Consumentenbond.nl

Onterecht bkr na fallissement

Ik heb 20 jaar terug een spaarplan gehad bij eco direct dat was een bomen plan met een kleine lening kocht ik bomen en na 20 jaar moest dat geld op leveren ik heb die lening al snel terug betaald omdat ik geen zin in elke maand te betalen maar nu is eco direct failiet en wil ik na al die jaren een huis kopen maar nu staat ik nog geregistreerd bij bkr hij staat wel op nul maar ik moet het gewoon weg hebben bij bkr wat te doen eco direct die dat kan weg halen bestaat niet meer en ik heb haast

4 reacties

Reputatie 7
In gesprek met de BKR, er is geen ander loket dat de zaak voor je op gaat lossen.
Reputatie 7
Badge +5
Een BKR registratie op 0 kan toch geen probleem zijn?
Dat betekent dat er geen achterstallige betalingen zijn of lopende leningen en dat alles uit het verleden keurig is afgewikkeld.
Dat geeft juist vertrouwen voor een nieuwe geldverstrekker.

Of mis ik iets?
Reputatie 3
Badge +5
Hi @C. Kooten, wellicht is de informatie op deze pagina van onze website ook interessant voor je. Succes!
Badge
Ik ga ervan uit dat u 20 jaar geleden een doorlopend krediet bij een bank hebt afgesloten. Zo'n krediet blijft ook doorlopen als je de totale schuld hebt terugbetaald. In feite kun je de kredietruimte nog altijd gebruiken. Bij het BKR blijft de lening gewoon in de boeken staan.
De hypotheekverstrekker gaat bij het bepalen van de maximaal mogelijke hypotheek ervan uit dat u kredietlasten hebt ter grootte van 2% van de kredietlimiet. Hierdoor kunt u veel minder hypotheek krijgen. De enige oplossing is de bank die 20 jaar geleden het doorlopend krediet heeft verstrekt te vragen het krediet op te heffen. In dat geval zal de hypotheekverstrekker geen rekening meer houden met dit doorlopend krediet.

Reageer