Nieuwbouw depot Familiebank

• 29 June 2022
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Voor een familie bank is alles duidelijk.

Alleen vind ik het nieuwbouwdepot gedeelde erg onduidelijk.

Situatie 

Aankoop word gefinancierd door eigen geld + familliebank. Het gaat om een nieuwbouw woning. w

Moet dit geld in de bouw periode, wanneer je telkens een stukje moet betalen. bij de geldvertrekker of bij de geldlener op zijn rekening staan. En hoe zit het met de rentevergoeding. Heeft iemand hier al ervaring mee?

3 reacties

Reputatie 2
Badge +2

@Bilash Ik zie dat er tot nu toe helaas nog geen reacties zijn geweest van andere Community leden. Heb je misschien op een andere manier al informatie gevonden?

ik zit op dit moment met een vergelijkbare vraag maar heb hier nog geen informatie over kunnen vinden op internet. 

Ga van de week maar eens informatie inwinnen bij professionele partij

Reputatie 5
Badge +3

@Bilash + @Tom909090 Normaal gesproken is het eenvoudig: alleen over het opgenomen deel betaal je rente. Dus 10% opgenomen dan betaal je over dat deel rente(direct of het kan mee gefinancierd worden)

De grond kosten zullen waarschijnlijk de eerste kosten zijn en direct na overdracht betaald moeten worden en de bouwer/ontwikkelaar kan ook nog zijn financieringskosten in rekening brengen. Dus als een ontwikkelaar de grond bv al 1 jaar voor aanvang bouw in bezit had en jij nog niet eens in beeld was als koper kan je deze kosten al nog in rekening krijgen. 

Het goedkoopste is eerst zo veel mogelijk uit eigenmiddelen betalen en daarna het bouw depot gebruiken. Wees er wel zeker van dat je alle kosten besproken en geaccepteerd zijn. 

Reageer