Consumentenbond.nl

overwaarde hypotheek Abn-Amro

• 1 december 2020
  • 6 reacties
  • 314 Bekeken

Dag,

Misschien ben ik erg achterdochtig maar zijn er addertjes onder het gras ( in de kleine regeltjes) bij deze overwaarde hypotheek? en zoja welke?

Ben nieuwsgierig!

bedankt, Thomas

6 reacties

Reputatie 4
Badge +4

De consumentenbond zelf heeft er al een artikel aan besteed: https://www.consumentenbond.nl/hypotheek/abn-amro-overwaarde-hypotheek

Bedankt voor de reactie, had dit al gelezen maar ik vroeg mij af of iemand er al ervaring met de ABN-Amro en de eventuele kleine lettertjes. Heb ook de A.S.R. hypotheek gezien daar stelt mijn adviseur dat die  minder aantrekkelijk is dan de ABN -Amro en hoewel ik hem wel vertrouw is second opinion bij zulke  beslissingen welkom :) 

Thomas

Ik heb hele slechte ervaringen met adviezen van de ABNAMRO.
Het product was wel oké, maar je hebt iemand nodig die je vertrouwen kunt voor het juiste advies.
Neem er de tijd voor en lees alles met een vergrootglas en blijf vragen tot je het snapt.

in de brochure van de ABNAMRO staat als een van de voordelen van de overwaarde hypotheek van de bank dat deze is af te sluiten naast een andere hypotheek (waar die ook loopt). Hetzelfde verhaal is te lezen bij de consumentenbond.

De brochure wordt volgens de ABNAMRO met grote zorg opgesteld. Gewijzigde wet-regelgeving kunnen echter maken dat informatie in de brochure niet meer juist is.

Bij telefonische navraag bij de bank werd mij verteld dat dit niet klopt. En eis van de bank is dat de niet bij ABNAMRO afgesloten hypotheek moet worden overgesloten bij de ABNAMRO, wat boeterente met zich meebrengt.

Naar mijn weten heeft er geen wijziging in de wet -of regelgeving op dit terrein plaatsgevonden

De bank is naar mijn mening gehouden aan hetgeen zij schriftelijk verklaren.

Naar mijn weten heeft er geen wijziging in de wet -of regelgeving op dit terrein plaatsgevonden

De bank is naar mijn mening gehouden aan hetgeen zij schriftelijk verklaren.

Dat kunt u zeker proberen af te dwingen. Heeft u al nagedacht waar u dat wil gaan doen?

Ik neem morgen (maandag 18 januari) telefonisch contact op met de afdeling hypotheken van de bank.

Ik wil een afspraak maken  om de overwaarde hypotheek  af te sluiten met in stand houden van mijn huidige hypotheek. Mocht de bank hier niet mee akkoord gaan, dan wil ik dit met redenen  omkleed schriftelijk van hen weten.

Afhankelijk van de uitkomst beraad ik mij verder

Reageer