Nationale Nederlanden Levensverzekering

• 13 februari 2021
  • 4 reacties
  • 173 Bekeken

Badge

Beste,

Ik heb een polis van NN onder nummer *, deze is ooit afgesloten/verkocht, als een levensverzekering. Nu is mijn man overleden op 29 oktober 2020, blijkt het een kapitaalverzekering te zijn. Is het niet apart dat een levensverzekering, eigenlijk een kapitaalverzekering is?

Ik heb op 13 november contact opgenomen met NN, waarin mij dit verteld werd. Als je de kleine lettertjes doorleest inderdaad, maar dat je het beestje een hele andere naam geeft/verwachting creëert, dan de werkelijkheid is.

De 13 november alle papieren opgestuurd na een gesprek met NN, en men zou binnen 2 weken een reactie geven..

30 november weer gebeld met NN, maar het zou 2 weken duren voordat het opgebouwde kapitaalbedrag berekend zou zijn. Mijn financieel adviseur had dit binnen 5 minuten berekend, aangezien het alleen de ingelegde premies zouden zijn...en de winstuitkering bij inleven.

15 december weer gebeld, het lag nog steeds bij de afdeling berekeningen, maar het zou echt binnen 2 weken gebeuren…

5 januari weer gebeld, echter weer 2 weken…, tevens een verzoek gedaan m.b.t. de teveel betaalde rente voor de maanden november en december, hiervoor zou men een link sturen, echter nooit ontvangen.

13 januari weer gebeld, met het dreigement als we niet wat binnen 24 uur zouden horen, dat wij hiermee naar de pers zouden gaan. 

15 januari hebben we het geld van de polis ontvangen, en het teveel van de betaalde premies voor november, december en januari. Wij hebben tevens gevraagd, wat gebeurd er met de teveel betaalde rente voor de maanden november, december en januari, aangezien we de volledige hypotheek wilden aflossen.

19 januari werden we naar de ING verwezen voor de teveel betaalde hypotheekrente, echter de ING vertelde ons, dit ligt bij NN, wij kunnen alleen kijken wanneer het geld is binnengekomen. U moet bij NN zijn.

22 januari een email van NN met een link waar we alle documenten moesten uploaden.

13 februari nog steeds geen bericht en radiostilte (opnieuw) van NN, geen nieuws over de teveel betaalde rente voor november, december en januari van 203,29 euro….

Kunt u ons hiermee helpen?

Bianca/Edwin

*Persoonlijke gegevens verwijderd door beheerder.

4 reacties

Kunt u ons hiermee helpen?

U zit hier op het discussieforum van de consumentbond. Als u echt concrete hulp zoekt bij uw discussie met NN kunt u denk ik het beste maandagochtend als daar weer mensen op kantoor zitten telefonisch contact zoeken met de Consumentenbond zelf. 

Reputatie 4
Badge +3

Ik zou het polisnummer zo snel als mogelijk weghalen.

Reputatie 7
Badge +6

Een levensverzekering is bijvoorbeeld voor als je een jong gezin hebt en je wil ze financieel niet onverzorgd achterlaten voor het geval je voortijdig overlijdt. Je sluit hem af voor een bepaald aantal jaren en betaalt elke maand een premie. Leef je op de einddatum nog dan is er geen uitkering en ben je alle inleg kwijt. Overlijdt je eerder dan wordt het afgesproken eindkapitaal uitgekeerd. 

Een kapitaalverzekering is bijvoorbeeld als je extra financiën wil hebben voor je oude dag. Je sluit de verzekering af tot bijvoorbeeld je pensioendatum en betaalt elke maand een inleg en premie. Overlijdt je eerder dan krijg je het hele eindkapitaal. Overlijdt je niet, dan krijg je het hele kapitaal op de einddatum. Of je kan afspreken dat het maandelijks wordt uitgekeerd. Overlijdt je dan later, dan gaat de uitkering verder naar je erfgenamen tot het kapitaal op is. 

Voor allebei is de premie niet aftrekbaar voor de belasting en over de uitkering hoef je geen inkomstenbelasting te betalen. Zolang je niet kan beschikken over het opgebouwde kapitaal hoef je die ook niet op te geven voor box 3. 

Badge +8

Hi @Fam. Mahieu, A. Deen schreef het ook al, maar je kunt als lid van de Consumentenbond inderdaad het beste even contact opnemen met onze afdeling Advisering. Je bereikt hen op werkdagen tussen 8.30 en 18 uur via 070 445 45 45. Hou je ons hier op de hoogte van de ontwikkelingen?

Reageer