Consumentenbond.nl

Internetbankieren ING in Edge

• 27 mei 2019
  • 15 reacties
  • 1298 Bekeken

Sinds ING is vernieuwd is het in Edge echt tergend traag!!
Dat is meer dan hoogst irritant.

Het antwoord van de Helpdesk is dat ze deze klacht echt vandaag voor het eerst horen....de tip is om Chrome te gebruiken. Oh en om mijn cookies op te schonen.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? En/of een oplossing??

15 reacties

Die discussie komt mij absoluut bekend voor. Mag ik vragen hoe u zeker weet dat u Edge gebruikt en niet Internet Explorer? Van die laatste is namelijk bekend dat de site van ING er niet goed meer mee werkt.
Reputatie 6
Badge +6
Ik heb zelf een tijd terug een topic gemaakt over dit en andere problemen. Ergens moet dat terug te vinden zijn, want vele forumleden hebben meegedaan, dus er zijn veel adviezen.
Maar wat ING beweert is totale onzin. Jaren terug werkte Edge al niet met ING, ze gaven dat toen gewoon toe, o.a. dat ze niet met Edge en Explorer werkten. En er is dus niets veranderd. Luisteren doen ze ook niet naar je. Ik ben speciaal op Chrome en Opera overgegaan. Niet alleen om ING, want er zijn nog meer banken, maar heb nooit gehoord dat ze met een bepaalde browser niet werkten. Het top met discussies is denk ik twee jaar geleden, hopelijk is dat nog terug te vinden. Succes verder, groeten Leo.
Reputatie 6
Badge +6
Sorry @A. Deen , de berichten kruisten, maart je hebt volkomen gelijk, het is een 'oude' discussie. ik weet alleen niet hoe ik dat terug moet vinden. Groeten Leo.
@L.J.F. de Ruiter
Je hebt mij zover gekregen dat ik letterlijk naar de pc gelopen ben, Edge heb opgestart en de ING site geopend en mijn saldo gecheckt 🤤 en er is, bij mij, echt niets aan de hand. Dat Edge niet zou werken op de ING site op een specifieke computer kan ik nooit uitsluiten maar dat dat algemeen het geval zou zijn is zojuist onder mijn ogen gelogenstraft. Dus ik wil eerst graag van @Marc vV begrijpen waarom hij denkt dat hij Edge gebruikt want "het probleem" is in één keer opgelost als hij onverhoopt toch IE zou gebruiken.
Hallo @A. Deen , gebruikte ik maar IE... maar ik ben redelijk bij...het is echt Edge...
Maar wanneer het bij jou goed werkt moet er iets anders aan de hand zijn. Ook op de PC op mijn werk heb ik het geprobeerd en daar gebeurd hetzelfde: Traagheid...
De overeenkomst: W10, Edge en Bitdefender ???
Reputatie 7
Badge +5
Ik heb hier een schone Windows 10 met alleen Defender draaien en geen blokkers e.d.

In Chrome na inloggen is de ING er hier in 3 seconden.

In Edge duurt het hier 8 seconden.

In Edge was het ooit veel erger toen de test draaide, 20 seconden werd toen gehaald.
Er kwam toen ook een melding in beeld:
Je kon hem toen nog terugzetten naar de oude layout, maar dat is er nu uit.

In de rentepuntenwinkel komt dit in beeld bij Edge, maar dat gaat ook veel sneller dan bij eerdere pogingen om de nieuwe layout te proberen:
We zien dat je een browser gebruikt die minder goed werkt met de ING winkel. Hierdoor werkt de ING winkel niet zo snel. Een momentje alsjeblieft...

De helpdesk kent het niet is volledig onjuist.
Ik heb de helpdesk gebeld toen maanden geleden de nieuwe omgeving gebruikt kon worden en toen was het al bekend dat de ING met Edge een drama is.
Maar de ING is bezig met een charme offensief, er mag niets meer negatief naar buiten komen.
Hun mail en hun community, waar veel vragen en antwoorden veel mensen geholpen hebben, is helemaal uit de lucht gehaald na veel gesputter over het verdwijnen van de Windows app en andere gebruiksmogelijkheden die gingen verdwijnen.

Zij zagen de bui al hangen met de aankondiging van het overstappen naar de app en het scanapparaat.

https://community.consumentenbond.nl/search?q=ing
@Marc vV
Ik ben geen bitdefender gebruiker maar kun je dat "eventjes" uitzetten? Misschien via de plug-in optie van Edge?
Ik heb hier een schone Windows 10 met alleen Defender draaien en geen blokkers e.d.

In Chrome na inloggen is de ING er hier in 3 seconden.

In Edge duurt het hier 8 seconden.

In Edge was het ooit veel erger toen de test draaide, 20 seconden werd toen gehaald.
Er kwam toen ook een melding in beeld:
Je kon hem toen nog terugzetten naar de oude layout, maar dat is er nu uit.

In de rentepuntenwinkel komt dit in beeld bij Edge, maar dat gaat ook veel sneller dan bij eerdere pogingen om de nieuwe layout te proberen:
We zien dat je een browser gebruikt die minder goed werkt met de ING winkel. Hierdoor werkt de ING winkel niet zo snel. Een momentje alsjeblieft...

De helpdesk kent het niet is volledig onjuist.
Ik heb de helpdesk gebeld toen maanden geleden de nieuwe omgeving gebruikt kon worden en toen was het al bekend dat de ING met Edge een drama is.
Maar de ING is bezig met een charme offensief, er mag niets meer negatief naar buiten komen.
Hun mail en hun community, waar veel vragen en antwoorden veel mensen geholpen hebben, is helemaal uit de lucht gehaald na veel gesputter over het verdwijnen van de Windows app en andere gebruiksmogelijkheden die gingen verdwijnen.

Zij zagen de bui al hangen met de aankondiging van het overstappen naar de app en het scanapparaat.

https://community.consumentenbond.nl/search?q=ing

Ik snap het punt niet, wat draagt dit bij aan de feestvreugde?
Reputatie 7
Badge +5
Ik geef een reactie en een antwoord op de vragen die gesteld zijn in het eerste bericht, zijnde:
"Het antwoord van de Helpdesk is dat ze deze klacht echt vandaag voor het eerst horen"
"Heeft iemand hier ook ervaring mee?"
Met een overduidelijke reden waarom de ING op deze wijze reageert.
@Bert Ik snap nog steeds niet wat dat moet bijdragen aan een oplossing. Of bedoel je hou maar op het heeft toch geen zin?
Reputatie 7
Badge +5
Een oplossing is er niet voor, de website werkt niet goed met Edge.
Maar Edge gaat verdwijnen, Microsoft is bezig met een browser gebaseerd op Chromium.

https://www.bright.nl/nieuws/artikel/4671881/eerste-testversies-microsoft-browser-met-chromium-beschikbaar

Microsoft maakt de overstap naar Chromium, de open-source webtechnologie uit de koker van concurrent Google, omdat de meeste websitebouwers bij het ontwerp in de eerste plaats rekening houden met de manier waarop hun pagina’s eruit zien in de Google-browser Chrome.
Badge +6
Ik heb zelf een tijd terug een topic gemaakt over dit en andere problemen. Ergens moet dat terug te vinden zijn, want vele forumleden hebben meegedaan, dus er zijn veel adviezen.

Dat was dit topic, @L.J.F. de Ruiter en @Marc vV ☺!
Reputatie 6
Badge +6
Dank Imke dat je het gevonden hebt. Ieder die problemen heeft met ING bankieren op zijn/haar PC moet maar naar deze topic gaan, hij heet ING bankieren gaat steeds langzamer en wat is te lang script, maar je kan ook bij IMKE op de link dit topic klinken. Ik heb nog een berichtje op die oude topic toegevoegd. Groeten Leo.
Reputatie 5
Badge +1
Ik gebruik ook Edge en bankier bij de ING. Bij mij werkt het gewoon, misschien iets trager maar geen reden om op zoek te gaan naar iets anders.
Reputatie 6
Badge +6
Dank je @Jan H. , ik geloof je op je woord. En je bent niet de enige, bij anderen werkt het ook prima het ING Bankieren met Edge. Maar ik hoop dat je mij en de 'andere' anderen ook gelooft, bij ons is het dus één en al troubles....... en waar ligt dat nou aan. Mijn PC is vrij nieuw en van een goede kwaliteit en ik heb vorig jaar alle overbodige rommel eraf laten gooien en de PC helemaal opnieuw laten installeren, en door een deskundige , want zelf lukt dat niet, het probleem is dat ik het ongeluk heb dat alles fout gaat, de PC vastloop en ik hem niet meer aan de praat krijg. Dus heb ik het laten doen. Groeten Leo.

Reageer