Consumentenbond.nl

Kosten tweede rekeninghouder

• 20 juli 2020
  • 39 reacties
  • 658 Bekeken

IK heb al menig jaar (30) een en/of rekening met 1 pasje. Zo ging dat vroeger. Heb je een partner dan wordt deze bij jouw rekening geschreven als en/of.

Nu gaat de (@#$%^&@@$#) ING voor een en/of rekening €1,10 per maand extra rekenen.

Welke kosten maken ze dan extra? Dit geldt voor ruim 800.000 rekeningen. Dus elke maand brengt dit ongeveer een € 1.000.000 op. Dat is per jaar € 12.000.000.

Voor welke CEO of CFO wordt dit een extra bonus?

Hoe kan ik/we hiertegen ageren?

EN/of rekening opzeggen en alleen op mijn naam?
Wat gebeurt er dan indien ik kom te overlijden? kan mijn parten geen geld uit de muur halen (als dat nog bestaat tegen die tijd). Alles wordt geblokkeerd met welke gevolgen.

Waar is de ING mee bezig.:sob:

39 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hier is al een mopper topic over. Misschien kan de moderator de topics samenvoegen?

Je kan overstappen naar een andere bank als de ING je niet meer bevalt.

Ik heb even gekeken op de website van ING.
Het verhaal over de pakketten is heel verwarrend.
Ik lees ook dat het basispakket nu duurder word dan het oranje pakket.
Bovendien zie ik tarief verhogingen van maart, juli, oktober van 2020
Dus kijk nog eens goed.

Reputatie 5
Badge +4

https://www.nu.nl/economie/6063652/ing-berekent-voortaan-hogere-kosten-door-aan-betaalrekeninghouders.html#coral_talk_wrapper

Volgens een woordvoerder van de bank raakt de maatregel zo'n 800.000 rekeninghouders, 10 procent van het totale aantal klanten. "We vinden het belangrijk dat iedereen die een betaalpakket bij ons heeft, evenredig bijdraagt aan de kosten van het pakket", zegt de woordvoerder.

Tot nu toe was het zo dat bijvoorbeeld een gezamenlijke rekening voor een deel van de klanten niet meer kost dan een individuele betaalrekening. "Terwijl we zien dat op een gezamenlijke rekening veel meer transacties worden gedaan." Vanaf het najaar moeten alle rekeninghouders met een gezamenlijke rekening 1,10 euro per maand extra betalen.

Ik vind bovenstaande een zeer legitieme reden, hadden ze 10-tallen jaren eerder moeten doen.

Volgens een woordvoerder van de bank raakt de maatregel zo'n 800.000 rekeninghouders, 10 procent van het totale aantal klanten. 

Dus 90% heeft dus geen gezamenlijke rekening.Hoe wordt dat dan opgelost tussen partners onderling? de 1 betaald vaste lasten en de andere de variabele (boodschappen etc.)Ik zie niet waarom er dan meer transacties zijn gezien vanuit mijn/ons gebruik.

Ik vind bovenstaande een zeer legitieme reden, hadden ze 10-tallen jaren eerder moeten doen.

.Heb je aandelen of zo? en ben je de CEO ?

Wat een beperkt denkraam moet je hebben als je niet voor kunt stellen dat mensen meningen hebben die verder gaan dan eenvoudige en directe belangen?

Reputatie 4
Badge +4

IK heb al menig jaar (30) een en/of rekening met 1 pasje. Zo ging dat vroeger. Heb je een partner dan wordt deze bij jouw rekening geschreven als en/of.

Nu gaat de (@#$%^&@@$#) ING voor een en/of rekening €1,10 per maand extra rekenen.

Welke kosten maken ze dan extra? Dit geldt voor ruim 800.000 rekeningen. Dus elke maand brengt dit ongeveer een € 1.000.000 op. Dat is per jaar € 12.000.000.

Voor welke CEO of CFO wordt dit een extra bonus?

Hoe kan ik/we hiertegen ageren?

EN/of rekening opzeggen en alleen op mijn naam?
Wat gebeurt er dan indien ik kom te overlijden? kan mijn parten geen geld uit de muur halen (als dat nog bestaat tegen die tijd). Alles wordt geblokkeerd met welke gevolgen.

Waar is de ING mee bezig.:sob:

Ik heb al langer een rekening bij de ING, één van de banken die na de crisis beterschap beloofde.
Helaas doen nog steeds hun uiterste best voor het tegendeel.
Je moet je afvragen of de bank inderdaad die 12 mln nodig heeft bij een jaarwinst van tegen de 5 miljard.
Ze brengen wel alle kosten in rekening, maar de winst gaat naar de aandeelhouders.
Ze beseffen nog steeds niet dat ze wel zonder aandeelhouders kunnen, maar niet zonder klanten.
Helaas heb je als klant weinig keus dan over te stappen naar een ander graaier.
Van die wetenschap wordt dan ook driftig misbruik gemaakt.

Reputatie 5
Badge +4

Wat een beperkt denkraam moet je hebben als je niet voor kunt stellen dat mensen meningen hebben die verder gaan dan eenvoudige en directe belangen?

Prima verwoord @A. Deen, niets aan toe te voegen.

Zo hoort dat ook. Wie ontevreden is moet niet klagen maar een betere aanbieder zoeken.

Zo hoort dat ook. Wie ontevreden is moet niet klagen maar een betere aanbieder zoeken.

En wie zou die beter moeten zijn?

ABN?

RABO?

En wie zou die beter moeten zijn?

ABN?

RABO?

Geen idee, ik hoor positieve geluiden over Triodos en Regiobank maar heeft de consumentenbond geen vergelijker? Kernpunt is dat je in beweging moet komen, iets moet doen, en dat is veel vermoeiender dan klagen.

Badge +8

Geen idee, ik hoor positieve geluiden over Triodos en Regiobank maar heeft de consumentenbond geen vergelijker? 

Yup, klopt! Die hebben we zeker. Voor iedereen die benieuwd is: je vindt 'm hier.

Reputatie 5
Badge +4

Geen idee, ik hoor positieve geluiden over Triodos en Regiobank maar heeft de consumentenbond geen vergelijker? 

Yup, klopt! Die hebben we zeker. Voor iedereen die benieuwd is: je vindt 'm hier.

Heb deze gegevens ingevuld:

Persoonlijke gegevens

• Voor mijzelf en mijn partner
  • Twee passen
  • Geen creditcard
  • Geen papieren rekeningafschriften
  • Rente ontvangen: geen voorkeur
  • We willen allebei contactloos betalen

• Internetbankieren, Mobiel bankieren via een app,

• Betalen buiten eurolanden: niet (vaak)

Komt ING toch als goedkoopste uit de bus. Eén van mijn kinderen zit nu bij Triodos, maar gaat o.a. daar weg vanwege het kostenplaatje.

Hoe actueel is de vergelijker eigenlijk?

Heb dat ook ingevuld

Kwam Regiobank als goedkoopste/beste

Ga daar toch eens in verdiepen.

Reputatie 5
Badge +4

Heb nu deze gegevens ingevuld:

Persoonlijke gegevens

• Alleen voor mijzelf
  • Eén pas
  • Geen creditcard
  • Geen papieren rekeningafschriften
  • Rente ontvangen: geen voorkeur
  • Ik wil contactloos betalen

• Internetbankieren, Mobiel bankieren via een app,

• Betalen buiten eurolanden: niet (vaak)

Ben ik weer het goedkoopste uit bij de ING € 16,20. Maar ja, als CEO van de ING ga ik natuurlijk geen concurrenten promoten.:rofl::joy:

Komt ING toch als goedkoopste uit de bus. Eén van mijn kinderen zit nu bij Triodos, maar gaat o.a. daar weg vanwege het kostenplaatje.

Bij mij ook maar Rabo is niet veel duurder. ASN is de eerst met significant betere tevredenheidsscore maar daar moet je dan wel iets voor over hebben.

Reputatie 5
Badge +4

Bij mij ook maar Rabo is niet veel duurder. ASN is de eerst met significant betere tevredenheidsscore maar daar moet je dan wel iets voor over hebben.

De Rabo is voor mij een no-go vanwege een zeer vervelende ervaring in het verleden. Ik ben tevreden over de ING, behalve dat ik baal dat ze net als ABN/AMRO hebben gekozen voor Apple Pay. Had heel graag gezien dat ik mijn Samsung smartwatch voor betalen kon gebruiken.

Ik zie het wel/niet gebruik van wearables overigens niet in de vergelijker of ik moet niet goed kijken?

Ik heb het ingevuld, maar mijn situatie komt er niet in voor.
Ik heb een systeem met 2 betaalrekeningen.

Reputatie 4
Badge +4

De strekking van mijn opmerking was dat er geen betere is en dat je alleen bij een andere graaier terechtkunt en er dus niks mee opschiet.
Regiobank een alternatief?
Niet echt, ik daar nog een rekening lopen, maar heb niet bijster goede ervaringen met die bank.
Ik snap niet waar die bank zijn goed score aan te danken heeft.

Badge +8

:point_right: Wij schrijven overigens dit over de kosten voor een tweede rekeninghouder bij ING.

:point_right: Wij schrijven overigens dit over de kosten voor een tweede rekeninghouder bij ING.

Het begint met  “ Vanaf 1 oktober moeten álle klanten”
Van wie moet dat?
Ik vraag dit omdat, ABNAMRO op dat moment ook met dit soort fratsen begint.
En wat gaan de andere banken doen?

Reputatie 4
Badge +4

Dank je @Imke 

De 1,10 euro komt dus vooral voor rekening van gezamenlijke rekeninghouders met een betaal of basis pakket met maar 1 pas

De redenatie dat er meer gebruik van deze rekeningen wordt gemaakt klopt niet, er is niet voor niks maar 1 pas, omdat er ook maar 1 persoon gebruik van wordt gemaakt.
De andere staat er bij voor het geval er in bijzondere omstandigheden gebruik van wordt gemaakt.
Daarnaast betaal je al fors meer voor een betaal pakket t.o.v. een oranje pakket.(€4,35 > €1,70)
dus zie ik echt de noodzaak niet dat er nog eens 1,10 euro boven op die 4,35 betaalt moet worden als er maar 1 pas is.
Je kunt rustig stellen dat de reden er bij bedacht is om een verhoging er door te drukken, geheel conform het spreekwoord: als je een hond wilt slaan kun je altijd wel een stok vinden.

Reputatie 5
Badge +4

@Free Spirit Je betaalt meer voor het betaalpakket omdat het meer mogelijkheden heeft o.a. papieren afschriften. Of het voor jou voordeel geeft om naar het Oranjepakket over te stappen, kun je bekijken op  

https://www.ing.nl/particulier/betalen/bankrekeningen/pakketvergelijking/index.html

Reputatie 4
Badge +4

@Mazzel 
Voor extra diensten als papieren afschriften moet net zo goed nog extra voor worden betaald.
Maar ik ga inderdaad bekijken of ik beter kan overstappen op een ander pakket.

Reputatie 5
Badge +4

Ik ben van mening dat papieren afschriften volkomen overbodig zijn vandaag de dag.

Quote:

Met Mijn ING heeft u altijd een actueel overzicht van uw af- en bijschrijvingen en kunt u deze afdrukken. Voor uw betaalrekening kunt u het huidige jaar terugkijken en de 9 jaren daarvoor. Uw spaarrekening kunt u bekijken tot 16 maanden terug.

De strekking van mijn opmerking was dat er geen betere is en dat je alleen bij een andere graaier terechtkunt en er dus niks mee opschiet.

Maar als er zat aanbieders zijn en u bent met geen enkele aanbieder tevreden ligt dat dan aan die aanbieders of aan u?

Reageer