Consumentenbond.nl

Nieuwbouwhuis gekocht? Wees extra alert op inbrekers!

Nieuwbouwwijken zijn een populair doelwit voor inbrekers. Het ontbreekt vaak aan sociale controle bij de net opgeleverde wijken. Je kan je natuurlijk goed verzekeren, maar voorkomen is beter dan genezen. Wij hebben op een rij gezet waar je op kunt letten bij het afsluiten van een verzekering en welke maatregelen je kunt nemen om inbraak te voorkomen.

Hoe probeer jij mogelijke inbraakschade te beperken of te voorkomen?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Wij hebben de kansen van inbraak flink verlaagd door te verhuizen van een riskante omgeving naar een plek waar zeer zelden ingebroken wordt. Verder dubbel glas , rolluiken , goede sloten, buitenlampen met bewegingsmelders en sociale controle. Alle ramen dicht als we niet thuis zijn.
Reputatie 4
Badge +3
tsja, als ik nou anoniem was hier op de community dan zou ik je graag vertellen van mijn maatregelen. Maar nu moet ik helaas antwoorden ' in het kader van de nationale veiligheid doen wij geen uitspraken over de genomen maatregelen' 😉
Reputatie 7
Badge +5
@ Stroeve . De kans dat onder degenen die weten waar ik woon en hoe ik beveiligd ben , inbrekers zitten , acht ik niet groot. Dat zijn hoofdzakelijk vrienden en familie . Mocht dat toch zo zijn , dan weten ze meteen dat ze beter een ander huis kunnen kiezen. Verder komen er altijd mensen die we niet of niet goed kennen aan de deur en zelfs in huis die mogelijk niet te vertrouwen zijn. Schoorsteenveger, CV-monteur , klusbedrijf , etc. Nul risico is onmogelijk . We kunnen het ze alleen lastig maken. Wat ook scheelt is dat wij of iemand van ons vrijwel altijd thuis is. De meeste inbrekers kiezen voor huizen waar niemand thuis is. Er lijkt wel een groei te zijn betreft binnendringen en bewoners overmeesteren . Dat is pas echt tuig van de richel . Dus niet zomaar de deur open doen voor onbekenden en de ketting erop als we dat willen voorkomen.
Priscilla Blok schreef:

Nieuwbouwwijken zijn een populair doelwit voor inbrekers. Het ontbreekt vaak aan sociale controle bij de net opgeleverde wijken. Je kan je natuurlijk goed verzekeren, maar voorkomen is beter dan genezen. Wij hebben op een rij gezet waar je op kunt letten bij het afsluiten van een verzekering en welke maatregelen je kunt nemen om inbraak te voorkomen.

Hoe probeer jij mogelijke inbraakschade te beperken of te voorkomen?

Reputatie 6
Badge +5
@etienne Wat is nu je vraag of opmerking?
Reputatie 7
Bij nieuwbouw goed op het hang- en sluitwerk letten, als dat de sluitpost is, is het soms zo goedkoop mogelijk. Wij hebben destijds het waardeloze slot van de voordeur meteen vervangen, het complex was net opgeleverd en nog niet helemaal afgesloten, in enkele nog leegstaande woningen was al sanitair gepikt, braakschade was er nauwelijks want je kon de cilinder makkelijk uit de deur trekken. In één blok waren koperen leidingen gepikt, daar was het dan ook erg nat. Nou zijn de sloten van nu wel een stuk beter dan die van zo'n 35 jaar geleden.

Reageer