Opstalverzekering voor losse uitbouw

• 6 oktober 2016
  • 2 reacties
  • 369 Bekeken

Beste community,

Ik ben van plan uit te bouwen aan mijn appartement. Als VvE hebben wij opstalverzekering voor het pand. Heeft iemand ervaring met losse uitbouw opstalverzekering, of moet de VvE opstalverzekering aangepast worden? Uiteraard wil ik de bovenburen geen extra kosten veroorzaken door mijn uitbouw, maar wil wel goed verzekerd zijn.

2 reacties

Dank, H.G. van Rheenen. Ik ga verder kijken op de link.

Als iemand anders hier nog ervaring mee hebt, dan hoor ik het graag. Hoe meer ik lees, hoe meer onduidelijkheid. Ik kom opties tegen als CAR-verzekering, eigenaarsbelangverzekering, verhogen van VvE opstalverzekering, nieuwe opstal.

Ik zou graag dat de verzekeringen voor uitbouw en hoofdgebouw bij elkaar aansluiten en niet op elkaar gaan afschuiven moest er wat mis gaan.

Ik zit met dezelfde vraag. VvE opstal dekt het niet. Vezekeraar verwijst mij naar de inboedelverzekeraar. Die zou het dekken onder de noemer eigenaarsbelang. Die vertelt mij , na lang doorvragen, dat het tot 50 mille meeverzekerd is. Ik kan echter nergens in de polisvoorewaarden iets vinden mbt herbouwwaarde e.d. 

Voordat ik weer ga bellen hoor ik graag ervaringen hier.

Reageer