Consumentenbond.nl

Kinderopvang bij onregelmatig arbeidscontract

• 27 augustus 2019
  • 1 reactie
  • 428 Bekeken

Hallo, mijn partner en ik hebben sinds een paar maanden beiden werk. Voorheen was ik alleen kostwinner en hadden we geen kinderopvang nodig. Sinds mijn partner begon met haar werk, hebben we dit aangevraagd.

Nu is onze kinderopvang sinds vandaag van lokatie verwisseld en hebben we daarom bij de belastingdienst een wijziging doorgegeven. Echter bleek dat door een nieuwe berekening we een te hoge aantal uren afnamen, aangezien mijn partner onregelmatig werkt. Het wisselt per week. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Per maand doorgeven wat het nieuwe gemiddelde is? En wat kan ik het beste doen met het verschil nu? Het verschil in de rest van de periode in mindering brengen, waardoor ik per saldo rond de 0 kom?

Daarnaast is het salaris natuurlijk ook een ding. Ik las ergens dat het soms handiger is te hoog aan te houden, dan te laag. Is dat ook daadwerkelijk zo?

Ik hoop dat iemand ons kan helpen. Ik zou het niet fijn vinden om aan het einde van het jaar een gepeperde rekening te krijgen van de belastingdienst, je vult het natuurlijk zo goed mogelijk in, maar ik vind vrij weinig informatie hoe je al de regels moet interpreteren.

1 reactie

Badge +8
Hi @Michael87, goed om dit op tijd goed uit te zoeken! Ik weet niet of je deze pagina van onze website al bekeken hebt? Hier kun je veel informatie terugvinden over kinderopvangtoeslag en de berekening hiervan.

Maar misschien zijn er ook wel Communityleden die je verder kunnen helpen en hun ervaringen willen delen? Ik ben benieuwd!

Reageer