Consumentenbond.nl
Beantwoord

Keuken beschadigd, wat mag ik van de verzekering verwachten?

• 31 oktober 2019
  • 11 reacties
  • 731 Bekeken

• Nieuwe deelnemer
  • 4 reacties

Hallo,

Onlangs is bij het leggen van een nieuwe vloer onze keuken beschadigd (door een derde, niet door onszelf): de glasplaat op de twee kastdeurtjes is gebroken, waardoor glas en kleur afbrokkelen. 

Nu zijn deze deurtjes niet meer leverbaar, ook niet in een vergelijkbare kleur. Verschillende keuken leveranciers adviseren om dan alle lades/kastjes te vervangen. Ik heb hier nu offertes voor aangevraagd.

Mag ik van de derde/verzekering verwachten dat zij dit allemaal vergoeden?

alvast dank voor uw reactie, 

icon

Beste antwoord door AKPZ 11 januari 2020, 13:15

Hou je ons hier op de hoogte van de ontwikkelingen, @AKPZ?

update : de verzekering (Sns) vergoedt het vervangen van alle fronten volledig (met deel eigen risico). Prettig en fantastisch opgelost!

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Voor zover mij bekend is het gebruikelijk dat werkgevers een verzekering afsluiten om gedekt te zijn als hun personeel schade bij een klant veroorzaakt . Dan ligt het er maar aan wat in de dekkingsvoorwaarden staat . Die staan meestal bol van de mitsen en maren. ,Verder hanteren ze bovendien afschrijvingspercentages . Volgens mij zijn er bedrijven die alle soorten glas op maat en kleur kunnen leveren . Misschien valt het dus allemaal mee .

Dank voor uw reactie.

Als iemand schade veroorzaakt en hij is daar aansprakelijk voor dan moet hij betalen, of hij zich nou verzekerd heeft of niet. Bij het berekenen van schade geldt de dagwaarde die gebaseerd is op de aanschafprijs en de leeftijd, de totale kosten van repareren of vervangen doen er niet toe.

Badge +8

Hi @AKPZ,  wat een vervelende situatie! Je kunt deze vraag ook altijd even voorleggen aan mijn collega's van Advisering. Je bereikt hen op werkdagen tussen 8.30 en 18 uur via telefoonnummer 070 445 45 45. Succes!

Reputatie 4
Badge +3

De verzekering zal hooguit de 2 kapotte deurtjes vergoeden, zeker niet de aanschaf van alle deuren.

U mag er tenslotte niet beter van worden dan wel erop vooruit gaan.

Helaas

Badge +8

Hi @AKPZ, hoe staat het er ondertussen voor? Weet je al iets meer?

Hi@AKPZ, hoe staat het er ondertussen voor? Weet je al iets meer?

De verzekeraars van de ‘veroorzakers’ hebben aangeraden om eerst de eigen opstal verzekering te consulteren ivm dekking. Daar ligt het nu voor.

Badge +8

Hou je ons hier op de hoogte van de ontwikkelingen, @AKPZ?

Hou je ons hier op de hoogte van de ontwikkelingen,@AKPZ?

Okay! Er komt binnenkort iemand de schade bekijken...

Hou je ons hier op de hoogte van de ontwikkelingen, @AKPZ?

update : de verzekering (Sns) vergoedt het vervangen van alle fronten volledig (met deel eigen risico). Prettig en fantastisch opgelost!

Reputatie 7
Badge +6

Mooi zo @AKPZ . Bedankt voor de feedback . 

Reageer