Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

Medische kosten op vakantie: hoe verzeker jij je hiertegen?

• 13 december 2017
  • 8 reacties
  • 1989 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Op wintersport of naar de zon, naar een ander continent of binnen Europa: Waar de reis ook heen gaat, je verzekeringen checken op dekking van medische kosten kan geen kwaad. Niemand wil dubbelop verzekerd zijn, maar (deels) onverzekerd zijn is ernstiger.

Bekijk welke medische kosten in het buitenland je kunt dekken met een reisverzekering of met je zorgverzekering. De verschillen zijn best groot. Wat je besluit, hangt helemaal af van je bestemming en het risico dat je wilt nemen.

Hoe zorg jij dat je voldoende verzekerd op reis gaat? Ben je bezig met de voorbereiding van je reis en kom je er niet helemaal uit met je verzekering? Praat mee met de community!

8 reacties

Er staat ergens de volgende tekst:

Mogelijkheden om je te verzekeren

Om jezelf goed te verzekeren voor onverwachte medische kosten in het buitenland zijn er 2 mogelijkheden:
Bij FBTO kun je met modules checken of je zorg- en reisverzekering dubbelen.

De laaste regel begrijp ik niet!
Reputatie 1
Badge +1
Beste @lara100, bedankt voor je reactie. De verzekeringen van FBTO zijn modulair (dat betekent in los af te sluiten onderdelen) opgebouwd en daardoor eenvoudiger onderling te vergelijken. Dat is wat er wordt bedoeld. Erg duidelijk staat het er niet, dus ik zal deze tekst nog eens kritisch bekijken en aanpassen.

Met vriendelijke groet,
Mark
Badge +2
Ik wil graag iedereen benadrukken om een reisverzekering te nemen met een goed dekking van medische kosten. Kan jij ineens een buitenlandse ziekenhuisrekening van € 10.000 of meer betalen? Om nog maar niet de denken aan vervoer stoffelijk overschot naar NL.
Je hoeft maar bij het oversteken maar aangereden te worden door een "belangrijke" dronken local en in het ziekenhuis (of lijkenhuis) te belanden. Juridisch mag je dan wel gelijk hebben, maar je trekt toch aan het kortste end.
Onze dochter werkt als reisleidster in het buitenland (EU en wereld) en heeft genoeg in deze voorvallen de slachtoffers en medereizigers moeten bijstaan met raad/daad en vertalen. Met een goede reisverzekering neemt de alarmcentrale de sores voor hun rekening en regelt de financiële kant en de eventuele repatriëring. (bv complete rij stoelen op de terugvlucht als je niet kan staan of zitten)
Reputatie 7
Badge +7
De kerstvakantie staat weer voor de deur! Ga jij nog op pad? In ons gratis artikel lees je hoe je je kunt verzekeren voor als het misgaat in het buitenland.
Reputatie 3
Badge +4
Ik wil graag iedereen benadrukken om een reisverzekering te nemen met een goed dekking van medische kosten. Kan jij ineens een buitenlandse ziekenhuisrekening van € 10.000 of meer betalen? Om nog maar niet de denken aan vervoer stoffelijk overschot naar NL.

Helemaal mee eens als medewerker bij een reisorganisatie diverse keren meegemaakt.

Veelal denkt of wil men niet aan het ergste denken.
Zijn altijd wel veel kleine lettertjes bij die reisverzekeringen, denk ook als je gaat wintersporten, duiken, bungeejumpen etc. dat je dat extra moet verzekeren!

bye. bye aan iedereen!
Badge +3
Dit jaar wilde ik weer een korte reisverzekering afsluiten voor mijn vakantie naar Thailand, zoals in vorige jaren.
Maar bij vergelijking van prijzen bleek een doorlopende reisverzekering vrijwel net zo duur te zijn als een korte.
En omdat ik vrijwel maandelijks een dagje Duitsland doe (ook een soort vakantie) heb ik maar een doorlopende reisverzekering afgesloten.
Reputatie 7
Badge +5
@FredW Daar kwam ik een paar jaar geleden ook achter en in sommige doorlopende reisverzekeringen met een doorlopende annuleringsverzekering zitten ook vaak concertkaartjes en theater bezoek inbegrepen.
Is dan ook mooi meeverzekerd.
Reputatie 2
Badge +2
ik verzeker me alleen voor reizen als in het land van bestemming de zorgkosten gemiddeld hoger uitpakken dan in Nederland.

Dus meestal niet maar soms wel.

Reageer