Consumentenbond.nl

Ongevallenverzekering afsluiten als sportvereniging?

• 8 januari 2020
  • 7 reacties
  • 244 Bekeken

In Princenhage hebben wij een kleine sportvereniging voor mensen van 55 jaar en ouder; 55+Sportief.

de vereniging heeft ca. 60 leden, die allen contributie betalen.

van de contributie wordt een sport accommodatie gehuurd van de gemeente Breda.

voor het geven van de sportlessen wordt een instructeur ingehuurd die door de vereniging wordt betaald.

Het bestuur van de vereniging bestaat uit een voorzitter, een secretaris en een penningmeester, allen zijn vrijwilligers.

Mijn vraag is of het noodzakelijk is om een ongevallenverzekering voor de vereniging afgesloten moet worden, of kan ieder lid een beroep doen op zijn eigen verzekering in geval die b.v. een botbreuk oploopt tijdens het sporten.

Gezien de vrij hoge gemiddelde leeftijd is naar mijn idee de kans opeen blessure niet gering

7 reacties

Denk u echt aan een ongevallenverzekering of bedoelt u eigenlijk een aansprakelijkheidsverzekering?

Moet eerlijk bekennen dat ik dat eigenlijk niet weet.

omdat ik onderdeel ben van het bestuur, wil ik voorkomen dat ik aansprakelijk wordt gesteld voor alle toestanden die zich bij de vereniging kunnen voordoen.

Graag wil ik advies hebben wat ik het beste kan doen

Minstens een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten. Ongevallen kan ook maar het moet wel van de contributie betaald worden dus dat zou je kunnen doen als de leden daar behoefte aan hebben. Die aansprakelijkheid is voor uw nachtrust en dat lijkt me niet optioneel.

Kan u mij ook een advies geven waar ik voor een aansprakelijkheidsverzekering voor de vereniging het beste terecht kan?

Nee sorry, geen concrete aanbevelingen. Heeft u geen kennis aan bestuurders van andere clubs bij u in de buurt?

Ga ik verder uitzoeken, bedankt voor je reactie

Reputatie 3
Badge +2

Voorbeeld:

https://www.knvb.nl/assist/assist-bestuurders/regels-bepalingen/knvb-bepalingen/juridisch/verzekeringen

https://www.sportverzekeringen.nl/

Reageer