Consumentenbond.nl

Overstapservice bank

• 25 juli 2019
  • 5 reacties
  • 500 Bekeken

Vorig jaar is mijn praktijk overgestapt van de ABNAMRO naar de TRIODOS.
Mede door de slechte service van de ABNAMRO maar ook voor het ideële karakter van de TRIODOS.
Al mijn rekeningen opgezegd en de overstapservice aangezet.
Dat leek allemaal goed te gaan totdat na een jaar de service stopte en bleek dat mijn oude rekening helemaal niet was opgezegd. Omdat ik mijn rekening had opgezegd had ik geen toegang meer tot internet en kon ook niet meer bij mijn bankzaken.
In januari heb ik ook moeite moeten doen om een jaarrekening te krijgen. En ben meerdere malen in contact geweest met de ABNAMRo om dat ik ook nog een interne spookrekening van hun had, die maar niet verdween.
Nu beweerd de ABNAMRO natuurlijk dat ik de rekening nooit heb opgezegd( waarom dan geen toegang meer) en heeft vrolijk allerlei kosten in rekening gebracht.

Mijn vraag is zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt en hoe hebben ze dit opgelost?

Ik loop nu tegen een muur aan en naar het geld kan ik fluiten.

Maarten

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Dat is nu precies waarom ik nog niet overgestapt ben. Klacht indienen via klachtenkompas . Zie hieronder op de pagina . Het verhaal op Facebook zetten wil ook wel eens helpen weet ik uit eigen ondervinding . Verder is er een klachtenmogelijkheid bij de KIFID .
Reputatie 6
Badge +4
ik snap niet helemaal waar het misgaat, je geeft aan dat er na een jaar iets stopt, wat stopt er dan precies?
Reputatie 2
Badge +3
@M.A. Wiewel
Een rekening kan pas worden opgezegd als de overstap-service is beëindigd. De nieuwe bank moet deze intrekken, waarna je bij de oude bank kunt opzeggen.

Wanneer je schriftelijk hebt opgezegd of via internetbankieren kun je hier op terugvallen. Bij een bezoek aan het kantoor krijg je altijd een bewijs van opzegging mee. Met deze genoemde stukken is er lijkt mij geen probleem.

Daarnaast, als je rekeningen niet zijn opgezegd, dan heb je bij ABN AMRO toch ook nog jaaropgave gehad per post? Of een werkende pas/app waarmee internetbankieren beschikbaar is en je dus volledig toegang hebt tot je bankzaken? Tot slot, als er werkelijk is opgezegd is hier zoals eerder genoemd toch ook bewijs van?
Reputatie 7
Badge +6
Verklaart echter niet waarom TS niet meer bij de rekening kan als die volgens hun nooit opgezegd is , om maar te zwijgen over die spookrekening. Raar allemaal. Overigens zou ik zelf bij een overstap pas een oude rekening opzeggen als ik zeker weet dat daar niets meer gebeurt .
Reputatie 2
Badge +3
@E.T. Wiersum

Dat is in theorie ook helemaal niet mogelijk:)

TS zou bij de rekeningen moeten kunnen, wat wel kan is dat de passen al zijn opgezegd waardoor internetbankieren niet beschikbaar is, maar dat is een kwestie van een nieuwe pas aanvragen, waarna alles weer bereikbaar is.

Zoals@E.B.F. Stroeve aangeeft is het verhaal van TS niet helemaal duidelijk.

Reageer