Consumentenbond.nl
Beantwoord

NHF obligaties

• 18 januari 2020
  • 14 reacties
  • 816 Bekeken

• Nieuwe deelnemer
  • 4 reacties

In 2013 heb ik obligaties gekocht van het Nederlands horecafonds in Rotterdam , met een looptijd van 5 jaar.

De rente is altijd keurig gestort tot einde 2018 , ik  was van mening dat mijn inleg automatisch terug op mijn rekening zou komen na 5 jaar maar dat is niet zo.

Sindsdien niets meer gehoord en nu probeer ik contact op te nemen maar zonder resultaat .

Ik krijg geen antwoord op mijn email .

Weet iemand hier meer over ? 

icon

Beste antwoord door L.J.F. de Ruiter 25 januari 2020, 00:41

Ik kan mij goed voorstellen hoe u zich voelt. Ik heb zelf ook een heel tijdje belegd. De bank had dat geadviseerd omdat qua sparen met rente e.d. niet veel eer te behalen viel. Toen waren de IT fondsen erg in trek en heb toen verschillende fondsen genomen, hardware, software enz.

Maar je moet geluk hebben met beleggen. Alle fondsen stortten in. Ze zijn bij elkaar gevoegd, kregen andere namen en veranderden nogal wat keren, maar uiteindelijk waren ze niets meer waard. Van het pushen, inlichten en adviseren ( van blijf bij het fonds, beleggen is voor langere termijn enz.) hoorde ik van lieverlee niets meer.En na nog een paar jaartjes er maan blijven zitten merk je dat je uiteindelijk je geld (grotendeels) kwijt bent. Natuurlijk ben je in het begin gewaarschuwd, natuurlijk hoor je steeds resultaten in het verleden geen garantie voor de toekomst, m.a.w. het is je eigen schuld. En dat zal dfn wel zo zijn, maar het is een harde leerschool, in elk geval voor mij.

En al zijn de omstandigheden anders, en andere fondsen enz., ik kan me uw teleurstelling best begrijpen. Vreemd is het inderdaad dat u in 2018 nog rente heeft gekregen. Dat is dan precies in het eindejaar van de looptijd. En daarna niets meer gehoord.. Vroeger was er op dit forum iemand die echt verstand van beleggen had en wellicht zijn er nog wel, je hebt iemand nodig die van de hoed en de rand weet. Ik weet niet of er ook financiële forums, beleggingsforums zijn, waar u uw licht kan opsteken. En anders rechtskundige bijstand, als u een verzekering hebt, of als u lid van de CB bent vraagt het daar. Veel succes nogmaals. Groet Leop.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Helaas ik niet en daar hebt u dus niet veel aan. Ik heb wel een enkele keer hetzelfde meegemaakt. Ik verwachtte ook dat ze door zouden gaan en meestal blijven ze pushen om je binnenboord te houden. Maar soms dus helemaal niet en hoor je niets meer. Wel contact blijven zoeken. Wellicht lukt het nu niet door het weekend, dus probeer op werkdagen. Is er geen contactformulier, zo ja, dan kunt u dat vast invullen. Succes verder, groet Leo.

Vermoedelijk gaat het hierom:

https://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/1551372/nederlands-innovatiefonds-b-v.aspx

Wellicht is het zinvol contant te zoeken met de curator.

Vermoedelijk gaat het hierom:

https://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/1551372/nederlands-innovatiefonds-b-v.aspx

Wellicht is het zinvol contant te zoeken met de curator.

Dit lijkt op een ander fonds , ik zoek het nederlands horecafonds uit Rotterdam  .Ik heb telnr en mailadres maar krijg geen antwoord op mijn email . Toch bedankt, 

Sorry, ik heb twee linkjes door elkaar gehaald en niet goed opgelet: Beetje dom

Deze is het wel:

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:CBB:2017:336

Nogmaals sorry.

Badge +8

Hi @Gene, heeft de informatie van A. Deen je geholpen? En zijn er nog ontwikkelingen?

Nee , heeft me niet geholpen.

Ik heb emailadres maar krijg geen antwoord. 

Wat  A. Deen publiceert vind ik vreemd ,faillissement in 2016 , maar ik heb nog rente ontvangen tot eind 2018 .

Reputatie 7
Badge +7

Het fonds is kennelijk failliet gegaan c.q. bestaat niet meer in de vorm toen u de obligaties gekocht heeft.  Dan beschouwen ze zich nu als iets heel anders en kunt u naar uw geld fluiten. 

U zegt het adres te hebben, is dat het volgende:

https://www.google.com/maps/place/Baden+Powelllaan+12,+3016+GJ+Rotterdam/@51.9068303,4.4662551,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47c4349b63f60183:0xfc5d4db4474f5b03!8m2!3d51.9068303!4d4.4684438.

Wellicht kunt er naar schrijven, al dan niet aangetekend, of u kunt er heen gaan, mogelijk met hulp van consumentenprogramma's, TV, rechtsbijstand verzekering o.i.d.

En heeft u al eens geprobeerd bij de FNV Horeca. Contact FNV Horeca

BezoekadresLouis Armstrongweg 100
1311 RL Almere

PostadresPostbus 1435
1300 BK Almere

Je weet maar nooit, hou vol om uw geld terug te krijgen. Groet Leo. 

Het nederlands horecafonds was toen in 2013 een goede investering in de dudok groep .

Ik ben van mening dat ze nu nog goed draaien en ik denk dat dit ruikt naar oplichting , maar ik zal er alles aan doen om mijn geld terug te krijgen.

Reputatie 7
Badge +7

Ik kan mij goed voorstellen hoe u zich voelt. Ik heb zelf ook een heel tijdje belegd. De bank had dat geadviseerd omdat qua sparen met rente e.d. niet veel eer te behalen viel. Toen waren de IT fondsen erg in trek en heb toen verschillende fondsen genomen, hardware, software enz.

Maar je moet geluk hebben met beleggen. Alle fondsen stortten in. Ze zijn bij elkaar gevoegd, kregen andere namen en veranderden nogal wat keren, maar uiteindelijk waren ze niets meer waard. Van het pushen, inlichten en adviseren ( van blijf bij het fonds, beleggen is voor langere termijn enz.) hoorde ik van lieverlee niets meer.En na nog een paar jaartjes er maan blijven zitten merk je dat je uiteindelijk je geld (grotendeels) kwijt bent. Natuurlijk ben je in het begin gewaarschuwd, natuurlijk hoor je steeds resultaten in het verleden geen garantie voor de toekomst, m.a.w. het is je eigen schuld. En dat zal dfn wel zo zijn, maar het is een harde leerschool, in elk geval voor mij.

En al zijn de omstandigheden anders, en andere fondsen enz., ik kan me uw teleurstelling best begrijpen. Vreemd is het inderdaad dat u in 2018 nog rente heeft gekregen. Dat is dan precies in het eindejaar van de looptijd. En daarna niets meer gehoord.. Vroeger was er op dit forum iemand die echt verstand van beleggen had en wellicht zijn er nog wel, je hebt iemand nodig die van de hoed en de rand weet. Ik weet niet of er ook financiële forums, beleggingsforums zijn, waar u uw licht kan opsteken. En anders rechtskundige bijstand, als u een verzekering hebt, of als u lid van de CB bent vraagt het daar. Veel succes nogmaals. Groet Leop.

Beste Gene,

Ik heb hetzelfde. Heb ook obligaties NHF en tot eind 2018 rente ontvangen. Probeer ook contact met ze te krijgen. Als ik mail krijg ik 0,0 reactie, telefonisch krijg ik alleen contact met een medewerker/receptionist van de Dudok groep. Zij geeft aan dat ik terug gebeld ga worden, maar tot op heden niks. Je wordt gewoon genegeerd en absoluut niet serieus genomen.

Ik kan me niet voorstellen dat ik en met mij jij de enige zijn. Hierbij een oproep of er nog meer mensen zijn die obligaties van het Nederlands Horeca Fonds hebben en nu geen couponrente meer ontvangen en dat de obligaties na einde looptijd niet uitgekeerd worden.

Groeten Edje 512

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb een reactie op een andere topic gezet, .het komt op hetzelfde neer. Geld weg.. Gek dat die zo betrouwbare geldbedrijven, banken  alleen meestal zo werken.                           

Op 29-04-2020 is Nederlands Horeca Fonds B.V. te Rotterdam (Zuid-Holland) door de rechtbank in Rotterdam failliet verklaard. Als curator is aangesteld mr J.R. Hagendoorn. Het insolventienummer van deze zaak is F.10/20/179. De (hoofd)activiteit van Nederlands Horeca Fonds B.V. is financiële instellingen (geen verzekeringen en pensioenfondsen).
Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.

https://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/1572395/nederlands-horeca-fonds-b-v.aspx

Reputatie 7
Badge +7

Dank @M.H.J. Janssen voor de informatie. Hiermee zal het doek voor iedereen wel gevallen zijn. Treurig.

Reageer