Consumentenbond.nl
Beantwoord

Mag een hypotheekverstrekker van bank wisselen?

Heeft iemand ervaring/kennis of een hypotheekverstrekker van bank mag wisselen.
Ik begon bij de ASR.Nu ben ik uiteindelijk belandt bij ABN.Zonder dat ik hierin inspraak had.
Kan dit/mag dit.
icon

Beste antwoord door Biesje 19 januari 2019, 13:48

Ik heb nl een spaarhypotheek.Het spaardeel wordt bij een boeteberekening niet in mindering gebracht op mijn totale hypotheek.Zodoende kom ik er nadelig uit.
Mijn hypotheek heb ik indertijd afgesloten bij Fortis-ASR.Van de hypotheekadviseur hoor je niets meer.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Hallo @Biesje , ik denk dat ASR en nu de ABNAmro wellicht de administratie doen. ASR is een verzekeringsmaatschappij die bemiddelt in hypotheken, voortgekomen uit het Fortisdebacle tijdens de crises in 2008. Op Wikipedia staat niet dat ze ook hypotheken verstrekken. Het staat ook in je hypotheekakte wie precies het is. In principe mag iedereen hypotheek verstrekken en daarna de hypotheek overdragen aan een ander.

FBTO deed ook hypotheken en nu is het Centraal Beheer Achmea geworden.
Ik heb nl een spaarhypotheek.Het spaardeel wordt bij een boeteberekening niet in mindering gebracht op mijn totale hypotheek.Zodoende kom ik er nadelig uit.
Mijn hypotheek heb ik indertijd afgesloten bij Fortis-ASR.Van de hypotheekadviseur hoor je niets meer.
Reputatie 7
Badge +5
Ik begrijp even niet goed het één en ander.

Je hebt ergens een hypotheek en die wordt overgenomen door een andere bank, zonder dat je iets weet.
Het contract wordt veranderd en je moet een boete betalen?

Jij hebt dan niet gevraagd om de overzetting toch?
Dan is er toch geen boete vanwege contractbreuk?

Of begrijp ik je verhaal niet goed?

Reageer