Consumentenbond.nl
Beantwoord

Opnieuw gebruik bankrekeningnummer

• 31 oktober 2017
  • 2 reacties
  • 1824 Bekeken

Badge
  • Nieuwe deelnemer
  • 3 reacties
Kan iemand mij vertellen of de banken inmiddels gestopt zijn met het opnieuw uitgeven van bankrekeningnummers van beëindigde rekeningen?
icon

Beste antwoord door Ben S 1 november 2017, 11:23

@Fhoog Ik heb het even bij de Betaalvereniging nagevraagd: banken zijn gestopt met het uitgeven van oude rekeningnummers.

Het volgende is voor de liefhebber en voor particulieren niet relevant
Er zijn bedrijven die in hun eigen administratie nog met oude banknummers werken. Daarmee bedoel ik het laatste deel van het IBAN. Dat gaat hen problemen geven want over een jaar of twee is het laatste deel van het IBAN niet uniek meer.
Naast 32 INGB 0004 7845 25 (dit nummer bestaat niet) zou dan 56 RABO 0004 7845 25 uitgegeven kunnen worden.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +4
@Fhoog Ik heb het even bij de Betaalvereniging nagevraagd: banken zijn gestopt met het uitgeven van oude rekeningnummers.

Het volgende is voor de liefhebber en voor particulieren niet relevant
Er zijn bedrijven die in hun eigen administratie nog met oude banknummers werken. Daarmee bedoel ik het laatste deel van het IBAN. Dat gaat hen problemen geven want over een jaar of twee is het laatste deel van het IBAN niet uniek meer.
Naast 32 INGB 0004 7845 25 (dit nummer bestaat niet) zou dan 56 RABO 0004 7845 25 uitgegeven kunnen worden.
Badge
Bedankt dan kan ik met een gerust hart mijn "oude" bankrekening opzeggen.

Reageer