Consumentenbond.nl

Met terugwerkende kracht kindgebonden budget aanvragen?

• 30 augustus 2019
  • 4 reacties
  • 2778 Bekeken

Mijn ex en ik zijn in 2015 gescheiden. We hebben twee minderjarige kinderen (op dit moment 8 en 15 jaar, we hebben co-ouderschap). Destijds hadden we ervoor gekozen om het ene kind mij mij in te schrijven en het andere kind bij mijn ex waardoor we allebei (voor het kind dat bij ons ingeschreven staat) zowel kindgebonden budget als kinderbijslag ontvangen.

Vanaf begin 2018 is het inkomen van mijn ex echter gestegen waardoor ze geen recht meer had op het kindgebonden budget. We hebben er nooit aan gedacht om dan het kind dat bij haar ingeschreven stond, bij mij in te schrijven zodat ik het kindgebonden budget zou ontvangen...

Is dit nog met terugwerkende kracht te regelen? Dat ik het kindgebonden budget krijg vanaf begin 2018?

4 reacties

Badge +6
Zijn er toevallig Communityleden met vergelijkbare ervaringen? 🙂
Reputatie 3
Badge +2
Kindgebonden budget 2018 is niet meer aan te vragen. Overigens had je ex dan ook geen recht op de ontvangen kinderbijslag 2018.
Kindgebonden budget 2018 is niet meer aan te vragen. Overigens had je ex dan ook geen recht op de ontvangen kinderbijslag 2018.

Jawel hoor, KGB van 2018 is zeker nog aan te vragen, mits je uitstel hebt van aangifte inkomstenbelasting (wat we allebei hebben). En kinderbijslag is inkomensonafhankelijk dus daar heeft ze te allen tijde recht op.
Reputatie 3
Badge +2
Als u incomplete informatie geeft, ga ik uit van de standaard situatie en dat is dat er al aangifte is gedaan. U wilt toch met terugwerkende kracht regelen dat in 2018 beide kinderen op uw adres staan ingeschreven? Als er officieel geen kind bij uw ex woont, heeft ze ook geen recht op kinderbijslag.

Reageer