Consumentenbond.nl

misleiding door Lotto

• 17 oktober 2020
  • 4 reacties
  • 166 Bekeken

Badge +2

Bij een bestel product van een webwinkel zat een kaartje van de Lotto. Het leek een kraslot te zijn, waarop in grote letters PRIJZEN REGEN staat. Op lotto.nl/prijzenregen kan je vervolgens de code invullen. Er is slechts 1 aanwijzing dat het hier om een betaalde dienst gaat, er staat bij “gratis voor abonnees".  Verder staat nergens aangegeven wat het je kost om kans te maken de beloofde prijs te winnen. Daar kom je pas achter als je al je gegevens, inclusief bankrekeningnummer hebt ingevuld.

Ik vind dit een valse manier van reklame maken. ELKE DAG KANS OP €1000 staat er, "tot 31 december". Ik maak elke dag  kans op dat geld als ik maar goed de parkeerplaatsen langs loop waar drugs verhandeld worden. Wie weet laat een handelaar dat wel uit zijn broekzak vallen.

Ik vind dat veel duidelijker en veel eerder moet worden aangegeven wat de kosten zijn, in plaats van maar doen alsof je iets kunt winnen zonder vooraf te moeten betalen.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Er staat ‘gratis voor abonnees ‘  . Vermoedelijk een beetje weg gestopt in kleine lettertjes in de hoop dat het niet gezien wordt of niet bij doorgedacht wordt dat het voor niet-abonnees dus niet gratis is. Tja , zo doet men dan vaak . De randen van het toelaatbare opzoeken. Weinig aan te doen . 

Daar kom je pas achter als je al je gegevens, inclusief bankrekeningnummer hebt ingevuld

Sinterklaas, vraagt niet naar je bankrekening,

Reputatie 4
Badge +4

En dan te weten dat al die volksverlakkerij van de overheid zélf komt, zoals Lubach al aantoonde: https://www.youtube.com/watch?v=2q68kkSNK4Y

Wat mij betreft houdt dat aggressive gedoe van die staats gokinstellingen eens op. Ik vind het ronduit agressief.

Reageer