Consumentenbond.nl

Leeftijdsdiscriminatie bij verzekeringen?

• 20 maart 2018
  • 31 reacties
  • 1801 Bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

Dat weet ik niet @A. Deen  . Lijkt me zeer onwaarschijnlijk en ongewenst  dat een vereniging een verzekeraar opkoopt . 

https://www.unigarant.nl/over-ons/geschiedenis/ niet kopen, oprichten!

Reputatie 7
Badge +6

Als ik het goed gelezen en begrepen heb , is er al zeer lang een hechte samenwerking met de ANWB , maar niet meer dan dat. 

Als ik het goed gelezen en begrepen heb , is er al zeer lang een hechte samenwerking met de ANWB , maar niet meer dan dat. 

Ok boomer.

Onderaan de pagina.

Reputatie 7
Badge +6

Aha . Dan zouden ze ook makkelijk kunnen zorgen voor redelijke voorwaarden voor ALLE leden . Ben lid , maar mij krijgen ze niet als verzekeringsklant als het zo blijft . 

Aha . Dan zouden ze ook makkelijk kunnen zorgen voor redelijke voorwaarden voor ALLE leden . Ben lid , maar mij krijgen ze niet als verzekeringsklant als het zo blijft . 

Dat is het punt. Ik zou niet direct makkelijk zeggen, maar ze lijken me het aanbod om eens in overleg te treden toch iets minder makkelijk naast zich neer kunnen leggen.

Zoals ik het nu begrijp rijdt men weliswaar meer schade per kilometer maar maakt men veel minder kilometers. En het argument dat "de markt" dat dan toch zou oplossen gaat alleen op als "de markt" ook functioneert. 

Alles bij elkaar toch reden om eens te gaan praten.

Reputatie 6
Badge +5

Is er ooit een vergelijking gemaakt met de VVAA (Vereniging voor Artsen Automobilisten)? Die zouden toch het summum van ouderdom en gezondheidsrisico's in huis moeten hebben.

Maar ik rij geen auto en constateer alleen een verkapte leeftijdsdiscriminatie bij de inboedelverzekering. Daar wordt gewerkt met een rekenmodel dat uitgaat van een steeds kostbaarder inboedel naarmate de leeftijd vordert. En gaat dus voorbij aan de mogelijkheid, dat ouderen (zoals ikzelf) zich liever ontdoen van kostbaarheden en hun leefomstandigheden, al dan niet gedwongen, sterk vereenvoudigen..

Reageer