Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

Invorderingsbedrijf BV - Incassobureau

• 8 februari 2017
  • 50 reacties
  • 6094 Bekeken

Reputatie 1
Ik word lastig gevallen met foutieve en volledig verzonnen rekeningen van het Invorderingsbedrijf BV uit Den Haag. Ze zijn ook bekend als Moneyfirst BV. Op mijn pogingen tot contact (telefonisch en via de mail) wordt niet gereageerd.

Ik ben voornemens een civiele procedure te starten tegen dit bedrijf. Iemand anders ervaring met dit bedrijf?

Het topic is gesloten voor reacties

50 reacties

Reputatie 1
Ik heb het Invorderingsbedrijf gevraagd no-cure-no-pay een bedrag voor me te innen, maar betaal nu veel geld zonder dat er iets geïnd wordt. Wel dreigen ze me met sancties!!
Het invorderinsbedrijf in Den Haag is naar mijn inziens 1 grote goochel act.

Wij hebben twee zaken lopen waarvan 1 inmiddels gewonnen waar ik veel geld voor heb voorgeschoten, om en nabij de 1000 euro, maar het voorgeschoten geld terug krijgen van ze ondanks door een rechter toegewezen ho maar. Ze zijn vooral sterk je steeds maar weer een andere medewerker te laten spreken en facturen te sturen voor gerechtelijke procedures die je voor moet schieten. Reageren ook bijna iet op de mail's die je stuurt. En als ze reageren gaan ze bijna niet in op het inhoudelijke. Ze zouden er moeten zijn om je te helpen maar daarentegen zijn hun je nieuwe financiele probleem. Ik zou graag willen weten wat een goed aanpak hiervoor zou kunnen zijn
Reputatie 2
Badge +1
De berichten van Wouter NL en Comolila zijn zÉÉr herkenbaar. Als organisatie hebben wij ons laten verleiden om met Invorderingsbedrijf BV in zee te gaan. Dit op basis van hun website en de door hen gegeven toelichting.Helaas blijken de mooie woorden in de praktijk anders uit te pakken. Wanneer een debiteur in het minnelijke traject uiteindelijk de hoofdsom betaald, worden de incassokosten bij de opdrachtgever in rekening gebracht. Wanneer het minnelijke traject niet slaagt, dan wordt (ongeacht of de kosten opwegen tegen de baten) het gerechtelijke traject ingegaan. Geen overleg vooraf over de verhaalbaarheid van de te maken kosten, daar deze naar hun zeggen volledig voor rekening van debiteur komen. Als klant dien je deze wel even voor te schieten omdat Invorderingsbedrijf BV die anders niet kan vorderen in de gerechtelijke procedure. Al met al wordt voor een incassobedrag van ca 60 euro ongeveer duizend euro aan kosten gemaakt, die deels of geheel blijvend voor rekening van opdrachtgever komen. Als klant is het verstandiger en goedkoper om vorderingen af te boeken dan het inschakelen van Invorderingsbedrijf BV en af te gaan op hun beloftes/toezeggingen. De communicatie met Invorderingsbedrijf BV is ver beneden peil en bestaat wanneer het plaatsvind uit niet inhoudelijke dooddoeners.

Het wordt tijd dat de schade berokkende praktijken van Invorderingsbedrijf BV een halt worden toegeroepen. Mogelijk dat gedupeerden samen een collectief kunnen vormen om dit te bereiken.
Reputatie 1
jans,

Als je actie gaat ondernemen doe ik graag mee!

Wouter
Reputatie 4
Badge +5
Misschien heeft u iets aan deze column van Reinout van der Heijden (hoofdredacteur van de Geldgids van de Consumentenbond) en de daarin aangehaalde uitspraak: www.volkskrant.nl/economie/wat-doe-ik-met-een-onverwachte-incassobrief~a4505243

Een incassobureau mag niet zomaar blijven aanmanen, maar moet ingaan op inhoudelijke argumentatie/vragen van uw kant m.b.t. de vordering.

Hier staat verdere informatie over incassobureaus: www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-procedure/incasso-deurwaarder/incassobureau
Reputatie 7
Badge +6
Ik weet het. Het kost erg veel tijd en geld , maar als er tientallen , zo geen honderden leden gedupeerd zijn van een bepaald bedrijf met oplichterspraktijken , zou de Consumentenbond dan geen leidende rol kunnen en willen spelen om een dergelijk bedrijf aan te pakken en geld terug te eisen ? Consumenten hebben in theorie zo veel rechten , maar in de praktijk blijven ze bij conflicten met bedrijven en instanties meestal met de gebakken peren zitten.
Reputatie 2
Badge +1
Wouter,

Wanneer zich meer mensen zich melden dan hebben wij een grotere kans van slagen. Inmiddels hebben wij al een aardig dossier waarin de dubieuze praktijken van Invorderingsbedrijf BV zichtbaar kunnen gaan worden. Het zijn vooral de niet inhoudelijke reacties (oneliners) op onze berichten die hun juridische positie niet sterker hebben gemaakt.

Onze hoop is gevestigd dat gedupeerden van zich laten horen en samen over kunnen gaan op acties om Invorderingsbedrijf een halt toe te roepen.
Reputatie 2
Badge +1
Wanneer gedupeerden zich gaan melden, dan wordt duidelijk hoeveel het er zijn. Bij het bekend worden van hoe groot het aantal gedupeerden is, dan kunnen organisaties zoals de consumentenbond hier niet meer omheen. Helaas is het in de regel zo, dat het verlies genomen wordt omdat actie inderdaad veel tijd en geld kost. Het is het rechtsgevoel dat mij er toe beweegt om in verzet te komen en een oproep te doen tot actie. Voor mij speelt tijd daarom dan ook geen rol.

Met velen (zowel gedupeerde particulieren als ondernemingen) staan wij sterk en kunnen wanpraktijken als bijv. die van Invorderingsbedrijf BV, gestopt worden.

Ik hoop dat er meer mensen zijn die hier ook zo over denken.

Ik weet het. Het kost erg veel tijd en geld , maar als er tientallen , zo geen honderden leden gedupeerd zijn van een bepaald bedrijf met oplichterspraktijken , zou de Consumentenbond dan geen leidende rol kunnen en willen spelen om een dergelijk bedrijf aan te pakken en geld terug te eisen ? Consumenten hebben in theorie zo veel rechten , maar in de praktijk blijven ze bij conflicten met bedrijven en instanties meestal met de gebakken peren zitten.

Geplaatst door E.T. Wiersum op Jul 24, 2017.
Helemaal mee eens. Ik heb het bedrijf om advies gevraagd toen ik mijn borg van mijn appartement niet volledig terug kreeg, ging om een bedrag van 480. Ze overtuigde mij ervan dat de verhuurder geen poot had om op te staan en dat het mij nog gene 40 euro zou kosten om de zaak tegen haar te starten en mijn geld terug te halen.

Echter ging de verhuurder niet direct overstag en kwam er ene boete bovenop waardoor het bedrag boven de 500 euro uitkwam en er een rechterlijke procedure gestart moest worden. Toen ik aangaf dat ze dit wel even van tevoren hadden mogen melden dat dit risico erin zat, gaven ze aan dat ze het niet verwacht hadden. Maar ze waren nog steeds overtuigd dat ik de zaak ging winnen, ik moest alleen even een kleine 300 euro overmaken als voorschot,. Dit zou verhaald worden bij de verhuurder, dus geen risico voor mij. Helaas kreeg ik later weer een rekening van 450 euro om voor te schieten, omdat de zaak moest voorkomen. ik zat er nu al vol in en wilde de procedure niet stoppen, omdat ik dan alles kwijt was. Heb dit bedrag dus betaald met wederom de verzekering dat ik het terug zou krijgen.

Een paar weken later ontvang ik bericht dat de verhuurder bezwaar heeft ingediend en of ik weer bijna 500 euro wilde voorschieten voor de aankomende procedure. Dit ging voor mij echt te ver en toen heb ik alles stopgezet. Uit het bezwaar van de verhuurder bleke dat zij nooit reactie kreeg op mails en telefonisch geen reactie kreeg. Ik heb bij het bedrijf aangegeven dat ik ontevreden was over de onvolledige info, de onbereikbaarheid en de procedure en dat ik niet van plan was nog meer geld voor te schieten omdat ik al het vertrouwen was verloren in een goede afloop.

Vervolgens heb ik dit nog 3x op de mail gezet en gevraagd om bevestiging, helaas tevergeefs. Vervolgens ontvang ik ene brief van de rechtbank met de zittingsdatum. Nogmaals 2x een mail gestuurd dat ik de procedure wil stoppen en toen kreeg ik eindelijk bevestiging.

Helaas krijg ik nu een paar weken later en rekening van alle uren die gemaakt zijn en mag ik nog een keer bijna 800 betalen.. Ze konden zich ook totaal niet vinden in mijn geklaag en volgens hen is alles gewoon goed verlopen. Ik kreeg wel nog de 450 euro terug omdat ze een no cure no pay regeling hebben... Eerst maar is zien of ik dit op mijn rekening ontvang,

Conclusie: onvolledige info, ze proberen je te vangen en als je er eenmaal in zit en er niet meer zonder kosten uit kan stappen, maken ze hier misbruik van door steeds met een nieuwe rekening te komen.. daarnaast slechte service en onbeleefde medewerkers, 0 begrip voor mijn situatie en ontevredenheid.. Ik hoop dat niemand hier ook intrapt. Voor het bedrag waar het over ging (480 euro) is dit absoluut niet de moeite geweest en ben ik alleen maar nog veel meer geld kwijt en heel veel frustratie verder.
Reputatie 2
Badge +1
Beste Makkinje,

Hetgeen jou overkomen is, is zÉÉr frustrerend. Een troost, jij bent een van de velen. Juridisch gezien zouden de door jou omschreven praktijken van Invorderingsbedrijf BV (op z'n zachts gezegd) onder het kopje misleiding kunnen vallen.

Het business-model van Invorderingsbedrijf (net zoals dat van Moneyfirst BV) is door *verwijderd door moderator* juridisch redelijk goed dichtgetimmerd, maar scheurtjes worden langzaam wel zichtbaar. Zijn medewerkers zijn binnen de performance van deze organisatie (met o.a. thuiswerkers!) de zwakke schakel.

Aan de telefoon krijg je als potentiËle klant een mooi verhaal te horen om je binnen te halen. Een verhaal waarin ze zeggen dat de kosten die de incasso met zich meebrengt volledig verhaald wordt op debiteur en dat het te vorderen bedrag 100% aan jou uitgekeerd wordt. Wanneer je doorvraagt over de haalbaarheid van je vordering, dan komt hun taxatie op juridisch haalbaarheid om de hoek. Wanneer volgens Invorderingsbedrijf enige twijfel bestaat dan gaan zij dit volgens hun medewerkers aan jou als klant melden, omdat zij dan de zaak niet onder de no cure no pay incasso kunnen doen. Ook wordt verteld dat de hoogte van het te vorderen bedrag geen rol speelt omdat de kosten toch verhaald gaan worden op de schuldenaar. De schuldeiser hiervoor niet wordt belast, deze krijgt 100% van de vordering bij een succesvolle incasso. Ben je eenmaal met hen in zee gegaan, dan wordt - wanneer het wervingsgesprek aan de orde komt - om de hete brei heen gedraaid. Ga je schriftelijk vragen stellen dan krijg je geen inhoudelijk antwoord, maar een standaard reactie vanuit een computerprogramma. Zoals jij ook aangeeft, blijkt bij diverse casussen dat Invorderingsbedrijf BV ontkent dat schuldenaar heeft gereageerd op acties van hen. Zelfs wanneer schuldenaar een bewijs van een aangetekend schrijven weet te overleggen, wordt de ontvangst ontkend.

Het maakt niet uit of je als vorderende particulier of als onderneming met hen van doen hebt gekregen, de kans dat je met een financiËle strop komt te zitten is groot. In ieder geval de mooie wervende verhalen van de site of hun medewerkers kloppen niet.

Er zijn veel mensen die door Invorderingsbedrijf BV gedupeerd zijn. Het wordt de hoogste tijd dat dit bedrijf gaat stoppen met duperen van particulieren en ondernemers. Eveneens wordt het tijd dat gedupeerden (deels of geheel) genoegdoening/schadeloosstelling krijgen voor hun ondervonden schade.

Om deze reden een verzoek: Gedupeerden meldt u zich via dit medium, opdat wij een grote groep kunnen vormen. Met elkaar kunnen wij voor mekaar krijgen,dat invorderingsbedrijf aangepakt kan worden.

Stimuleer mede-gedupeerden. Laat je stem horen!
Klopt helemaal! Zou mooi zijn als veel mensen zich melden, misschien helpt het voor ons niet meer, maar kunnen we er wel voor zorgen dat niet nog meer mensen met hen in zee gaan.. Ik heb zojuist maar weer ruim 700€ overgemaakt en hoop dat ze me nu met rust laten. Jullie zijn trouwens uitgenodigd om koffie te komen doen bij het bedrijf ;)

Invorderingsbedrijf: Het is spijtig om te horen dat u er alles aan zult doen om betaling uit de weg te gaan. Wij zijn helaas geen filantropische instelling. De consumentenbond is altijd welkom hier voor een kopje koffie. Dergelijke dreigementen worden dan ook niet gewaardeerd.
Hallo allemaal,

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Voel me zo belazerd.. Benieuwd wat we voor elkaar kunnen betekenen!

Groeten
Reputatie 2
Badge +1
Beste Hasselaar1,

Helaas ook welkom op de lijst van Invorderingsbedrijf-gedupeerden. Hopelijk gaan nog meer mensen zich melden. Hoe groter de groep wordt, des temeer bewijzen voor de dubieuze praktijken van Invorderingsbedrijf BV er komen.

Enerzijds is het belangrijk dat dit soort praktijken gestopt wordt, hetgeen door publiciteit, AFM e.d. te realiseren moet zijn. Anderzijds is het de bedoeling om na te gaan of er een schadevergoeding op Invorderingsbedrijf BV verhaald kan worden. Hoe groter de groep, des te groter het maatschappelijke belang en hoe eenvoudiger een juridisch proces op gang gebracht kan worden.

Gedupeerd door Invorderingsbedrijf BV? PrivÉ of zakelijk door Invorderingsbedrijf BV misleidt? Meldt dit, zodat wij samen actie kunnen plegen en mogelijk iets van het teveel betaalde terug gaan zien.
No cure no pay? 100% van de hoofdsom uitkeren? Scherpe tarieven? Gratis juridisch advies? Vergeet dit maar.!!!

Het innen van kleine bedragen: "maakt deel uit van onze corebusiness. De hiermee gemoeide kosten verhalen wij allemaal op de debiteur!". Na de minnelijke fase wordt ongevraagd en zonder opdracht (laat staan dat eventuele financiËle consequenties vooraf gemeld worden) het vervolgtraject ingegaan. De facturen die je krijgt voor een vordering van 115 euro overstijgen vele malen het te vorderen bedrag, Al met al een dikke duizend euro kwijt en naar de vordering kun je fluiten omdat de debiteur geen verhaal biedt. In het ongunstigste geval is de opdrachtgever de vordering kwijt en komt te zitten met een fikse factuur van Invorderingsbedrijf.

Alle mooie verhalen van hun ten spijt, dit bedrijf heeft mij meer dan 6 duizend euro gekost omdat ik zo naÏef was om hun voor 8 onbetaald blijvende rekening (bij elkaar 1400 euro) in de armen te nemen, Ook ik voel mij door hen op een gruwelijke manier bedonderd. Dus als er een actiegroep komt dan ben ik van de partij!!
Hier nog een gedupeerde helaas. Als er actie wordt ondernemen, doe ik graag mee!

Ik hou deze tread in de gaten 🙂
Reputatie 2
Badge +1
Geleidelijk groeit de groep gedupeerden. Eerder heb ik het idee geopperd om een collectief te vormen. Hiervoor zal het aantal gedupeerden dat zich via dit medium meldt nog moeten toenemen.

Binnen de gedupeerden zijn drie groepen te onderscheiden.

1. Particulieren die Invorderingsbedrijf BV in de hand hebben genomen om een vordering binnen te kunnen krijgen.

2. Ondernemers/bedrijven die voor het innen van uitstaande vorderingen Invorderingsbedrijf BV hebben ingeschakeld.

3. Mensen die terecht of onterecht door Invorderingsbedrijf BV zijn benaderd voor een (wel of niet vermeende) onbetaalde factuur.

Doel van het collectief wordt enerzijds Invorderingsbedrijf BV te stoppen met misleiden, dwalen en wanprestaties en anderzijds een aansprakelijkheid te onderzoeken, met - wanneer mogelijk blijkt -hen aansprakelijk te stellen voor geleden schade. Bij slagen van laatste, zien dat de deelnemers van het collectief de ondervonden financiËle schade geheel of gedeeltelijk terugkrijgen.

De eerste stap zal zijn het verzamelen van belastende informatie, die juridisch getoetst gaat worden op haalbaarheid van een eventueel aan te spannen zaak. Voor het laatste zal de hulp van instellingen zoals de consumentenbond, juristen van rechtsbijstandverzekeraars, enz. aangezocht worden. Een andere stap is de publiciteit. Bij menig omroep zijn juristen aanwezig die behulpzaam kunnen en willen zijn.

De derde stap na de publiciteit is richting overheid c.q. Autoriteit FinanciËle Markten.

Invorderingsbedrijf BV is niet aangesloten bij de belangenorganisatie NVI, zodat deze niets voor ons kunnen doen. Het is niet duidelijk of en hoe Invorderingsbedrijf BV omgaat met formeel ingediende klachten. Mijn ervaring in die zin is absoluut negatief. De enige weg is dan de tussenkomst van de burgerrechter. Bij het niet komen tot een vergelijk (betalen van de geleden schade) zal ons dan uiteindelijk niet anders resten om de burgerrechter een uitspraak te laten doen.

Persoonlijk heb ik voldoende tijd, energie en kennis(sen) om vooralsnog pro deo werk te verzetten voor een stevig collectief dat als doel heeft zich niet neer te leggen bij de benadelende praktijken van Invorderingsbedrijf BV. Hiervoor zal wel de hulp van gedupeerden onontbeerlijk zijn. Dus, des te groter de groep, des te succesvoller het collectief kan worden.

Gedupeerden, meldt u zich via dit medium. Het kost u vooralsnog niets. Het enige wat van u nodig is uw ervaring met Invorderingsbedrijf, liefst met mogelijke stukken ter onderbouwing.
Bij deze meld ik mijzelf aan , ik hoor graag hoe te werk.

gr Co

Geleidelijk groeit de groep gedupeerden. Eerder heb ik het idee geopperd om een collectief te vormen. Hiervoor zal het aantal gedupeerden dat zich via dit medium meldt nog moeten toenemen.

Binnen de gedupeerden zijn drie groepen te onderscheiden.

1. Particulieren die Invorderingsbedrijf BV in de hand hebben genomen om een vordering binnen te kunnen krijgen.

2. Ondernemers/bedrijven die voor het innen van uitstaande vorderingen Invorderingsbedrijf BV hebben ingeschakeld.

3. Mensen die terecht of onterecht door Invorderingsbedrijf BV zijn benaderd voor een (wel of niet vermeende) onbetaalde factuur.

Doel van het collectief wordt enerzijds Invorderingsbedrijf BV te stoppen met misleiden, dwalen en wanprestaties en anderzijds een aansprakelijkheid te onderzoeken, met - wanneer mogelijk blijkt -hen aansprakelijk te stellen voor geleden schade. Bij slagen van laatste, zien dat de deelnemers van het collectief de ondervonden financiële schade geheel of gedeeltelijk terugkrijgen.

De eerste stap zal zijn het verzamelen van belastende informatie, die juridisch getoetst gaat worden op haalbaarheid van een eventueel aan te spannen zaak. Voor het laatste zal de hulp van instellingen zoals de consumentenbond, juristen van rechtsbijstandverzekeraars, enz. aangezocht worden. Een andere stap is de publiciteit. Bij menig omroep zijn juristen aanwezig die behulpzaam kunnen en willen zijn.

De derde stap na de publiciteit is richting overheid c.q. Autoriteit Financiële Markten.

Invorderingsbedrijf BV is niet aangesloten bij de belangenorganisatie NVI, zodat deze niets voor ons kunnen doen. Het is niet duidelijk of en hoe Invorderingsbedrijf BV omgaat met formeel ingediende klachten. Mijn ervaring in die zin is absoluut negatief. De enige weg is dan de tussenkomst van de burgerrechter. Bij het niet komen tot een vergelijk (betalen van de geleden schade) zal ons dan uiteindelijk niet anders resten om de burgerrechter een uitspraak te laten doen.

Persoonlijk heb ik voldoende tijd, energie en kennis(sen) om vooralsnog pro deo werk te verzetten voor een stevig collectief dat als doel heeft zich niet neer te leggen bij de benadelende praktijken van Invorderingsbedrijf BV. Hiervoor zal wel de hulp van gedupeerden onontbeerlijk zijn. Dus, des te groter de groep, des te succesvoller het collectief kan worden.

Gedupeerden, meldt u zich via dit medium. Het kost u vooralsnog niets. Het enige wat van u nodig is uw ervaring met Invorderingsbedrijf, liefst met mogelijke stukken ter onderbouwing.

Geplaatst door Owner57 op Aug 10, 2017.

Ik help je graag 🙂
Laat maar horen wat je van mij nodig hebt. Ik doe mee!!!!
In de hier geplaatste berichten herken ik het nodige en wil mij in principe deel gaan uitmaken van her genoemde collectief. Wel graag eerst meer informatie over aanpak, verwachtingen en voorkomen van juridische/financiële risico's.

Voor ieders informatie wat mij overkomen is met het invorderingsbedrijf.

Ik heb een kennis geld geleend omdat die vreselijk moeilijk zat, dat terugbetaald zou worden al deze weer beter bij kas was. Niets hierover vastgelegd. Na ca een jaar ben ik gaan vragen wanneer terug betaald ging worden. Steeds werd toegezegd dat dit terstond zou gaan gebeuren. Daar dit tot dan toe steeds mondeling gebeurde, overgegaan deze boodschap schriftelijk te gaan doen. Echter ook zonder resultaat. Invorderingsbedrijf n.a.v. hun site gebeld en mijn probleem voorgelegd. Zij konden deze lening wel voor mij incasseren, immers het was juridisch (nadat ze de kwestie eerst bij hun advocaat hadden getoetst) een klare en geen moeilijke zaak. Nadat ik ja had gezegd zijn ze (zonder succes) begonnen van die kennis. Op een gegeven moment ontving ik allerlei facturen, voor een dagvaarding, enz., zonder dat hier een opdracht voor gegeven was. Bellen met hun: dit behoort bij de incassoopdracht? en wordt straks allemaal via de schuldenaar terugbetaald. Mooi niet, er komt een rechtszaak en ook hier weer allerlei rekeningen voor. Deze heb ik niet betaald en nu wordt ik bedreigd. Dus...
Reputatie 2
Badge +1
dasddssd, ik (en ik denk de anderen op dit forum ook) ben heel benieuwd of je een civiele procedure bent aangegaan en wat tot op heden het resultaat is.

Het laatste bericht (vanDijk) is weer zo'n schrijnend geval. Helaas, ik vrees echter dat het Invorderingsbedrijf aan het langste end gaat trekken. Hun verdienmodel zit juridisch aardig goed in elkaar. Heb je juridische ondersteuning en heb je jouw stap ook juridisch laten onderzoeken, het zou anders wel eens een heleboel geld kunnen gaan kosten. Advies, meldt de kwestie ook bij de AFM.

T.a.v. het collectief wacht ik nog even totdat wij 30 deelnemers hebben. Daarna zal er gekeken worden in welke juridische entiteit geopereerd kan worden. De eerste kosten neem ik voor mijn rekening als voorschot op een eventuele veroordeling van Invorderingsbedrijf. De eerste 30 deelnemers aan het collectief zijn alleen hun ervaringen en inbreng kwijt, dus geen financiële bijdrage voor het operationeel worden. Eventuele vervolgkosten (bijvoorbeeld bij het aangaan van een juridisch traject) worden voorgelegd, waarna de deelnemers bepalen of en hoe dit gefinancierd gaat worden. Het idee is om van deelnemer nummer 31 of meer wel een kleine bijdrage (tientjeskwestie) te gaan vragen.

Het is nu afwachten totdat de eerste dertig zich hebben gemeld, welke handvatten hun casus biedt en welke gronden hierin voor de actie aanwezig zijn.
Badge
In het begin dacht ik de enige te zijn die de dupe was van invorderingsbedrijf uit den Haag. Als er iets gedaan gaat worden om iets van mijn geld terug te krijgen, dan sluit ik mij hierbij aan. Laat meer weten bij wie ik moet zijn en wat ik moet doen.
Reputatie 2
Badge +1
In het begin dacht ik de enige te zijn die de dupe was van invorderingsbedrijf uit den Haag. Als er iets gedaan gaat worden om iets van mijn geld terug te krijgen, dan sluit ik mij hierbij aan. Laat meer weten bij wie ik moet zijn en wat ik moet doen.

Binnenkort verschijnt in dit forum meer informatie over de mogelijkheid tot deelnemen aan het collectief. Er zijn al wat zaken voorbereid om straks over te kunnen gaan tot actie.Het is nu nog even wachten op de dertigste inschrijving.
Badge
Ook ik zit in de male molen van het invorderingsbedrijf. Wij zitten op dit moment in een gerechtelijke procedure, er is ook al een hoorzitting geweest. Ik heb inmiddels al een paar duizend euro betaald aan het opstellen van de dagvaarding, griffiekosten en juridische kosten, maar ik ben bang dat het daar niet bij gaat blijven. Communicatie met het bedrijf is sinds dat we het juridische traject in gegaan zijn alleen maar eenrichtingsverkeer geworden. In het minnelijke traject werd er nog vaak contact gehouden, maar daarna is het erg stil geworden. Wil je een bepaald persoon van de juridische afdeling spreken dan is die nooit aanwezig of in bespreking. Behalve de rekeningen, die blijven wel komen.

Eruit stappen is geen mogelijkheid, als ik de voorwaarden bekijk, want dat gaat een hoop geld kosten plus dat ik daarnaast dan waarschijnlijk weer een advocaat in de armen moet nemen, om het traject te vervolgen.

Iedere keer twijfel ik weer om te betalen, als ik weer een rekening krijg van die jongens. Ik heb namelijk best een sterke zaak tegen mijn debiteur en wil/kan die zeker niet even wegstrepen.

Ik hou dit forum in de gaten.
Reputatie 2
Badge +1
Beste Vectorx,
Het verhaal zo lezend, dan bent u de zoveelste melkkoe van Invorderingsbedrijf. Wie heeft u bijgestaan tijdens de hoorzitting?
Zover de informatie tot nu toe strekt, heeft Invorderingsbedrijf geen advocaat in dienst. Mr. drs *verwijderd door moderator* , die de stukken naar de rechtbank tekent, is niet bekend bij de Orde van Advocaten.

Invorderingsbedrijf schermt met het hebben van juristen, iets wat absoluut niets wil zeggen. Immers jurist is geen beschermde titel, zodat ook mensen zonder rechtskennis die ongestraft mogen gebruiken.
Uw uithanden gegeven vordering zal de (naar ik aanneem) de 25.000 euro niet overstijgen. Is dit wel het geval dan valt deze niet meer onder de Kantonrechter en dient hiervoor een advocaat ingeschakeld te worden. Ivm kosten worden in de regel zaken bij de kantonrechter zoveel mogelijk schriftelijk afgedaan. Wanneer een der partijen er op staat mondeling gehoord te worden dan vindt een hoorzitting plaats. Ook kan dit gebeuren wanneer de zaak voor de rechter niet duidelijk is of dat de rechter een comparitie wil.

Invorderingsbedrijf stelt dat zij voordelige tarieven hanteren en dat zij er van uitgaan dat de debiteur veroordeeld wordt in de kosten. Naast het feit dat hun tarieven voor opstellen en uitbrengen van een dagvaarding erg hoog zijn, blijken de kosten die zij in rekening brengen voor een conclusie van repliek extreem hoog. Wanneer u het zelf doet (u bent immers het beste op de hoogte van alle ins and outs) kost het u niets, een gemiddeld advocatenkantoor zal u (bij een eenvoudige zaak) een bedrag van 200 tot 250 euro in rekening brengen. Invorderingsbedrijf begint met een voorschot van ongeveer 500 euro en zal u nog eens een eindafrekening geven die nog eens minimaal 500 euro (zoals nu bekend vaak meer dan 800 euro) gaat kosten. Wordt u in het gelijk gesteld dan gaat Invorderingsbedrijf over tot het zgn. executietraject, dat ook ten laste van uw rekening gaat. Het gevolg is in het hypothetische geval bij van vordering van 1200 euro, dat u al minimaal 1200 euro (exclusief griffiekosten en proceskosten) aan kosten kwijt bent aan Invorderingsbedrijf.
Het verhaal dat ook de buitengerechtelijk kosten verhaald worden op debiteur is een sprookje. Dit bedraagt nl. tussen de 40 en 100 euro (wettelijk bepaald).

Wanneer u een rechtsbijstandverzekering heeft, dan kunt u uw casus bij hen eens voorleggen. De misleidende website van Invorderingsbedrijf, hun "vriendelijke" telefoonbenadering (om u als klant binnen te krijgen), fouten binnen het traject (die er beslist zullen zijn), hun absurd hoge facturen, zou wel eens kunnen leiden tot de uitspraak dat u misleid bent. Het advies zou ook wel eens kunnen zijn om niets meer te betalen en Invorderingsbedrijf aan te spreken op misleiding, bedrog en wanpresteren.
Maak een PrintScreen van uw totale dossier en voeg hier alle correspondentie als bewijs toe. Mogelijk dat Invorderingsbedrijf, zoals eerder bij anderen gebeurd, lancunes en fouten gaat wijzigen.

Mogelijk kunt u de casus (geanonimiseerd met afwijkende bedragen) toevertrouwen aan dit forum, zodat anderen zich mogelijk hierin herkennen en ook aan willen sluiten bij het te vormen collectief.