Consumentenbond.nl
Vraag

(Mail) contact met instanties, behalve de Belastingdienst.


Reputatie 7
  • Super betrokken deelnemer
  • 2744 reacties
In een topic over contact met de belastingdienst komt naar voren dat het niet of nauwelijks mogelijk is te mailen,
dat is ook het geval bij andere instanties, gemeentes, SVB, UWV volgens een kennis, zieken- en verzorgingshuizen, overige zorginstanties, telefoon- en internetproviders, helpdesks enz.

Waarom, het is meteen een beetje werkverschaffing, geen adres waarop men algemene vragen kan stellen zonder eerst een menu te moeten openen om te kijken of jouw vraag erbij staat, meestal is dat niet het geval, hoe vaak je die vraag ook op een andere manier formuleert. Je weet ook niet voor welke afdeling je vraag precies bestemd is, je bungelt ergens tussenin. Op goed geluk vul je dan zo.n kant en klaar formulier in, vraagt of het aan de juiste persoon wordt gestuurd en dan stel je je vraag. Na drie woorden is het reageervenster vol, je gaat alles zo goed en zo kwaad mogelijk inkorten en hoopt dat iemand er nog een touw aan kan vastknopen. Daarna vul je een heleboel overbodige velden in maar helaas, ze zijn allemaal verplicht, ze vragen nog net niet je schoenmaat.
Een paar seconden nadat je op verzenden hebt geklikt krijg je een automatische ontvangstbevestiging. Daarna blijft het stil aan de andere kant, ook als je om de week een herinnering stuurt,

Hoe krijg je al die instanties zo ver dat ze een algemeen adres invoeren? Er zit ongetwijfeld veel werk aan vast maar dat is goed voor de werkgelegenheid, de variatie aan vragen zal niet makkelijk te beantwoorden zijn maar je kunt alle vragen die wel op de gebruikelijke manier beantwoord kunnen worden terugsturen aan de vraagsteller, daar is ook een standaardbrief voor te maken. Er zullen er nog wel heel wat overblijven. Voor IT'ers lijkt me dit een leuke uitdaging.

0 reacties

Geen reactie

Reageer