Consumentenbond.nl

Mini belasting gids.

• 25 februari 2016
  • 5 reacties
  • 146 Bekeken

Mini belasting gratis voor leden op internet, net iets minder vervuilend. Zonder abonnement op speciaal blad. Handig!! en schoon!!

5 reacties

Tik in het zoekveld 'Mini gids" in want alle mogelijke antwoorden zijn al eens voorbij gekomen......Suc6

Mini belasting gratis voor leden op internet, net iets minder vervuilend. Zonder abonnement op speciaal blad. Handig!! en schoon!!

Geplaatst door F.J. Floor op Feb 25, 2016.

Geplaatst door F.J. Floor op Feb 25, 2016.
Bedankt voor je suggestie. Ik zal dit aan mijn collega's doorgeven. Mocht je de minigids belastingen digitaal willen ontvangen hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +6
Ja, die losse gratis gidsen waar men voor moet bellen om ze toegestuurd te krijgen , vond ik geen goed idee.Verwerk die tips in de papieren gidsen of op de website of allebei. Wel zo prettig en ook goedkoper lijkt me.Ook erger ik me aan dat bombardement van brieven met aanbiedingen van de Consumentenbond. Ga als vereniging svp niet steeds op een bedrijf met agressieve verkoopmethoden lijken.Daar zijn er al meer dan genoeg van.

Ja, die losse gratis gidsen waar men voor moet bellen om ze toegestuurd te krijgen , vond ik geen goed idee.Verwerk die tips in de papieren gidsen of op de website of allebei. Wel zo prettig en ook goedkoper lijkt me.Ook erger ik me aan dat bombardement van brieven met aanbiedingen van de Consumentenbond. Ga als vereniging svp niet steeds op een bedrijf met agressieve verkoopmethoden lijken.Daar zijn er al meer dan genoeg van.

Geplaatst door E.T. Wiersum op Feb 25, 2016.

Ik vind de Consumentenbond momenteel maatschappelijk best goed aanwezig. Commercials en ook veel interviews op en in de media en een kort-geding tegen een Multi-onderneming. Ik zou overigens ook niet weten, wie anders dan de CB, alle consumenten kunnen helpen om hun fotoalbums bij de HEMA weer terug te kunnen krijgen.......

Om meer nieuwe leden te werven en meer invloed te krijgen, horen sommige reclame-standaardtechnieken er ook bij. Het rumoer bij al bestaande leden rond de Minigidsen was mogelijk een onvoorziene miskleun. Speciaal geronselde medewerkers werden ingezet om de 'gedwongen' telefonische aanvragen voor een Minigids te begeleiden naar een proef- en later vast-abonnement. Of dit uiteindelijk zoden aan de dijk heeft gezet moeten de leden intern maar eens navragen. Ik weet niet waar het actuele aantal leden vermeldt staat.

Ik denk dat de ingehuurde marketeers, die het aantal leden moeten helpen opkrikken, intussen erbij geleerd zullen hebben, maar nieuwe leden werven blijft het aangezette doel. De Consumentenbond is een erg speciale organisatie zonder nationale marketingvoorbeelden en soms reageren leden toch een beetje anders dan klanten van normale bedrijven.

Omdat er, tenminste nationaal, geen vergelijkbare consumentenvertegenwoordiging bestaat zouden loyale CB-leden misschien voor uitbreiding kunnen zorgen door aanbevelingen in hun directe omgeving. Of heeft u als regelmatige en doorgaans aangename reageerder op dit forum misschien nog andere ideeën?
Reputatie 7
Badge +5
Ik persoonlijk heb geen enkel bezwaar tegen de fysieke Minigidsen ondanks een misschien licht milieu-nadeel. Je geeft er als Consumentenbond een uiterst positief signaal mee af: 'wij zijn er voor alle Consumenten, lid of niet' eventueel aangevuld met: 'kom er bij, we kunnen je dan nog meer voordeel bieden'. En het nadeel valt compleet weg tegen de vele voordelen, te weten individuele belastingbesparing. Ik zeg expres 'individuele belastingbesparing' want met 'minder belastinginkomsten genoegen nemen' komt waarschijnlijk niet op in de hoofden van onze regenten. Voorbeeld: de prijs van benzine aan de pomp is inmiddels gedaald, we merken dat allemaal. Ik weet zeker dat 'as we speak' er al weer allerlei denktankdenkertjes bij elkaar aan het kruipen zijn om te bespreken of zij die lagere benzineprijs fiscaal misschien nader kunnen uitbuiten door de accijnzen te verhogen. Immers, wij als consumenten waren al gewend aan een hogere brandstofprijs. En dat terwijl volgens de volgende link de brandstofaccijns al 70% bedraagt van de brandstofprijs waarbij ik me nog afvraag of dat percentage nog is gerelateerd aan de hogere prijs van een tijdje geleden of de lagere prijs van nu. http://www.wegenwiki.nl/Brandstofaccijns En als de brandstofprijzen door marktontwikkelingen weer zouden terug stijgen naar het oude niveau dan 'vergeet' men natuurlijk weer om die accijns er weer af te halen. Tja, inflatie ....... toch? En zo dat toch gebeurt gaat men onmiddellijk weer op zoek naar fiscaal neutrale tegenmaatregelen om de nadelen daarvan weer ongedaan te maken want zo redeneert de overheid als belastingjunk ook.

Ergo, ik sluit niet uit dat eventuele belastingtegenvallers door individuele voorlichting van consumenten gecompenseerd zullen gaan worden door andere belastingverhogingen.

Reageer