Lening voor zzp'er

• 6 June 2022
  • 27 reacties
  • 440 Bekeken

Badge +1

Beste community,

Is er iemand met ervaring voor een zakelijke lening? Op dit moment zoek ik een financiering van 25,000 - 35,000 euro voor het vernieuwen van mijn studio (apparatuur etc) echter is mijn aanvraag bij de bank afgewezen. 

Nu wil ik de volgende partijen *zie overzicht hieronder gaan aanschrijven:

*

(Capitol Box, Bridgefund etc) maar dit lijken meer private partijen, ook rente is niet geheel duidelijk. En ben ik dan hoofdelijk aansprakelijk? Wat zijn jullie ervaringen met zzp leningen?

*[Commerciële link verwijderd door beheerder]

27 reacties

Badge +1

Inmiddels een offerte aangevraagd, simpel met de banktransacties 🤞🏼

Reputatie 5
Badge +5

@mw.van Laun Of dit Forum de juiste plaats is om hier een antwoord te geven?

Iedereen kan natuurlijk een idee hebben, maar u zit bij de Bank aan tafel!

Mijn ervaring met soortgelijk geval;

Als uw lening door één bank wordt afgewezen bent u waarschijnlijk niet kredietwaardig, of een andere “schuld”, achterstallige betalingen in het verleden! Er kunnen nog andere oorzaken zijn.

Dit geldt ook voor alle banken waar u offerte gaat aanvragen.

De investering/aflossing staat misschien niet in verhouding met het leen bedrag!

Of een “zwarte” bank, maar daar gaat u woekerrente betalen en de incasso’s zullen bij niet aflossen, door een paar “stevige” mannen bij u gehaald worden.(is geen goede optie volgens mij)

Hoe heeft u trouwens een KvK nummer gekregen als u niet eens weet wie er hoofdelijk aansprakelijkheid is?

En een ZZP lening met Uw bedrijfs/omzet gegevens is 1 op 1 bij een bank, met of zonder raad of advies van het Forum.

Een kennis of familielid is misschien nog een keuze?

Verder wens is u wel goede zaken. (met of zonder lening)

Reputatie 6
Badge +3

Wat is dit, reclame voor die boekhouder site ?

Dit is al het derde of vierde  onderwerp waarbij @mw.van Laun met een link naar die site komt.

Reputatie 5
Badge +5

@Jan H. Ik had de link niet eens geopend.

Dus ZZP ers in gelijke situaties doen vergeefse moeite als ze de link aanklikken!

Dus zonder de link te lezen is mijn inzicht nog niet eens zo verkeerd?

kleine aanvulling:

Door de CB Topics te volgen worden de leden steeds slimmer, dus als je een reclame “link” plaatst in het weekend blijft hij er meestal opstaan tot na het weekend voor hij verwijderd wordt, en vele malen geklikt/gelezen wordt!!

Je kan ook niet verwachten dat de Moderatie 24/7 meeleest.

Dan heeft de Moderatie nooit een vrije dag:

Of zou dit ook de eigen verantwoordelijkheid van de Forumleden zijn?

als laatste: @mw.van Laun “simpel met de banktransacties 🤞🏼echter is mijn aanvraag bij de bank afgewezen”. 

Een ZZP'er is volgens mij altijd hoofdelijk aansprakelijk ook bij een lening van de bank totdat hij er een BV van maakt en de bank geen voorwaarde stelt dat je ook (deels) hoofdelijk aansprakelijk bent.

Reputatie 7
Badge +6

Als de moderatie het op prijs stelt dat we een vermoeden of zekerheid van ongewenste zaken buiten de kantooruren melden , dan kunnen ze dat kenbaar maken . Ik denk dat een aantal forumleden dat best wel wil doen . 

Als de moderatie het op prijs stelt dat we een vermoeden of zekerheid van ongewenste zaken buiten de kantooruren melden , dan kunnen ze dat kenbaar maken . Ik denk dat een aantal forumleden dat best wel wil doen . 

Het staat een ieder toch vrij op ieder moment iets te melden en dat doen mensen al jaren. Waar gaat dit over?

Reputatie 7
Badge +6

Normaal reageer ik niet meer op jou en je leest weer eens niet goed . Het gaat om meldingen buiten kantooruren . En zoals nu met een extra vrije dag wordt bijvoorbeeld een melding van vrijdag na kantoortijd pas in de loop van dinsdag gelezen en wordt er zo nodig ingegrepen . Als ze dat geen bezwaar vinden , dan blijft het zoals het is . 

Normaal reageer ik niet meer op jou en je leest weer eens niet goed . Het gaat om meldingen buiten kantooruren . En zoals nu met een extra vrije dag wordt bijvoorbeeld een melding van vrijdag na kantoortijd pas in de loop van dinsdag gelezen en wordt er zo nodig ingegrepen . Als ze dat geen bezwaar vinden , dan blijft het zoals het is . 

Er is nooit afgesproken dat meldingen buiten kantooruren direct opgelost zouden worden, hoewel men er jaren geleden wel meer 'bovenop zat', maar dat heeft melden nooit in de weg gestaan. 

En hou eens op met dat gejank.

Reputatie 6
Badge +4

Rond 10 uur vanochtend deze spammer al gerapporteerd. Online zijn er geen kantooruren, maar er zijn wel CB medewerkers die zich daarvan nog niet bewust zijn. Als CB de moderatie niet serieus neemt, staat over een jaar dit hele forum vol met bagger. Daar kun je bij wijze van op wachten.

Als CB de moderatie niet serieus neemt, staat over een jaar dit hele forum vol met bagger. Daar kun je bij wijze van op wachten.

Op een gegeven moment gaat iemand echt wel weer aan het werk en ruimt de rommel op. Het hoopt niet op.

Reputatie 6
Badge +4

Als CB de moderatie niet serieus neemt, staat over een jaar dit hele forum vol met bagger. Daar kun je bij wijze van op wachten.

Op een gegeven moment gaat iemand echt wel weer aan het werk en ruimt de rommel op. Het hoopt niet op.

Tuurlijk, maar of mensen dan nog zin (blijven) hebben om hier op dit forum een serieuze vraag te stellen of een (fake) vraag te beantwoorden, ik betwijfel het. 

Twee keer per dag even 10 minuten het forum opschonen, lijkt mij niet teveel gevraagd. Ook (vooral) CB heeft belangen bij dit forum.

Tuurlijk, maar of mensen dan nog zin (blijven) hebben om hier op dit forum een serieuze vraag te stellen of een (fake) vraag te beantwoorden, ik betwijfel het. 

Twee keer per dag even 10 minuten het forum opschonen, lijkt mij niet teveel gevraagd. Ook (vooral) CB heeft belangen bij dit forum.

Ach, sommigen zitten er al jaren en er komen ook steeds weer nieuwe mensen die blijven plakken. Ik gok dat 99% een vraag stelt en al dan niet tevreden met het antwoord weer andere nuttige dingen gaat doen. Ik gok dat er ooit rond de 2,5 fte dit forum zaten te beheren en dat het nu met 0,7 fte moet en dan gun ik de jonge moeder haar weekend en is dinsdag vroeg genoeg voor de bezem.

Er is in mijn beleving maar één ding waar fora aan kapot gaan en dat is een complete negatieve klaagatmosfeer zoals die ooit ontstond op het nimmer volprezen ING forum.  Dat en als er niemand meer zou komen.

Badge +8

Ha allemaal, ik lees dat er wat onvrede is over de moderatie. Helaas kampen we (zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben) op dit moment met onderbezetting in ons Community Team. Ik draai de hele Community nu in mijn eentje en doe ook moderatie zelf. Door de afgelopen vrije dagen en het feit dat ik zelf nog geen volledige werkweek draai, kan het zijn dat de moderatie wat later opgepakt wordt. Excuses hiervoor. 

Ik waardeer het zeker als er berichten gerapporteerd worden, ook kun je overige zaken altijd (ook buiten kantooruren) melden via community@consumentenbond.nl. Het lijkt er gelukkig op dat ik snel versterking krijg, dus het is tijdelijk even behelpen maar er komt dus verbetering aan! 💪

Fijn om te horen dat er versterking komt. Hopelijk is er dan ook tijd voor moderatie in plaats van alleen verwijderen wat niet geplaatst had horen te worden, wat tot nu toe gebeurt.

Badge +1

beste forum leden, ik gebruik die site voor al mn zzp gerelateerde vragen net als andere sites. Is het de bedoeling dat er niet gelinkt wordt? In dat geval zal ik geen links meer plaatsen…

Badge +1

Wat is dit, reclame voor die boekhouder site ?

Dit is al het derde of vierde  onderwerp waarbij @mw.van Laun met een link naar die site komt.

Beste Jan, ik schrik hiervan, waarom mag er niet gelinkt worden naar sites

Badge +1

Rond 10 uur vanochtend deze spammer al gerapporteerd. Online zijn er geen kantooruren, maar er zijn wel CB medewerkers die zich daarvan nog niet bewust zijn. Als CB de moderatie niet serieus neemt, staat over een jaar dit hele forum vol met bagger. Daar kun je bij wijze van op wachten.

Beste Mazzel, spammer? 

Fijn om te horen dat er versterking komt. Hopelijk is er dan ook tijd voor moderatie in plaats van alleen verwijderen wat niet geplaatst had horen te worden, wat tot nu toe gebeurt.

En zelfs dat gebeurt niet.

DIT HELE ONDERWERP IS GIEREND OFFTOPIC!

Badge +8

beste forum leden, ik gebruik die site voor al mn zzp gerelateerde vragen net als andere sites. Is het de bedoeling dat er niet gelinkt wordt? In dat geval zal ik geen links meer plaatsen…

Hi @mw.van Laun, het plaatsen van commerciële links is niet toegestaan op dit forum. Daarom is de link verwijderd uit je tekst. 

@Harrie LPP, wat had je graag verwijderd willen zien? Ik heb de vragen van mw.van Laun juist laten staan om duidelijkheid te bieden en antwoord te geven op haar vragen.

Alles. Dit is geen consumentenvraag maar een ondernemersvraag. ZZP betekent zelfstandige zonder personeel. Dat is een ondernemer.

Bovendien heeft het er veel van weg dat het hele draadje zelfs niet vanuit oogpunt van zzp’er is opgezet.

Badge +1

Beste Imke, waarom is * commercieel? zij geven slechts informatie?

Reputatie 5
Badge +4

En daar gaan we weer.

U had u kunnen vragen waarom is die site commerciële. Nee hoor u noemt het naampje weer.

Kennelijk is het de bedoeling dat dit steeds “tijdelijk” mag, want elke normale moderator had dit hele draadje toch al lang van het forum gekieperd?

Badge +8

Beste Imke, waarom is * commercieel? zij geven slechts informatie?

Hi @mw.van Laun, omdat zij o.a. boekhoudprogramma's verkopen. 

@Harrie LPP, maak je geen zorgen. Deze normale moderator houdt de boel goed in de gaten.

Reageer