Consumentenbond.nl

Interpolis weigert het correcte aantal schadevrije jaren door te geven na overstap?

• 19 september 2019
  • 12 reacties
  • 569 Bekeken

Badge
In het kort: De verlengdatum van mijn oude autoverzekering komt niet overeen met hoe lang ik schadevrij rijd doordat die verzekering onderdeel was van een langer lopend alles-in-1 pakket. Nu lijkt het alsof er een half jaar mist in Roy Data waardoor AllSecur mijn premie met terugwerkende kracht heeft verhoogd. Interpolis wil niet in Roy Data zetten dat ik echt een half jaar langer schadevrij reed en AllSecur wil mijn premie niet verlagen tot Interpolis dat wel doet. Independer wil wel bemiddelen met een royementsverklaring waarin staat dat ik een half jaar langer schadevrij verzekerd was, maar Interpolis wil het bij de gewone brief laten waarin slechts het aantal schadevrije jaren staat dat aan Roy Data is doorgegeven zonder de startdatum van mijn autoverzekering, en daar kan Independer weer niks mee. Hoe hoort het proces te lopen bij een overstap waarbij de prolongatiedatum van de verzekering niet overeen komt de start van de verzekering?

In het lang: In augustus zag ik ineens op mijn bankrekening dat Interpolis de WA-autoverzekering voor mijn 17-jaar oude Peugeootje met maar liefst 35% verhoogd had naar ruim 66.- euro per maand (met 2 schadevrije jaren). Ik nam contact op met Rabobank/Interpolis en kreeg te horen dat deze premieverhoging het gevolg was van nieuwe risico-berekeningen gebaseerd op 'actuele gegevens'. Interpolis vond dat de premieverhoging 'marktconform', maar een rondje op Independer wees uit dat mijn WA-verzekering heus een stuk goedkoper kon.

Ik twijfelde om meteen over te stappen omdat dit mijn eerste auto is en de eerste opgebouwde schadevrije jaren nogal kunnen schelen in de premie. Ik was op dat moment precies 2 jaar en 7 maanden verzekerd (sinds 18-01-2017, nooit schade gereden) en ik vond het zonde als die 7 maanden kwamen te vervallen bij een overstap. "Geen probleem hoor," zei Independer toen ik belde. "Bij AllSecur rondt men af naar boven, u bent langer dan 2,5 jaar schadevrij verzekerd en dus u mag 3 schadevrije jaren invullen."

De overstap verliep redelijk soepel tot ik vorige week een brief kreeg van AllSecur met een nieuwe polis en een verlaging van mijn schadevrije jaren. Ik vond het vreemd dat mijn schadevrije jaren alsnog werden bijgesteld van 3 naar 2 en nam contact op met zowel Independer als AllSecur. Beide instanties dachten dat Interpolis een fout gemaakt moest hebben. AllSecur gaf aan niets te kunnen doen zolang Interpolis de fout niet corrigeerde in Roy Data.

Nadat ik alle papieren van de afgelopen 3 jaar bij elkaar had gevonden dacht ik dat het ging om een simpele menselijke fout bij Interpolis. Mijn auto is schadevrij verzekerd geweest sinds 18-01-2017 en ik rij dus 3 jaar schadevrij per 18-01-2020. Maar dat is niet de prolongatiedatum van die verzekering, want Interpolis werkt met een alles-in-1 polis. Ik had voor de auto kwam al jaren een inboedel- en aansprakelijkheidsverzekering lopen bij Interpolis die ik tien jaar geleden ergens in de maand juni had afgesloten. Op 18-01-2017 is daar de autoverzekering aangeplakt, maar de prolongatiedatum van het alles-in-1 pakket is op 12 juni blijven staan. Interpolis heeft in Roy Data doorgegeven dat ik 3 schadevrije zou hebben op prolongatiedatum 12-06-2020, waarop AllSecur concludeerde dat ik 5 maanden korter verzekerd was dan in werkelijkheid en ik dus geen recht meer had op de premie die hoort bij 3 schadevrije jaren. Ik dacht: iemand heeft gewoon niet goed gekeken en Interpolis wil vast wel even doorgeven in Roy Data dat ik al per 18-01-2020 recht heb op 3 schadevrije jaren.

Maar tot mijn verbazing wil Interpolis helemaal niks doen, aanpassen, corrigeren of verklaren. Niet in Roy Data en ook niet los op papier. Interpolis zei aan de telefoon letterlijk: "AllSecur doet moeilijk. Wij hebben 3 jaar doorgegeven en dan moeten zij 3 jaar overnemen. AllSecur moet weten dat de prolongatiedatum daar verder niets mee te maken heeft."

En nu wordt het dus een gek verhaal. Het ligt nogal voor de hand dat verzekeraars een datum nodig hebben om een berekening te kunnen maken van de schadevrije jaren. Vrijwel alle verzekeraars ronden de schadevrije jaren namelijk af naar boven bij een overstap als iemand langer dan een half jaar (specifiek 185 dagen, in sommige gevallen meer) schadevrij rijdt. Maar je kan natuurlijk niks afronden als je niet weet hoe lang iemand al schadevrij rijdt, dus er zal linksom of rechtsom gerekend moeten worden met een datum. Dit lijkt me logisch.

Je zou zeggen dat verzekeraars in Roy Data zetten hoe lang iemand schadevrij rijdt, maar dat is niet het geval. Sinds enkele jaren is het 'nieuwe Roy Data' beleid van het Verbond van Verzekeraars van kracht en moeten verzekeraars niet aan Roy Data doorgeven hoeveel schadevrije jaren de klant op dat moment heeft, maar hoeveel zuivere schadevrije jaren diegene heeft bij de volgende prolongatiedatum van de verzekering. Voor zover ik kan nagaan hoeft een verzekeraar echt niet door te geven per welke datum iemand schadevrij rijdt, want dat zou veel te handig zijn ofzo? De berekening die het gros van de verzekeraars bij een overstap maakt lijkt te zijn: [prolongatiedatum] - [1 jaar] + [185 dagen] = [vanaf deze datum moet de nieuwe klant de premie krijgen die past bij het aantal jaar dat in Roy Data staat]. Dus AllSecur heeft in mijn geval het rekensommetje gemaakt: 12-06-2020 - 1 jaar + 185 dagen = 12-12-2019. Ik ben overgestapt op 18-08-2019 en DUS heb ik geen recht op de premie die hoort bij de 3 jaren die in Roy Data staan. Het enige probleem is dat die berekening nergens op slaat omdat de prolongatiedatum van een verzekering niet zoveel hoeft te zeggen over hoe lang iemand schadevrij rijdt.

Voel je vooral vrij me te corrigeren, want ik vind dit nogal wonderlijk. Waarom wordt er überhaupt een berekening gemaakt op basis van de 'prolongatiedatum' van de verzekering in plaats van de datum van het afsluiten van de verzekering (of, bij schade, de datum na de dag van de schade waarop een ingediende claim gebaseerd is)? Zeker bij schade is de kans pakweg 364 op 365 (99,7%) dat de prolongatiedatum van de verzekering niet meer overeen komt met de eerste schadevrije dag na een claim. En als je het hebt over zuivere schadevrije jaren -zoals het Verbond van Verzekeraars zo graag doet- dan zou je toch moeten rekenen vanaf de eerste schadevrije dag?

Ook bonus-malus korting wordt niet toegekend op basis van de schadevrije jaren, maar de schadevrije jaren die iemand heeft OP de prolongatiedatum. Stel: Piet sloot zijn eerste autoverzekering af op 01-09-2014. Vandaag, 19-09-2019 botst hij tegen een geparkeerde auto en worden zijn 5 schadevrije jaren en 18 schadevrije dagen bijgesteld naar 0 (althans, volgens Roy Data regels die pas relevant zijn bij een overstap). Bijna een jaar later, op de prolongatiedatum van zijn autoverzekering per 01-09-2020, heeft Piet nog steeds 0 'zuivere' schadevrije jaren. Ook als hij wel een jaar officieel schadevrij rijdt twee weken later op 19-09-2020, wordt zijn verzekering niet goedkoper. Hij moet op de bonus-malus korting wachten tot de prolongatiedatum die 354 dagen later pas weer volgt. Dat lijkt mij oneerlijk, maar bij Interpolis werkt het wel zo volgens de medewerker die ik sprak. Zij zei dat ik überhaupt pas officieel 1 schadevrij jaar had volgens Interpolis op de prolongatiedatum van mijn alles-in-1 verzekering, dus na anderhalf jaar schadevrij te hebben gereden.

Ik kan op mijn bankrekening ook terugzien dat dit klopt, want ik kreeg geen bonus-malus korting na de verjaardag van mijn autoverzekering. Pas toen de auto anderhalf jaar verzekerd was, (op de prolongatiedatum van de inboedelverzekering dus) werd bonus-malus korting toegepast op basis van 1 schadevrij jaar, terwijl ik toen dus al 1,5 jaar schadevrij reed. Doen alle verzekeraars dat zo? (Plus, als je Piet bent en je rijdt schade relatief kort na de prolongatiedatum van de verzekering, dan moet je dus eigenlijk als de sodemieter overstappen omdat je anders bijna een jaar bonus-malus korting misloopt? Dit kan toch niet kloppen?) Hoeveel geld lopen klanten eigenlijk mis op hun wettelijk verplichte autoverzekering doordat verzekeraars een idiote constructie hebben verzonnen met schadevrije jaren waarbij gerekend wordt met een 'prolongatiedatum' die in de praktijk niets met het boerenconcept van 'schadevrij jaar' te maken heeft?

Sterker nog: in 2017 werd mijn autoverzekering bij Interpolis al na 5 maanden een stuk duurder (10 euro per maand). De prolongatiedatum is immers ook de datum waarop een nieuwe risico-analyse wordt uitgevoerd en geïmplementeerd in de premie van het alles-in-1 pakket. Mag de prijs van een vers afgesloten verzekering überhaupt binnen het eerste jaar al worden gewijzigd?

Wat Interpolis nu in Roy Data heeft gezet klopt volgens mij wel volgens de regels van het Verbond van Verzekeraars. Ik zou inderdaad 3 schadevrije jaren hebben OP prolongatiedatum 12-06-2020, want dan rij ik 3,5 jaar schadevrij. (Nouja, hopelijk.) Maar AllSecur denkt dat ik pas PER 12-06-2020 drie jaar schadevrij rijd, dat hebben medewerkers nu herhaaldelijk geschreven. Blijkbaar denkt AllSecur dat de prolongatiedatum van een verzekering ALTIJD overeen komt met de eerste dag dat iemand schadevrij rijdt? Ik snap wel dat ze rekenen met de prolongatiedatum, want er is geen andere datum beschikbaar in Roy Data en AllSecur kan dat extra half jaar natuurlijk niet ruiken, maar dit kan toch niet kloppen? Wat mis ik hier? Er moeten hele volksstammen aan overstappers zijn bij wie de prolongatiedatum van de verzekering niet overeen komt met de eerste schadevrije dag, dus verzekeraars zullen toch ook een alternatieve methode hebben om die 185 dagen ergens bij op te tellen?

AllSecur heeft intussen 3x aangegeven dat Interpolis het aan moet passen in Roy Data en dat zij voor die tijd niets kunnen doen, ook niet naar aanleiding van alle papieren die ik al gestuurd heb. Independer zegt dat ik een Royementsverklaring nodig heb waarop staat dat mijn auto sinds 18-01-2017 schadevrij verzekerd is geweest. Rabobank/Interpolis wil mij niet voorzien van een royementsverklaring die anders is dan die ik nu heb, namelijk een brief waarin slechts staat dat er '3' schadevrije jaren zijn doorgegeven in Roy Data. Interpolis geeft aan dat zij geen speciale verklaring hoeven af te geven waarin staat dat ik schadevrij verzekerd was vanaf 18-01-2017. En Interpolis weigert al helemáál in Roy Data te zetten dat ik 3 zuivere schadevrije jaren heb per 18-01-2020.

Wie heeft gelijk? Wat kan ik nu doen? Hoe hoort dit te werken (rechten-plichten)?

Alvast bedankt!

12 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Ten eerste gefeliciteerd, u overtreft mij in de lengte van uw bericht. Ik sta bekend als lang van stof zijnde, maar dat mag nu toch wel veranderen bij bond en diverse forumleden, want dit overtreft alles.
Overigens als lang van stof schrijver, heb ik er geen bezwaar tegen, dus van harte welkom, maar er wordt zo hier en daar nogal wat herhaald en dan moet je een keuze maken, anders wordt het antwoord en de discussie ook lang.
Ik ben zelf klant van de Rabobank en ook van Interpolis, omdat de samenwerking Rabo-Interpolis (of is het een fusie?), een voordeel kan bieden. Bij de zorgverzekering is dat o.a. het geval en bij andere verzekeringen van Interpolis ook, immers het is "Glashelder". Nou ook al ben ik klant, ik zal altijd een haat liefde verhouding hebben met banken en verzekeringsmaatschappijen. Het is wellicht mijn stokpaardje en persoonlijke mening, maar ik vind ze geen van alle klantvriendelijk. In het rijtje van problemen, klachten e.d. o.a. bij Radar, Kassa en wellicht ook bij de Bond staan banken en verzekeringsmaatschappijen vooraan. Van de crisis hebben ze mijn inziens niets geleerd. Ze blijven de prijzen verhogen, renten en uitkeringen verlagen, de service verlagen en oplossen van problemen kost tenminste heel veel tijd en dus geld.
Het hele verhaal van @Mevrouw Rood verbaast me niets. ik kan u helaas niet helpen, ik heb zelf diverse problemen gehad met banken en verzekeringsmaatschappijen. Ik kan alleen stellen volhouden, blijven klagen bij de maatschappijen en zoek (helaas) de sociale media op, want kritiek in de media vinden ze nog altijd niet leuk. Maar het is geen garantie, want het zijn bikkels en ze hebben alle tijd en alle geld voor procederen enz. Ik wens u veel succes, maar mijn ervaringen met banken en verzekeringsmaatschappijen zijn absoluut niet positief en van klanten, zeker van Koning Klant, hebben ze nooit gehoord. Groeten Leo.
Je zou een klacht bij de geschillencommissie kunnen overwegen. Voor het moment loopt de verzekering gewoon en als je in het gelijk gesteld wordt is ook over een paar maanden eenvoudig te corrigeren.
Reputatie 4
Badge +5
Allereerst welkom op de Community, @Mevrouw Rood!
Vervelend dat dit zo gelopen is.
Het is inderdaad nogal complexe materie. Hier lees je meer info over schadevrije jaren en hoe die precies werken. Zoals je ziet berekent iedere verzekeraar het ook net even anders.

Goed dat je van te voren jouw schadevrije jaren hebt opgevraagd. Heb je deze toen ook op papier ontvangen? Bij het verkeerd opgeven van de schadevrije jaren adviseren we om contact op te nemen met de oude verzekeraar. Deze kan dit dan aanpassen in het Roy-data systeem. Het lijkt er nu op dat het in jouw situatie hier juist spaak loopt.

Je kunt overwegen om een klacht op klachtenkompas.nl te plaatsen. Wellicht dat jullie via deze weg nog een oplossing kunnen vinden samen. Hou je ons op de hoogte, @Mevrouw Rood?

Zijn er andere Communityleden die hier tegenaan zijn gelopen? Hoe hebben jullie dit toen opgelost?
Badge
Ten eerste gefeliciteerd, u overtreft mij in de lengte van uw bericht. Ik sta bekend als lang van stof zijnde, maar dat mag nu toch wel veranderen bij bond en diverse forumleden, want dit overtreft alles.

Haha, dankuwel 😅

Nou, kijk maar uit als je alles bij Interpolis hebt, want zo 'glashelder' is het dus niet. AllSecur zegt nu dat ALLE Interpolis-klanten in de eerste periode geen schadevrije jaren opbouwen als ze hun Alles-In-Een-Polis uitbreiden met een autoverzekering.

Dat komt omdat een polisjaar compleet moet zijn om te kunnen tellen als schadevrij jaar. Zegt AllSecur.

Dus stel: een Rabobank-klant (dat zijn er nogal wat) heeft al een aansprakelijkheidsverzekeringetje lopen bij Interpolis en neemt daar een autoverzekering bij, maar de verlengdatum van het aansprakelijkheidsverzekeringetje was 2 weken daarvoor. Dan bouwt die klant 11,5 maand geen schadevrije jaren op. Want een verzekeringsjaar moet dus compleet zijn om te tellen als schadevrij jaar. Die eerste periode (tot aan de verlengdatum van de alles-in-een-polis) kan misschien 1 maand of misschien 10 maanden zijn; maar jaarlijks krijgt de klant dus iedere keer voor diezelfde periode NIET de bonus-malus korting waar diegene recht op heeft op basis van de schadevrije periode.

Dit systeem is aan 3 kanten gunstig voor Interpolis.
  • Interpolis hoeft klanten pas veel later bonus-malus korting te geven
  • Interpolis kan de premie van de autoverzekering binnen het jaar 'actualiseren' (verhogen).
  • Als de klant informeert naar schadevrije jaren zijn die lager dan verwacht en blijkt het minder gunstig dan gedacht om over te stappen.
De 'Alles-In-Een-Polis' kan de klant gewoon heel veel geld kosten. In mijn geval werd de premie meteen na 5 maanden al flink verhoogd. En in de jaren daarna kreeg ik ook pas 5 maanden later de bonus-malus korting die hoort bij een nieuw schadevrij jaar.

Ten tijde van opzeggen was mijn WA-autoverzekering sec 63,03 euro per maand bij 2 schadevrije jaren. Bij Interpolis is dat trede 8 en dat houdt in 50% korting. In de eerste jaren krijg je telkens 5% korting erbij bij het klimmen op de bonus-malus ladder. (63,03 x 2 = 126,06 x 0,05 = 6,30 = x 12 = 75,64.) In mijn geval komt 5 maanden geen bonus-malus korting neer op 6,30 x 5 = 31,50. Drie tientjes is niet superveel geld, maar het zijn wel een soort verborgen kosten die ieder jaar terugkomen en die je bij een andere verzekeraar niet betaald zou hebben. En als ik niet 5 maanden maar per ongeluk 11 maanden voor de verlengdatum een autoverzekering aan mijn polis had geplakt, dan was dat bedrag dus 70 euro op jaarbasis.

'Verborgen kosten' is het tegenovergestelde van 'glashelder'.

In 2017 LEEK de WA-verzekering van Interpolis voor mij een voordelige optie en ik vond het prettig om alles op 1 plek te hebben. Maar als ik destijds voor een andere verzekeraar had gekozen die precies even duur was, dan had ik enkele honderden euro's bespaard over de periode dat ik verzekerd ben geweest. Zelfs nu ik ben overgestapt gaat het me ieder jaar weer geld kosten wat niet nodig zou zijn geweest, omdat ik door deze handelswijze van Interpolis niet al mijn schadevrije jaren mee krijg in Roy Data. Mijn premie bij AllSecur zal dus blijvend hoger zijn.

Wie een autoverzekering aan zijn alles-in-een-polis plakt bij Interpolis wordt dus vrijwel altijd benadeeld. Zegt het voort.

Dit is een uitstekend onderwerp voor de Consumentengids, als je het mij vraagt.
Badge
Je zou een klacht bij de geschillencommissie kunnen overwegen. Voor het moment loopt de verzekering gewoon en als je in het gelijk gesteld wordt is ook over een paar maanden eenvoudig te corrigeren.

Goeie! Ik heb nu de klacht doorgegeven bij Rabobank en als het goed is wordt er nog contact met me opgenomen. Het is ook wel zo netjes om Interpolis meermaals de gelegenheid te bieden om dit te corrigeren en toe te lichten. Als dit niet opgelost kan worden doordat de systemen van Interpolis op een bepaalde manier werken (waar ik als klant niks mee te maken heb) dan stap ik absoluut naar het Kifid.
Badge
Allereerst welkom op de Community, @Mevrouw Rood!
Vervelend dat dit zo gelopen is.
Het is inderdaad nogal complexe materie. Hier lees je meer info over schadevrije jaren en hoe die precies werken. Zoals je ziet berekent iedere verzekeraar het ook net even anders.

Goed dat je van te voren jouw schadevrije jaren hebt opgevraagd. Heb je deze toen ook op papier ontvangen? Bij het verkeerd opgeven van de schadevrije jaren adviseren we om contact op te nemen met de oude verzekeraar. Deze kan dit dan aanpassen in het Roy-data systeem. Het lijkt er nu op dat het in jouw situatie hier juist spaak loopt.

Je kunt overwegen om een klacht op klachtenkompas.nl te plaatsen. Wellicht dat jullie via deze weg nog een oplossing kunnen vinden samen. Hou je ons op de hoogte, @Mevrouw Rood?

Zijn er andere Communityleden die hier tegenaan zijn gelopen? Hoe hebben jullie dit toen opgelost?

Hoi Celine, dankjewel!

Nouja, het zou helemaal niet complex moeten zijn. Ik heb nog nooit schade gereden. Mijn auto is WA-verzekerd geweest sinds 18-01-2017. Dus Rabobank/Interpolis zou die datum in Roy Data moeten zetten. Dat doen ze niet vanwege interne handelswijzen (zij hebben mijn autoverzekering aan mijn lopende alles-in-een-polis geplakt en de verlengdatum van die polis aangehouden in plaats van de datum waarop ik mijn auto verzekerd heb). Dat heeft verder niets te maken met de verschillende bonus-malus ladders van verzekeraars, wat inderdaad een jungle is. Dat is precies het probleem. Dit zou juist simpel moeten zijn omdat het gaat om zuivere schadevrije jaren en dat staat los van het circus wat verzekeraars eromheen verzinnen.

Nee, ik heb mijn schadevrije jaren van tevoren dus niet opgevraagd omdat dat niet nodig zou moeten zijn. Ik kan op mijn eerste polis zien dat ik WA-verzekerd ben geweest sinds 18-01-2017. Ik heb nooit schade gereden en ik ben nooit eerder van verzekeraar gewisseld. Daarom ben ik ervan uitgegaan dat Rabobank dat keurig in Roy Data zou zetten.

Ik wist helemaal niet dat Interpolis klachten op klachtkompas behandelde, dat is goed om te weten.

Maar ik wil eigenlijk van een onafhankelijke partij weten wat mijn rechten zijn en wie hier gelijk heeft. AllSecur of Interpolis? Kan ik daarvoor ook contact opnemen met een jurist van de Consumentenbond?
Reputatie 4
Badge +5
Hi @Mevrouw Rood,
Dat kan zeker!
Voor persoonlijk (juridisch) advies van de Consumentenbond kun je als lid terecht bij ons adviesteam. Zij zijn doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 8:30 en 18:00 via 070 445 45 45.
Hou je ons op de hoogte?
Groet,
Celine
Badge
Hoi @Celine ,

Thanks! Ik heb net meteen even gebeld met het Consumentenbond adviesteam en zelfs nog even met Independer om de laatste reactie van mijn verzekeraar terug te koppelen, maar niemand kan feitelijk bevestigen of Interpolis verplicht is door te geven hoe lang ik exact schadevrij verzekerd ben geweest (in plaats van dat ik 3 jaar verzekerd ben OP de afwijkende contractdatum omdat ik dan 3,5 jaar schadevrij rij). Ik vind het heel raar dat het Verbond van Verzekeraars hier geen regels voor heeft opgesteld en dat hier niets over te vinden is. Niemand weet nu waar ik recht op heb maar het lijkt wel alsof zowel Interpolis als AllSecur in hun recht staan. Heel toevallig.

Omdat wettelijk niks is vastgelegd staat het Interpolis eveneens vrij om de bonus-malus korting pas 11 maanden later pas toe te passen op het premiebedrag, als dat zo uitpakt. Consumenten zouden echt moeten weten dat het bij een verzekeraar met een alles-in-1 oplossing heel onvoordelig kan zijn om daar een autoverzekering aan te plakken. Want ongeacht of ik nu via de een of andere klachtenprocedure 7 schadevrije maanden terug krijg, heeft deze constructie mijn WA-verzekering onder de streep een stuk duurder gemaakt dan geadverteerd.

En dat lees je nergens terug. Overal staat: '1 jaar schadevrij rijden = 1 schadevrij jaar op je polis'. Dat is dus niet zo bij Interpolis en wellicht geldt dat ook voor andere verzekeraars met een pakketoplossing.

Ja, ik zal er even aan denken dat ik de boel hier update als er een uitslag is via Rabo of desnoods Kifid. Het zal mij benieuwen. Wat een gedoe.
Reputatie 6
Badge +7
Geachte @Mevrouw Rood . Veel succes bij uw pogingen, vaak is mijn tip en advies: Volhouden, ook nu zo lang mogelijk volhouden, zeker als u vindt in uw gelijk te staan. Het is natuurlijk zondemeer ook op dit forum hoor en wederhoor toe ten passen en ook de tegenpartij te horen. Maar daar is dit het forum niet voor, we kunnen slechts discussiëren, adviezen uitwisselen, we kunnen geen andere partijen ter verantwoording (op)roepen. Helaas dat gaat niet, maar wat banken en verzekeringspartijen betreft geloof ik heel snel de klant op zijn/haar woord. Vooroordelen e.d. dat mag natuurlijk niet maar deze grootmachten hebben het er zelf naar gemaakt. Er zullen best ook goede dingen zijn, maar over het algemeen beginnen ze met tegenstribbelen, niet meewerken, niet uitbetalen kortom niet of nauwelijks klantvriendelijk zijn.
Ik heb u meegedeeld zelf bij de Rabobank en Interpolis te zitten. Maar ik loop al over de 70 en heb dus uit het verleden meerdere banken en maatschappijen gehad. Begonnen met de Postbank en Giro, heb ik nog steeds, nou over de ING is hier ook wel wat te lezen. En verzekeringsmaatschappijen, zelfs zo'n rechtsbijstandverzekering, vaak elders ondergebracht, probeert, al heb je het hele pakket, altijd er eerst onderuit te komen. Wat de auto en reisverzekering betreft zit ik niet bij Interpolis, maar bij tegenwoordig NN, nationale nederlanden. Ik heb er 52 schadevrije jaren, stap dus maar even niet over. Maar ook bij NN en andere maatschappijen weten ze je wel leeg te plukken, nu weer extra risico vanwege ouderdom, geen schades dus, maar toch meer betalen. Maar ik hoop dat u positief kan besluiten, veel succes. Groeten Leo.
Reputatie 7
Badge +6
Van verzekeraars krijg je zeer zelden gelijk bij een onenigheid . Ben ook een of twee schadevrije jaren kwijt geraakt na een overstap . Omdat ik al op het maximum zit heb ik het er maar bij gelaten.
Reputatie 6
Badge +7
Ik ben het eens met @E.T. Wiersum .Het kan heel negatief over komen als ik stel niet zoveel 'op' te hebben met die grootmachten, banken, verzekeringsmaatschappijen enz. Soms doen ze goed, maar dan zijn meestal de consumentenorganisaties, de Bond of de TV programma's erbij aan te pas gekomen. Dus doen ze goed? eigenlijk niet, naar jou alleen luisteren ze niet, ze beginnen altijd met klantonvriendelijkheid. Als je niet volhoudt, niet van alles en nog wat erbij haalt, krijg je nooit je gelijk. Dat is al treurig genoeg. Groeten Leo.
Beste @Mevrouw Rood

Graag kijken we nog een keer naar uw verzoek. Kunt u mij uw woonplaats doorgeven? Dan kan ik uw gegevens doorgeven aan iemand van de acceptatieafdeling van Interpolis.

Met vriendelijke groet,

Ton Slaats
Marktonderzoeker Interpolis

Reageer