleem.

Hierdoor denken browsers dat je Firefox gebruikt, in het Linux besturingsysteem.

Daardoor zullen website's dat aangeven inplaats wat je nu hebt.
Indien je benieuwd bent naar jouw useragent.
Hier vindt je hem! : https://www.whoishostingthis.com/tools/user-agent/
Reputatie 5
Badge +6
Hallo Tijs, goede middag,

Dank voor je reactie en vooral voor al het opgestuurde. Het is nogal wat, ik moet dit allemaal rustig bekijken en lezen. Maar dacht zal je eerst antwoorden. Eerlijk gezegd had ik nog nooit gehoord wat je allemaal meldt en opzendt.
De eerste link is van Winaero in het Engels maar daar kom ik wel uit. De tweede gaat over de Useragent, Gebruikersagent, een heel verhaal met gelukkig uitleg wat een useragent is....... maar moet dat nog allemaal lezen. Je bent benieuwd naar mijn useragent, wel ik ook, en er staat:
Mozilla / 5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit / 537.36 (KHTML, zoals Gecko) Chrome / 71.0.3578.98 Safari / 537.36.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik wellicht ook als ik alles gelezen heb.
Alleen even nog dit over browsers. Mij is geadviseerd, al lang geleden, geen IE en Edge meer te gebruiken. Ik heb Choogle Chrome en op de reserve computer naast Chrome ook nog Opera (dankzij Léonz allemaal, die verdient een compliment, maar weet niet wat dat is). Ik meld het je, omdat ik niet weet of de zgn. useragent, alleen voor IE e.d. geldt, en is dat dan voor Chrome en Opera anders???? Groeten Leo.
Reputatie 5
Badge +3
laten we afspreken dat we leo in de mainstream houden, dus geen super complexe freaky dingen voor houden. daar helpen we leo niet mee en maken zijn keuze mogelijkheden alleen maar groter.

leo, sorry voor manier waarop ik je benoem, maar laat dit echt voor wat het is, ga er niet induiken!
Reputatie 5
Badge +6
Geachte E.B.F. Stroeve,
Dank voor je reactie en hieromtrent geen enkel probleem. Ik ben naar de diverse forums gekomen, toch alweer een tijdje geleden, om wat te leren en ook wat te discussiëren. En met name daar waar ik iets niet goed doe, of wat me te ingewikkeld wordt, ook waar voldoende kennis ontbreekt, ben ik meer gebaat bij een eerlijk antwoord of wel kritiek, geen enkel probleem. Maar ik denk en hoop niet dat het alleen voor mij geldt, je komt niet naar een forum om je alleen maar te laten 'afbranden', of te horen dat je nergens voor deugt enz. enz,
Maar in dit geval is je laatste zin een echt goed advies. Ik neem ieder advies van iedereen tot me, maar soms gaat het wel eens boven me pet en vaak, dus dat is echt niet soms, zijn adviezen volkomen tegenstrijdig. Dan lees ik er elders nog wat over, zoek het waar mogelijk nog verder uit, maar maak uiteindelijk een keuze, en dat moet wel, je kan niet alle adviezen opvolgen. Het enige wat 'men' me verwijten kan, ik kijk alles goed na, ben daar wellicht te serieus in, en dan duurt het wat lang, ga ik wat twijfelen, mag me best verweten worden, maar tot op heden is me alles en alle adviezen bevallen en er is ongelooflijk veel (bij mij en voor mij op PC gebied) veranderd (en verbeterd).
En TijsZonderH heeft ook altijd mee gediscussieerd, en me vaak geholpen, en wat zijn laatste reactie betreft, ja die is voor mij wat ingewikkeld, dus daarin heb je, geachte Stroeve, weer gelijk. Zolang het opbouwend en positief is vind ik het allemaal goed en de rest laat ik langs me glijden, heb ik ook niets aan. Groeten Leo.
Badge +5

Hallo Tijs, goede middag,

Dank voor je reactie en vooral voor al het opgestuurde. Het is nogal wat, ik moet dit allemaal rustig bekijken en lezen. Maar dacht zal je eerst antwoorden. Eerlijk gezegd had ik nog nooit gehoord wat je allemaal meldt en opzendt.
De eerste link is van Winaero in het Engels maar daar kom ik wel uit. De tweede gaat over de Useragent, Gebruikersagent, een heel verhaal met gelukkig uitleg wat een useragent is....... maar moet dat nog allemaal lezen. Je bent benieuwd naar mijn useragent, wel ik ook, en er staat:
Mozilla / 5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit / 537.36 (KHTML, zoals Gecko) Chrome / 71.0.3578.98 Safari / 537.36.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik wellicht ook als ik alles gelezen heb.
Alleen even nog dit over browsers. Mij is geadviseerd, al lang geleden, geen IE en Edge meer te gebruiken. Ik heb Choogle Chrome en op de reserve computer naast Chrome ook nog Opera (dankzij Léonz allemaal, die verdient een compliment, maar weet niet wat dat is). Ik meld het je, omdat ik niet weet of de zgn. useragent, alleen voor IE e.d. geldt, en is dat dan voor Chrome en Opera anders???? Groeten Leo.

Beste L.J.F de Ruiter.

De eerste link verteld je hoe je het moet veranderen dat andere websites denken dat jij Firefox gebruikt.
De tweede link zegt wat de browsers denken dat jij gebruikt.
Dus wanneer je het hebt veranderd zou je op de tweede link dit moeten zien:
code:
Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:34.0) Gecko/20100101 Firefox/34.0

Useragent werkt op alles alleen het is alleen belangrijk voor IE.
Want (bijna) alle website's die supporten Chrome en Opera en Firefox wel.

En je zou IE eigenlijk niet moeten gebruiken. Alleen voor de gene die het toch gebruiken kunnen dus de User Agent veranderen.

http://www.pmslweb.com/the-blog/wp-content/uploads/2013/09/5-internet-explorer-background-funny.jpg

Hopelijk begrijp je het 😛

En doordat je Opera en Chrome hebt hoef je er niks mee te doen.
Reputatie 5
Badge +6
Dank je Tijs, het is nu een stuk duidelijker. Ik begreep ook de antwoorden niet op de usergebruiker..... Mozilla??
Maar het is me nu wel wat duidelijker, ik gebruik geen IE en ook geen Edge, dus hoef me niet veel van de usergebruiker gegevens aan te trekken. Dank, LEO.

Reageer