Consumentenbond.nl
Beantwoord

Kan ik online een buitenlandse spaarrekening openen?

• 24 september 2019
  • 2 reacties
  • 330 Bekeken

Nu minister Hoekstra begint te verkondigen dat een verbod op negatieve spaarrentes grote nadelen heeft (
https://www.nu.nl/geldzaken/5997686/minister-hoekstra-verbod-op-negatieve-spaarrente-heeft-grote-nadelen.html ) begin ik te vermoeden dat het hier binnenkort wel eens bingo gaat worden en dat banken me daadwerkelijk laten betalen om geld bij hen te stallen.

Ik ben dus aan het nadenken over het weghalen van mijn spaargeld en het over te zetten naar een spaarrekening bij een bank in een land waar wel een verbod is op negatieve rente (Duitsland en Belgie). Het gaat me nog niet eens zozeer om een hoger rentebedrag, ik weiger gewoon te betalen voor mijn eigen spaargeld.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om hier vanuit de huiskamer gewoon online een rekening te openen in het buitenland of dat ik daadwerkelijk naar een bank in het land in kwestie moet stappen om daar een rekening te openen.

Wie kan me hierin wat helderheid verschaffen.
icon

Beste antwoord door Sophie 25 september 2019, 10:45

Hi @H4nneke, welkom op de Community!

Goede vraag, wij hebben hier een aantal artikelen over online staan met tips, zoals het artikel over 'Sparen in het buitenland' en ook in het artikel over een nieuwe spaarrekening openen of overstappen staan verschillende tips. Maar of het eenvoudig online te regelen is zal per bank verschillen.

Laat je ons weten als het gelukt is?
Bekijk origineel

2 reacties

Heeft u het wel al online geprobeerd?

(Dat zou ik doen en dan kijken of het lukt).
Reputatie 3
Badge +5
Hi @H4nneke, welkom op de Community!

Goede vraag, wij hebben hier een aantal artikelen over online staan met tips, zoals het artikel over 'Sparen in het buitenland' en ook in het artikel over een nieuwe spaarrekening openen of overstappen staan verschillende tips. Maar of het eenvoudig online te regelen is zal per bank verschillen.

Laat je ons weten als het gelukt is?

Reageer