stappenplan

Klagen bij je bank: zo doe je dat

• 16 August 2021
  • 17 reacties
  • 1130 Bekeken
Klagen bij je bank: zo doe je dat
Badge +8
  • Community Manager
  • 2108 reacties

Ben je ontevreden over je betaalrekening of een ander product van je bank? Bijvoorbeeld omdat er iets gewijzigd is waar je het niet mee eens bent? Laat dit dan weten aan je bank.

Als je er niet uitkomt met je bank, kun je in beroep gaan. Alle banken hebben hiervoor een klachtenprocedure. Bekijk ons stappenplan en lees meer.

Heb jij wel eens een klacht ingediend bij je bank? Praat mee!

17 reacties

Ik heb een lening bij de ING. Op een gegeven moment kreeg ik een vriendelijke brief dat indien er problemen waren ik dit kon voorleggen. Keurige brief geschreven. Het ging om 6000 euro. Resultaat was dat de lening onmiddellijk overgedragen werd aan hun incassobureau. Er werd direct 248 euro bij de schuld opgeteld door ING. Incassobureau Vesting Finance bracht direct circa 750 euro in rekening. Mail naar Jan Hamming had tot resultaat dat medewerker meedeelde dat die vriendelijke brief niet verzonden had mogen worden. Ik heb geen enkel vertrouwen meer in het bankwezen. Ik betaal nog maandelijks.

Too big to fail he E.B.F. Stroeve?

Reputatie 1
Badge

Ik word ook altijd uiterst vriendelijk geholpen door mijn bank. Alhoewel het wel goed is om dit te weten. Dank voor het delen!

Bij de ABMAMRO kun je zelf regelen hoog het bedrag is dat je kunt pinnen of opnemen.

Je moet daarvoor een start- en een stopdatum opgeven. De stopdatum mag niet in een weekend vallen.

Vreemd, vaak wil je na een aanpassing zo snel mogelijk weer weer terug naar "normaal”. 

Oh ja, een training in vriendelijkheid hebben ze wel gehad.Vervolgens is het tegenwoordig naïef om te veronderstellen dat je klacht, als dat ze ets zou kosten, serieus genomen zal worden. Net als te veronderstellen dat banken een sociale functie ervaren. (Hilarisch dat je daar nog vanuit gaat) We zijn prooi voor de banksters . . . meer niet en hoe meer je gebruikt maakt van hun ‘extra diensten’ hoe meer ze van je weten. (Waarom wordt die app zo gepromoot?) Roofdieren bestuderen hun prooien zorgvuldig. Hoe mooi die app . . . een open poort tot alles is je phone . . . .  Leve het recht op anonimiteit!

Reputatie 7
Badge +4

zullen we ons beperken tot feiten ipv fake news?!

Als ik iets te klagen heb bij mijn bank, de ASN Bank, krijg ik altijd heel snel en goed antwoord. In het verleden ooit één keer niet en toen heb ik mijn betaalrekening daar opgezegd.

Reputatie 2
Badge +2

Ik ben juist heel tevreden over de ASN Bank, 1 van de weinige banken die aan mens en milieu denkt.

Twee jaar geleden hebben ze een klacht van mij netjes opgelost.

Daarnaast heb ik nog een ING rekening, maar klagen over onredelijke tariefsverhogingen heeft geen zin daar, maar dat geldt voor alle banken.

Ze schrijven: sneller contact, bel ons uit de abnamro app
Gewone bellers laten ze langer wachten.
De alerts via mail of sms hebben ze ook gesloopt, moet nu ook via de app.
Ik wil helemaal geen app. 
Het benauwd me, dat alles tegenwoordig met dat ene akelige kastje moet.

Dat met die stopdatum buiten het weekend, ben ik ook al tegenaan gelopen.
Dat is inderdaad heel erg raar.

Ik heb een ander huis gekocht. Mijn huidige huis zal kort daarna verkocht worden. Met de opbrengst daarvan kan ik het nieuwe huis in zijn geheel betalen. Dus ik heb voor korte tijd een overbruggingskrediet nodig.

Ik was en ben zeer verbaasd toen ik tegen het probleem van tijdelijke financiering aanliep. Omdat ik voor het nieuwe huis geen hypotheek nodig heb is er nagenoeg geen bank die de overbruggingskrediet verstrekt. “Voor zo'n korte periode is krediet verstrekken niet aantrekkelijk voor ons”, aldus de reacties van alle bekende banken.

Daar sta je dan met een veilige en solide onderpand terwijl de banken jou niet als klant willen. Ik heb er nog een kater van.   

Daar sta je dan met een veilige en solide onderpand terwijl de banken jou niet als klant willen. Ik heb er nog een kater van.   

Is dat nou bewuste misleiding of onbewust cognitief falen? De bank geeft niet aan het risico te hoog te vinden maar er te weinig aan te verdienen, althans dat zijn je eigen woorden.

Geen idee wat A. Deen met zijn reactie wil zeggen. 

Geen idee wat A. Deen met zijn reactie wil zeggen. 

De bank heeft niet aangegeven jouw zekerheden ontoereikend te vinden maar geen brood te zien in het financieren van een dergelijk korte termijn. Het eerste en het tweede hebben geen logisch verband met elkaar, wat is nou eigenlijk je klacht?

Mijn klacht is dat de banken je niet helpen met een finacieel probleem omdat je als klant niet aantrekkelijk bent. 

Banken hebben toch ook een sociale functie? Het probleem waar ik tegen aan ben gelopen betreft vele mensen die in zo'n zelde situatie zitten. Een ander huis kopen in afwachting van de verkoop van je huidige en schuldenvrij huis. Ik vind dat banken daar best een helpende partner in kunnen zijn ook al is dat blijkbaar niet zo lucratief voor ze.

Reputatie 7
Badge +4

da’s wel een bijzondere uitspraak, commercieel opererende bedrijven die onrendabele producten uit sociale overwegingen moeten leveren terwijl jij cash een huis afrekent…..

heb je de vraag ook anders gesteld: wat kost een kortlopende lening van X euro?

Banken hebben toch ook een sociale functie? 

De banken hebben een maatschappelijke functie bij het faciliteren van het betalingsverkeer. De sociale functie, waar je dan blijkbaar het financieren van jouw privé vermogen bij het overdragen van jouw huis onder verstaat, zie ik niet. 

Reputatie 7
Badge +8

Bij klachten en problemen met banken zal er moeite gedaan moeten worden die op te lossen. Vroeder bestaat praktisch niet meer, er is veel bij de banken veranderd. De consumentenbond biedt wat hulp met “banken vergelijken” zie daar. Maar er zijn vele artikelen om banken te vergelijken en te beoordelen, zeker als je wilt veranderen van bank. Zie daarvoorop internet, google wat betreft banken zakelijk, duurzaamheid, betaalrekening en spaarrekening vergelijken, banken top10, bankenvergelijking.nl. Ik heb diverse banken en in het verleden nog meerdere gehad. Is het één pot nat of is er toch nog een ‘beste’ uit te zoeken?

Reageer