Consumentenbond.nl
Vraag

Inschrijving gemeente voor inboedelverzekering

• 23 maart 2020
  • 1 reactie
  • 168 Bekeken

Inmiddels woon ik al een tijd in mijn studentenhuis. Ik heb door de coronacrisis veel tijd om dingen uit te zoeken en hierbij bedacht ik mij dat het een goed idee is om een inboedelverzekering af te sluiten, voor het geval dat.

Het probleem dat hierbij opduikt is dat ik nog bij mijn ouders ingeschreven sta. Hiervoor heb ik destijds gekozen, omdat de officiële post hier zeker weten niet over het hoofd werd gezien en omdat dit met andere verzekeringen, waar ik meeverzekerd ben met mijn ouders, makkelijker is.

Nu vraag ik mij af of dit een probleem kan worden of dat een huurcontract genoeg is voor een inboedelverzekering.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb een bruin vermoeden dat het wel kan maar weet het niet zeker. Misschien kan je dat bij de verzekeringsmaatschappij navragen. Als ze je toch verzekeren beding dan dat je het ook zwart op wit van hun wil hebben. Want over een half jaar is er een andere medewerker en weet niemand het meer. Je spullen die je verzekert staan daar, en het is ook je postadres toch, als iemand jou iets per post stuurt naar dat adres krijg je het ook toch? Ben je misschien nog meeverzekerd p de verzekering van je ouders? 

Ik zou ook zeker een AVP nemen, aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren. Als je iets kapot maakt van iemand anders - voorzover je dat niet in bruikleen had - krijg je dat vergoed. 

Reageer