Onterechte inning creditcard

• 19 August 2021
  • 1 reactie
  • 80 Bekeken

Twee jaar geleden heb ik speciaal voor een verre reis een creditcard genomen. Ik heb daar toen onder andere een auto mee gehuurd en bij thuiskomst bleek het autoverhuurbedrijf Budget een bedrag van €200 te hebben geïnd. Daarvoor was geen grondslag en ik heb dit bedrag niet goedgekeurd met pin, noch heb ik ervoor getekend. Ik heb direct een klacht ingediend bij de creditcardmaatschappij die pas in maart 2021 daadwerkelijk bewijs is gaan opvragen bij Budget. Na herhaaldelijk rappel van de creditcardmaatschappij bij Budget heb ík vandaag bericht gekregen dat de verhuurder het contract niet kan vinden en of ik een contractnummer heb voor de opzoeking. Ik vind het merkwaardig dat ze dit niet vinden want de betaling hebben ze geïnd dus moet dit te herleiden zijn. Toen ik mijn klacht indiende bij de creditcardmaatschappij heb ik natuurlijk ook de gegevens aan haar doorgegeven dus ook zij beschikt hierover. Uiteraard heb ik alle papieren nog maar ik vrees dat er achteraf bewijs wordt gefabriceerd om de inning te rechtvaardigen. Heeft iemand hier ervaring mee en wat zouden jullie me adviseren? Gr. Marie

1 reactie

Badge +5

Hi @MariEl en welkom op ons forum! 

Lastige situatie. Je zou deze vraag met een Geld en Recht of Volledig en Vertrouwd lidmaatschap kunnen voorleggen aan mijn collega's van het juridisch team. Zij denken graag met je mee en wijzen je op je rechten.

Misschien dat er verder nog community leden zijn die eenzelfde situatie hebben meegemaakt en hun ervaringen met je willen delen :slight_smile:

Reageer