Beantwoord

NHF obligaties

  • 18 January 2020
  • 24 reacties
  • 1497 Bekeken

  • Bezig Bondje
  • 4 reacties

In 2013 heb ik obligaties gekocht van het Nederlands horecafonds in Rotterdam , met een looptijd van 5 jaar.

De rente is altijd keurig gestort tot einde 2018 , ik  was van mening dat mijn inleg automatisch terug op mijn rekening zou komen na 5 jaar maar dat is niet zo.

Sindsdien niets meer gehoord en nu probeer ik contact op te nemen maar zonder resultaat .

Ik krijg geen antwoord op mijn email .

Weet iemand hier meer over ? 

icon

Beste antwoord door L.J.F. de Ruiter 25 January 2020, 00:41

Ik kan mij goed voorstellen hoe u zich voelt. Ik heb zelf ook een heel tijdje belegd. De bank had dat geadviseerd omdat qua sparen met rente e.d. niet veel eer te behalen viel. Toen waren de IT fondsen erg in trek en heb toen verschillende fondsen genomen, hardware, software enz.

Maar je moet geluk hebben met beleggen. Alle fondsen stortten in. Ze zijn bij elkaar gevoegd, kregen andere namen en veranderden nogal wat keren, maar uiteindelijk waren ze niets meer waard. Van het pushen, inlichten en adviseren ( van blijf bij het fonds, beleggen is voor langere termijn enz.) hoorde ik van lieverlee niets meer.En na nog een paar jaartjes er maan blijven zitten merk je dat je uiteindelijk je geld (grotendeels) kwijt bent. Natuurlijk ben je in het begin gewaarschuwd, natuurlijk hoor je steeds resultaten in het verleden geen garantie voor de toekomst, m.a.w. het is je eigen schuld. En dat zal dfn wel zo zijn, maar het is een harde leerschool, in elk geval voor mij.

En al zijn de omstandigheden anders, en andere fondsen enz., ik kan me uw teleurstelling best begrijpen. Vreemd is het inderdaad dat u in 2018 nog rente heeft gekregen. Dat is dan precies in het eindejaar van de looptijd. En daarna niets meer gehoord.. Vroeger was er op dit forum iemand die echt verstand van beleggen had en wellicht zijn er nog wel, je hebt iemand nodig die van de hoed en de rand weet. Ik weet niet of er ook financiële forums, beleggingsforums zijn, waar u uw licht kan opsteken. En anders rechtskundige bijstand, als u een verzekering hebt, of als u lid van de CB bent vraagt het daar. Veel succes nogmaals. Groet Leop.

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Helaas ik niet en daar hebt u dus niet veel aan. Ik heb wel een enkele keer hetzelfde meegemaakt. Ik verwachtte ook dat ze door zouden gaan en meestal blijven ze pushen om je binnenboord te houden. Maar soms dus helemaal niet en hoor je niets meer. Wel contact blijven zoeken. Wellicht lukt het nu niet door het weekend, dus probeer op werkdagen. Is er geen contactformulier, zo ja, dan kunt u dat vast invullen. Succes verder, groet Leo.

Vermoedelijk gaat het hierom:

https://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/1551372/nederlands-innovatiefonds-b-v.aspx

Wellicht is het zinvol contant te zoeken met de curator.

Vermoedelijk gaat het hierom:

https://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/1551372/nederlands-innovatiefonds-b-v.aspx

Wellicht is het zinvol contant te zoeken met de curator.

Dit lijkt op een ander fonds , ik zoek het nederlands horecafonds uit Rotterdam  .Ik heb telnr en mailadres maar krijg geen antwoord op mijn email . Toch bedankt, 

Sorry, ik heb twee linkjes door elkaar gehaald en niet goed opgelet: Beetje dom

Deze is het wel:

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:CBB:2017:336

Nogmaals sorry.

Badge +8

Hi @Gene, heeft de informatie van A. Deen je geholpen? En zijn er nog ontwikkelingen?

Nee , heeft me niet geholpen.

Ik heb emailadres maar krijg geen antwoord. 

Wat  A. Deen publiceert vind ik vreemd ,faillissement in 2016 , maar ik heb nog rente ontvangen tot eind 2018 .

Reputatie 7
Badge +7

Het fonds is kennelijk failliet gegaan c.q. bestaat niet meer in de vorm toen u de obligaties gekocht heeft.  Dan beschouwen ze zich nu als iets heel anders en kunt u naar uw geld fluiten. 

U zegt het adres te hebben, is dat het volgende:

https://www.google.com/maps/place/Baden+Powelllaan+12,+3016+GJ+Rotterdam/@51.9068303,4.4662551,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47c4349b63f60183:0xfc5d4db4474f5b03!8m2!3d51.9068303!4d4.4684438.

Wellicht kunt er naar schrijven, al dan niet aangetekend, of u kunt er heen gaan, mogelijk met hulp van consumentenprogramma's, TV, rechtsbijstand verzekering o.i.d.

En heeft u al eens geprobeerd bij de FNV Horeca. Contact FNV Horeca

BezoekadresLouis Armstrongweg 100
1311 RL Almere

PostadresPostbus 1435
1300 BK Almere

Je weet maar nooit, hou vol om uw geld terug te krijgen. Groet Leo. 

Het nederlands horecafonds was toen in 2013 een goede investering in de dudok groep .

Ik ben van mening dat ze nu nog goed draaien en ik denk dat dit ruikt naar oplichting , maar ik zal er alles aan doen om mijn geld terug te krijgen.

Reputatie 7
Badge +7

Ik kan mij goed voorstellen hoe u zich voelt. Ik heb zelf ook een heel tijdje belegd. De bank had dat geadviseerd omdat qua sparen met rente e.d. niet veel eer te behalen viel. Toen waren de IT fondsen erg in trek en heb toen verschillende fondsen genomen, hardware, software enz.

Maar je moet geluk hebben met beleggen. Alle fondsen stortten in. Ze zijn bij elkaar gevoegd, kregen andere namen en veranderden nogal wat keren, maar uiteindelijk waren ze niets meer waard. Van het pushen, inlichten en adviseren ( van blijf bij het fonds, beleggen is voor langere termijn enz.) hoorde ik van lieverlee niets meer.En na nog een paar jaartjes er maan blijven zitten merk je dat je uiteindelijk je geld (grotendeels) kwijt bent. Natuurlijk ben je in het begin gewaarschuwd, natuurlijk hoor je steeds resultaten in het verleden geen garantie voor de toekomst, m.a.w. het is je eigen schuld. En dat zal dfn wel zo zijn, maar het is een harde leerschool, in elk geval voor mij.

En al zijn de omstandigheden anders, en andere fondsen enz., ik kan me uw teleurstelling best begrijpen. Vreemd is het inderdaad dat u in 2018 nog rente heeft gekregen. Dat is dan precies in het eindejaar van de looptijd. En daarna niets meer gehoord.. Vroeger was er op dit forum iemand die echt verstand van beleggen had en wellicht zijn er nog wel, je hebt iemand nodig die van de hoed en de rand weet. Ik weet niet of er ook financiële forums, beleggingsforums zijn, waar u uw licht kan opsteken. En anders rechtskundige bijstand, als u een verzekering hebt, of als u lid van de CB bent vraagt het daar. Veel succes nogmaals. Groet Leop.

Beste Gene,

Ik heb hetzelfde. Heb ook obligaties NHF en tot eind 2018 rente ontvangen. Probeer ook contact met ze te krijgen. Als ik mail krijg ik 0,0 reactie, telefonisch krijg ik alleen contact met een medewerker/receptionist van de Dudok groep. Zij geeft aan dat ik terug gebeld ga worden, maar tot op heden niks. Je wordt gewoon genegeerd en absoluut niet serieus genomen.

Ik kan me niet voorstellen dat ik en met mij jij de enige zijn. Hierbij een oproep of er nog meer mensen zijn die obligaties van het Nederlands Horeca Fonds hebben en nu geen couponrente meer ontvangen en dat de obligaties na einde looptijd niet uitgekeerd worden.

Groeten Edje 512

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb een reactie op een andere topic gezet, .het komt op hetzelfde neer. Geld weg.. Gek dat die zo betrouwbare geldbedrijven, banken  alleen meestal zo werken.                           

Op 29-04-2020 is Nederlands Horeca Fonds B.V. te Rotterdam (Zuid-Holland) door de rechtbank in Rotterdam failliet verklaard. Als curator is aangesteld mr J.R. Hagendoorn. Het insolventienummer van deze zaak is F.10/20/179. De (hoofd)activiteit van Nederlands Horeca Fonds B.V. is financiële instellingen (geen verzekeringen en pensioenfondsen).
Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.


https://www.faillissementsdossier.nl/nl/faillissement/1572395/nederlands-horeca-fonds-b-v.aspx

 

Reputatie 7
Badge +7

Dank @M.H.J. Janssen voor de informatie. Hiermee zal het doek voor iedereen wel gevallen zijn. Treurig.

Beste, NHF zijn inderdaad oplichters. Inmiddels brief van advocaat gekregen? Weten jullie nog wie de obligaties heeft aangeboden? Ene Jochem? Heb geen achternaam… jullie

Badge

Ik heb tien mille ingelegd en ga er van uit dat ik niks ervan terugzie. In 2018 ontving ik nog bericht dat ik me geen zorgen hoef te maken over de aflossing van de hoofdsom en dat ik de loyaliteitsbonus tegemoet kon zien! Wat ik wil delen met gedupeerden hier:

  • Ja, een telefonische verkoper had inderdaad de voornaam Jochem en ik weet meer van hem, kan hem zelfs (proberen te) contacten. Dat doe ik liever niet, net als veel andere telefonische verkopers zei hij slechts wat ie van zn baas moest zeggen. Desgewenst wil ik wel vragen naar hem doormailen.
  • Ik heb viavia vernomen dat er een trits BV's is opgericht waarlangs het nodige is weggesluisd. Als er dan in het buitenland geld is opgenomen is het niet meer traceerbaar. Dit is wel fraude!
  • Toevallig vernam ik vandaag opnieuw via een ander contact dat er wel degelijk NHF beleggers (gedeeltelijk) zijn afbetaald - ook fraude! In beginsel is het strafbaar om op een dergelijke wijze onderscheid te maken tussen beleggers. Ik heb echter ook begrepen dat vervolging niet meer mogelijk is, maar ik begreep de logica niet.
  • Ik ken toevallig een advocaat die opkomt voor een belegger die een ton in rook heeft zien opgaan. Ik heb het bij wat uitwisseling van gegevens gelaten … advocaten zijn errug duur.
  • De bescherming van kleine beleggers schiet onthutsend tekort in NL. Ik heb besloten nooit meer iets obv telefonische verkoop te doen, tlijkt wel een bananenrepubliek hiero! En overweeg toch de beurs, daar kijken journalisten enzo naar en als het mis is komt de VEB wel in actie, dat geeft enige bescherming.

Volgende week kijk ik nog wel eens hier of ik voor iemand iets kan/wil betekenen.

Reputatie 7
Badge +7

Beleggen is natuurlijk een bekend iets. Ik heb jaren belegd en vind het ook een vreemde tak van de financiën. Het wordt enorm gepropageerd en nergens staan zoveel waarschuwingen voor deze vorm dan elders. Als eerste resultaten uit het verleden zeggen niets voor de toekomst. En erger nog, u kunt uw hele kapitaal kwijtraken. Ik ben gaan beleggen door de bank, de zgn. accountmanagers, ze hebben alles uitgelegd en de waarschuwingen geplaatst, maar ik moest de tijd nemen, geduld hebben enz. Vervolgens nooit meer wat gehoord.. Als de belegging gedaan is hoor je er nooit meer wat van, geen hulp, geen advies enz. Maar dat ligt dan allemaal aan jezelf omdat je de kennis niet hebt. Waarschuwing beleggen, verzint eer je begint.

Badge

Maar fraude is geen gewoon beleggingsrisico. Ik heb echter in toenemende mate de indruk dat het wel vaak een verdienmodel is! Vervolging is gewenst, maar soms moet er eerst het nodige boven water komen. In dit verband:

  • Ik heb de gang van zaken bij het NHF ook onder de aandacht gebracht van Follow The Money. Ik heb een vriendelijke ontvangstbevestiging gekregen. Wellicht helpt het als meer gedupeerden het daar aankaarten?
  • Of een advocaat die zoveel mogelijk gedupeerden vertegenwoordigt?

Zeer onverkwikkelijk als deze fraude ongestraft blijft!

Zeer onverkwikkelijk als deze fraude ongestraft blijft!

Als er sprake is van fraude kunt u toch aangifte doen, en ik neem aan dat u dan een van de velen bent.

Reputatie 7
Badge +7

Het gehele NHF belegging gebeuren staat hierboven. Dat is allemaal niet zo fijn gegaan en uiteindelijk hebben ze zich failliet verklaard. Of er fraude in het spel is, kan ik niet bewijzen, ik ben geen jurist en ook te weinig deskundig. Maar als u wel fraude kan bewijzen zou ik dat zeker aanhangig maken, via aangifte doen, via hulp van een rechtsbijstandverzekering, hulp van de Consumentenbond, via de financiële waakhond AFM enz. Als meerdere mensen aldus gedupeerd zijn en er ook melding van maken, aangifte doen enz, kan dat wellicht helpen, maar dan zal u ze wel moeten bereiken ??, via sociale media, vi financiële kanalen ??, via de pers? Succes Leo.

Badge

Aangifte doen komt pas in aanmerking als er substantieel bewijs is. De evidentie die ik zie is gebaseerd op hear/say. Direct bewijs heb ik niet, hoewel de belofte terug te betalen van 2018 en hoe dat daarna niet gebeurde eigenlijk voldoende reden zou moeten kunnen zijn voor vervolging m.i. Ik doe nog mijn best om mensen te vinden die wel (gedeeltelijk) zijn afbetaald. Mogelijk kan dat voldoende bewijs vormen. Maar ik ben ook geen jurist! Als ik hier niets meer post dan heb ik onvoldoende aanknopingspunten gevonden.

Reputatie 7
Badge +7

Ja, geachte @A.J. Voskamp , als je niet sterk staat in zo'n zaak kan je er beter niet aan beginnen. Ik zit hier op het consumentenforum, ben zelf consument en ga in eerste instantie ervan uit det de ‘consumenet’de waarheid spreek en als dat in dit geval zo is, dan is een juridische procedure te overwegen. Maar zelf ben ik geen leugendetector   

 

      

Goede middag heer Voskamp. Ik ben een slachtoffer met een iets hoger bedrag dan hierboven genoemd. Ik zou graag persoonlijk in contact met u willen komen om ervaringen te delen. Heb in ieder geval gezien dat de eigenaren van NHF mede eigenaar zijn van een aantal andere ondernemingen in de horecawereld. Ook ik heb totaal niets mee vernomen van geen enkele eigenaar.

Groet René 

Ik zou graag persoonlijk in contact met u willen komen om ervaringen te delen.

Puur ter info want het kan misschien effectiever zijn u kunt via de site door op de naam van de persoon te klikken ook rechtstreeks een bericht sturen.

 

Reageer