Consumentenbond.nl
Beantwoord

Maandelijkse kosten financieel dienstverlener: noodzakelijk?

• 30 december 2015
  • 2 reacties
  • 132 Bekeken

Goedendag, mijn financiele dienstverlener incasseert elke maand 21 euro. Vind ik toch een hoop geld. Nu heb ik wel mijn hypotheek bij hem afgesloten, ook lopen diverse verzekeringen via hem. Hij doet ook mijn belastingaangifte. Als antwoord kreeg ik onderstaande mail. Ik twijfel. Ik wil bezuinigen en deze post is er denk ik wel eentje van. Is dit teveel betaald ? Mijn aangifte kan ik zelf wel doen bijvoorbeeld...

Mail van de dienstverlener...

Hoi Frank,

Die € 21,- betaal je aan ons zodat ik jaarlijks jouw belastingaangifte kan doen en zodat je zonder extra kosten bij mij terecht kan voor vragen over je hypotheek, belastingen, toeslagen, verzekeringen en alle overige zaken betreffende jouw financiële situatie.

Kosten snijden is altijd goed, zolang je maar op de juiste posten bespaart. Dit lijkt mij niet zo’n post aangezien je anders € 140,- per uur betaalt en dat loopt veel harder op.

Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door J.A.M. Kalf 12 januari 2016, 11:41

Een financieel dienstverlener die per jaar 252 euro moet kosten voor het invullen van belastingformulier (wat de belastingdienst al heeft gedaan) en voor het beantwoorden van hypotheek vragen (wat de hypotheekverstrekker ook kan ) is veel geld. Met enige inspanning en zeker met hulp en advies van de consumentenbond moet dit ook zelf te doen zijn. Zaken worden door dienstverleners vaak als moeilijk omschreven terwijl dit ook vaak niet is. Gewoon lekker zelf doen moet lukken
Bekijk origineel

2 reacties

Blijf zitten waar je zit..... (en verroer je niet)!

Werkt uw adviseur meer dan 108 minuten p.A. voor u? dan is het huidige maandtarief echt gunstiger.

Ook weet u nooit of er ooit nog misschien een lastige verzekeringsclaim of extra hypotheek- of fiscale-vragen bijkomen. Zoals altijd komt het op de kwaliteit en competentie van uw adviseur aan........en vergeet niet, hij/zij is professioneel voor alle verrichte handelingen verantwoordelijk en dus aanspreekbaar wanneer er fouten gemaakt worden. Natuurlijk kan er ook gespaard worden door alles zèlf te doen. Maar ook een adviseur wil de jaarlijkse inkomsten enigszins kunnen plannen en moet veel tijd in kennis investeren.

Ik denk niet, dat u voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten, maar de belastingaangifte kunt u zelf doen en verzekeringen ook zèlf afsluiten om kosten te sparen. Mogelijk blijft er voor uw adviseur dan te weinig over om 'met u, als klant, nog zaken te kunnen/willen doen'!

Bekijk ook nog eens wat de Bond hierover zegt:

http://www.consumentenbond.nl/financieel-adviseur/...
Een financieel dienstverlener die per jaar 252 euro moet kosten voor het invullen van belastingformulier (wat de belastingdienst al heeft gedaan) en voor het beantwoorden van hypotheek vragen (wat de hypotheekverstrekker ook kan ) is veel geld. Met enige inspanning en zeker met hulp en advies van de consumentenbond moet dit ook zelf te doen zijn. Zaken worden door dienstverleners vaak als moeilijk omschreven terwijl dit ook vaak niet is. Gewoon lekker zelf doen moet lukken

Reageer