Consumentenbond.nl

Overstapgezeur bij autoverzekeringen; herkenbaar?

• 24 december 2014
  • 7 reacties
  • 847 Bekeken

Reputatie 4
Badge +6
Van geruisloos overstappen is bij schadeverzekeringen nog steeds geen sprake. Bij autoverzekeringen moet je de overstap vaak zelf regelen, door je gegevens op te zoeken en een opzegbrief te versturen. De Consumentenbond wil een opzegservice voor Álle schadeverzekeringen, waarbij de nieuwe verzekeraar jouw overstap voor zijn rekening neemt. Zo’n opzegservice bestaat al in de telecom- en energiebranche en (doorgaans) bij zorgverzekeringen.

Wat vind jij, is dit nodig of vind je het zo wel best? Laat het ons weten!

7 reacties

Ja lijkt me zeer gewenst.
Reputatie 4
Badge +6
Ja lijkt me zeer gewenst.

Heb je zelf weleens overstapproblemen ervaren of lijkt een overstapservice je sowieso makkelijk(er)?
Reputatie 3
Badge +4
Ik ben een half jaar geleden over gestapt en werd door mijn nieuwe verzekeraar opgebeld omdat niet alles in het standaard online formulier beantwoord kon worden. Het is perfect geregeld, ook de opzegging.

Daarover heb ik dus niet te klagen.
Reputatie 4
Badge +6
@Free Spirit, bedankt voor je reactie. Naar welke verzekeraar ben je destijds overgestapt en met welke verzekeringen, waarbij dit goed geregeld werd?
Reputatie 3
Badge +4

@Free Spirit, bedankt voor je reactie. Naar welke verzekeraar ben je destijds overgestapt en met welke verzekeringen, waarbij dit goed geregeld werd?

Ik ben met 2 auto verzekeringen overgestapt van FBTO naar AllSecur.

Ik had daar 2 reden voor: De FBTO is duur voor oudere personen en ik wordt 60, stond ook in de Consumenten gids. Ook al is mijn vrouw ruim 4 jaar jonger, omdat de verzekering op mijn naam stond gold voor haar ook het 60+ tarief. Ten tweede: Je kunt bij de FBTO modules aan en uit zetten, maar toen ik de no-claim beschermer uit wilde zetten kom dat alleen per eerst volgende verval datum. Je kunt dus niet alle modules zomaar aan en uit zetten zoals de reclame spotjes je willen laten geloven. Door mijn hoge aantal schade vrije jaren had ik hier al een flink aantal jaren onnodig voor betaald, maar de FBTO vond dat geen reden om hier met enige coulance mee om te springen.

Overigens ben ik niet ontevreden over de FBTO zelf als het aankomt op schades. Ik had er diverse verzekeringen en als er iets was werd dat altijd snel en zonder problemen vergoed. Het is een van de weinige, misschien de enige Achmea kloon die zijn administratie goed op orde heeft. Mijn ervaring met andere Achmea klonen zoals Centraal Beheer, Zilveren Kruis, Prolife, Avero en Woonfonds zijn niet bijster best. Van sommige zou ik hele a4'tjes vol kunnen kalken.

Ook ben ik een tijd terug met mijn woonhuis en inboedel en nog 2 verzekeringen over gestapt. Dat ging via Zicht Adviseurs die mij eerst vertelden dat overstappen niet kon vanwege een 5 en 10 jarig contract. Het was dus alleen een beetje knullig dat ik hun moest vertellen dat ze deze contracten konden omzetten naar een jarige contracten en daarna gewoon per maand konden opzeggen. Verder ging het overigens goed, ook in andere aangelegenheden en schades geen problemen gehad. Dat werd dan wel weer snel en correct afgehandeld.
ik wil overstappen naar een andere maatschappij (waar ik mijn overige verzekeringen ook heb lopen). -1 schadevrij jaar met auto. en nou willen ze mn auto niet verzekeren. Via independer bv. kan ik de auto wel verzekeren. wat is dit voor flauwekul? dat het aantal schadevrije jaren invloed heeft op de premie is 1 ding, maar dat het heeft te maken met acceptie? bah
geen veelclaimer, meer een niet-de-moeite-waard-zelden-schadetjes-melder. bij vergelijkgssite krijg ik niet 'mijn' maatschappij te zien....

Reageer