Consumentenbond.nl

Nieuwe innovatieve verzekeraar: Deck

• 25 september 2018
  • 7 reacties
  • 1559 Bekeken

Hallo,

Sinds vandaag is er een nieuwe verzekeraar op de markt genaamd Deck. Op zich spreekt me de visie wel aan: meerdere verzekeringen in 1 premie (waaronder reis-, WA-, woon en auto), kleine schades zelf betalen, repareren waar het kan en dat terug zien in de een lagere voorgeschotelde premie. In mijn situatie zou dat uitkomen op 70 euro, waarbij ik een koopwoning en een kia c'eed uit 2007 heb. Fors lager dan alle losse verzekeringen bij elkaar opgeteld.

Daarmee richten ze zich natuurlijk wel op een bepaalde doelgroep. Wat vinden jullie van deze nieuwe verzekeraar? Is er wellicht iemand die meer thuis is de verzekeringenwereld en weet of de voorwaarden een beetje ok zijn?

www.deck.nl/polisvoorwaarden

7 reacties

Deck werkt samen met Voogd & Voogd (een bekend volmachtbedrijf uit Middelharnis) en er zit een investeerder achter dit nieuwe initiatief. De oprichter is een voormalig directeur van Ditzo (dochter ASR).

De club is volgens mij per vandaag actief. De voorwaarden lijken me prima in orde, lijkt in ieder geval veel op wat er al in de markt bestaat. Marktconform, maar de eerste € 1.000 schade is voor de eigen rekening (bij autoverzekering € 500) als ik tenminste goed ben ingelezen....... En je kunt nog niet alle verzekeringen daar onderbrengen (bijv. caravan of camper).

Voor mijn eigen verzekeringspakket heb ik al een berekening gemaakt op de site. Ik kwam uit op € 145 per maand bij Deck. Mijn huidig pakket bij elkaar opgeteld is € 71 per maand...........
Reputatie 7
Er lijkt net zo veel eigen risico en eigen bijdrage aan te zitten als aan de ziektekostenverzekering.
Reputatie 7
Badge +5
Een vriend stelde me zojuist op de hoogte van het nieuwe fenomeen.
https://www.amweb.nl/schade/nieuws/2018/09/voormalig-ditzo-directeur-begint-anti-sjoemelverzekering-deck-101112816

Wat ik meen te zien is oude wijn in nieuwe zakken. Toen ik nog zelf bij een verzekeraar werkte hadden we al pakketpolissen. Hoe meer verzekeringen je in één pakket stopte hoe meer korting je kreeg. De eigen risico's varieerden. Bij een CAR- of Montagepolis was het eigen risico vaak € 1.250,- of het dubbele bij brand- en stormschades. Bij een inboedel- of opstalpolis een paar honderd euro en op aansprakelijkheidspolissen niets.

Ergo, er is eigenlijk niets nieuws onder de zon. Een hoop poeha van lieden die het zwarte garen aan het uitvinden zijn terwijl het witte garen er al lang is. Je windt dat zwarte garen vervolgens op een nieuw klosje en voila, je hebt een nieuw product, nog nooit vertoond(!), het zal inslaan als een bom op de markt(!).

Volgens mij zal het net zo'n impact hebben op de markt als een eendagsvlieg. Ik heb dat al vaker gezien. Het zal niet aanslaan, dan gaat men vervolgens aan de voorwaarden knutselen en het eindresultaat zal zijn de zoveelste polis waarvan er al duizenden bestaan. Dat hoge eigen risico, ja dat zal even een schok geven om daarna tot de conclusie te komen dat klanten dat eigenlijk helemaal niet willen.

Ook die vriend van mij kwam in de vergelijking tot de conclusie dat het nu al vreselijk duur is.

En ik? Ik begin al niet eens aan de vergelijking.

Mijn conclusie: Ik denk dat het als een nachtkaars uit zal gaan. Ik geef het drie maanden, daarna hoor je er niets meer van.

Verzekeren is een vak en niet iedereen verstaat dat vak.

Voor wat betreft dat onderzoek dat ze hebben gedaan. Ik heb ook een onderzoek gedaan naar de pakketpolissen die de verzamelnaam ziektekostenpolis dragen. Mijn onderzoek leert dat als je daar het eigen risico verhoogt naar € 1.000,- dat dan de ............... (enge ziekte) uitbreekt.
Reputatie 4
Badge +5
Onze mede-forumleden zijn vooralsnog niet al te enthousiast @GJ te K. ! Ben je er al uit of je je verzekeringen bij Deck gaat onderbrengen of blijf je bij je huidige verzekeraar(s)?

Groeten Wendy
Dank voor alle reacties. Ik zag dat Deck veel met de feedback heeft gedaan en het een en ander heeft aangepakt in de communicatie en samenstelling van de producten die ze aanbieden. Wat ik vooral prettig vind is gewoon 1 contactpunt voor al mijn essentiële verzekeringen zonder al te veel poespas. En vooral een goed functionerende website met goede interface!

In de testen van de consumentenbond worden de verzekeringen apart beoordeeld, wat zeer nuttig is. Maar als consument heb ik geen zin om 4 accounts bij verschillende aanbieders te moeten beheren voor de 'beste verzekering'. Daarnaast vind ik het ook te veel gedoe om per verzekering de polissen en voorwaarden van een aantal aanbieders door te nemen en te vergelijken.

@Wendy van den Elshout, de prijs is voor ons aantrekkelijk (58 euro pm voor een mij en partner voor woon (geen onderverzekering), auto, inboedel (tot 42k), aansprakelijkheids- en doorlopende reisverzekering), filosofie bevalt me op zich wel en er zitten 2 grote partijen achter voor financieel draagvlak (NN en unigarant). Dus ja, wij durven het aan!
Reputatie 7
Badge +5
@GJ te K. Dan moet je dat doen. Alleen adviseer ik je wel om gedurende de looptijd van je polissen de ontwikkelingen te volgen. Komen ze op een gegeven moment met een lagere premie dan wel een lager eigen risico, dan zou ik die aanpassing ook eisen als ik jou was, ook op je dan al lopende polis(sen).
Reputatie 5
Badge +7
@Wendy van den Elshout, de prijs is voor ons aantrekkelijk (58 euro pm voor een mij en partner voor woon (geen onderverzekering), auto, inboedel (tot 42k), aansprakelijkheids- en doorlopende reisverzekering), filosofie bevalt me op zich wel en er zitten 2 grote partijen achter voor financieel draagvlak (NN en unigarant). Dus ja, wij durven het aan!
@GJ te K. Goed dat je een keuze hebt kunnen maken! Wil je misschien het antwoord dat je het nuttigst vond, markeren als Beste Antwoord? Dan ziet iedereen meteen dat je vraag beantwoord is. Dank je wel!

Reageer