Misleidende prijzen vliegtickets

• 28 February 2022
  • 2 reacties
  • 74 Bekeken

Hoe zit het wettelijk op dit moment met het veranderen, van de oorspronkelijke  (geadverteerde) prijs, tijdens de boeking? Ik dacht dat het niet meer mogelijk was gezien de vele campagnes en acties die de Consumentenbond uitgevoerd heeft.

Het feit is nu dat ik kort geleden een ticket (4 personen Amsterdam-Bari) op Skyscanner.nl uitgezocht heb.  De beste optie bleek eDreams te zijn met een aanbieding van 688 euro's voor de 4 stuks. Alles ging goed tot het moment dat ik wou betalen. Op dat moment kreeg een nieuwe prijs van 740,80 euro’s voor de 4 tickets met de melding van dat het in de tussentijd tijden de boeking de prijs was veranderd. Om er zeker van te zijn heb ik opnieuw de zoek actie uitgevoerd in de zelfde site (Skyscanner.nl) met precies hetzelfde uitkomst: eerste een aanbieding van 688 euro's die veranderd werd naar 740,80 euro's op het moment dat ik wou betalen met precies dezelfde melding. Die brengt mij tot de conclusie dat eDreams op dit manier werkt en dat vind ik misleidend.

Wanneer gaat dat echt stoppen??

Met vriendelijke groeten

Alex Raphael 

2 reacties

U kunt uw klacht op klachtenkompas zetten maar ook een melding naar de ACM is wellicht zinvol.

Bedankt, ik heb het bij beide organisaties de klacht ingediend

Reageer