Consumentenbond.nl

Paypal schorsing

• 3 oktober 2018
  • 25 reacties
  • 905 Bekeken

Badge
hallo.ik gebruik sinds 2006 paypal,sinds een paar dagen kan ik niet meer gebruik maken van deze dienst.ik zou volgens hun teveel geschillen hebben geopend en dat was voor hun reden om mij pertinent te schorsen.ik vind dit niet kunnen.ik heb er over gebeld maar hun doen niks.van helpen is geen sprake.ik heb trouwens ook geen fatsoenlijle communicatie hierover gehad.wat kan ik hier aan doen?dit bedrijf speelt als bank terwijl hun de regels niet nakomen.want ik heb recht op kopersbescherming.kent iemand dit walgelijke bedrijf?

Het topic is gesloten voor reacties

25 reacties

Reputatie 3
Badge +3
PayPal heeft een licentie als Luxemburgse kredietinstelling en valt dus onder toezicht van de Luxemburgse toezichthouder voor de financiële sector.

Volgens de gebruikersovereenkomst is het o.a. verboden om "Misbruik te maken (als koper of verkoper) van onze online procedure voor het oplossen van geschillen en/of PayPal Aankoopbescherming". Blijkbaar vinden ze dat u die regel heeft overtreden?

Ik adviseer u om nogmaals contact met hen op te nemen - bij voorkeur via e-mail, want dan heeft u het 'op papier staan' - en te vragen om een duidelijke uitleg over wat er nu precies aan de hand is. Komt u er dan nog niet samen uit, dan staat in de gebruikersovereenkomst ook wat u kunt doen bij een geschil met PayPal.
Reputatie 6
Badge +6
Beste @BasSchildpad,

Ik vind het eigenlijk welletjes zo. Zoals mijn collega @Wendy van den Elshout aangeeft zijn de forumleden hier om jou te helpen, maar uit de respectloze reactie(s) maak ik op dat je niet echt voor rede vatbaar bent. Ik sluit het topic. Als ik hierna nog constateer dat je respectloze reacties plaatst, dan zal ik jouw communityaccount schorsen.

Rest me je alleen veel succes te wensen met jouw zaak. Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan mag je een mail sturen naar community@consumentenbond.nl
Reputatie 6
Badge +5
Ik wil je graag helpen, dus vroeg ik dat. Omdat je daarom bent verwijderd.
Maar alsnog fijne avond.
Reputatie 3
Badge +4
Het probleem is dat je bij paypal niet in beroep kunt gaan tegen een genomen beslissing.
Dus verbaast het me ook niet dat ze nergens meer op reageren, dat doen ze ook niet als je kunt aantonen dat hun beslissing onjuist was.
Ze doen het zelfde wat iedere verzekeraar doen, uitkeringen zoveel mogelijk frustreren en er onderuit proberen te komen.
Met dit beleid van paypal trek je als consument gewoon altijd aan het kortste eind.
Hun zgn verzekering is gebakken lucht.

Ik heb het zelf ook meegemaakt.
Ze hebben blijkbaar besloten dat ze je liever niet meer als klant willen hebben. De reden die ze opgeven is legitiem, teveel geschillen, dus ik denk dat je je er bij neer zult moeten leggen.
Waarom zou een bedrijf jou als klant MOETEN accepteren? Als klant kan je toch ook gaan als het je niet bevalt. Anderzijds laat ik me graag verrassen door juridische argumenten dus ik ben benieuwd.
Hoe bedoel je, "niet onderbouwd"? Je geeft zelf aan dat de opgegeven reden teveel geschillen is. Heb je geen geschillen gehad dan? Want dan heb je een argument.
@a deen

en op deze bijdragen van die flapdrol zit ik niet op te wachten.als meneer mij niet gelooft belt ie paypal maar.vieze paypal medewerker met zijn prietpraat.pro paypal zak

Niet geloven? Ik geloof volkomen dat Paypal verder geen zaken met je wil doen, sterker ik snap het zelfs. Ik denk dat je mij niet gelooft als ik zeg dat daar verder niet zoveel aan te doen valt.
Reputatie 7
Badge +4
staat hier soms iets over geschreven in de voorwaarden die je geaccepteerd hebt toen je klant werd bij Paypal? Vast wel 😉
Reputatie 4
Badge +5
Eigenlijk kunnen wij niet zoveel toevoegen aan het advies van @Charlie_K . Ik ben wel benieuwd of de geschillen die je hebt aangedragen @BasSchildpad , in jouw voordeel zijn beslecht? Als je daar in het gelijk bent gesteld, zou ik het wel heel vreemd vinden als dit nu als reden wordt genoemd jou te weigeren als klant.
Hou je ons op de hoogte?

Groeten
Wendy
Reputatie 4
Badge +5
@BasSchildpad zullen we elkaar met respect blijven behandelen? Alle communityleden en -medewerkers nemen de moeite je te helpen bij je geschil met Paypal. Onze vragen zijn er alleen op gericht de zaak helder te krijgen zodat we naar onze beste kunnen van advies kunnen voorzien.

Dank je wel!

Groeten
Wendy
Reputatie 6
Badge +5
Het is geen bank, Het is een service om veilig en makkelijk te betalen.

Dus daar gelden anderen regels. Ik zal dalijk wel even voor je kijken of er iets aan te doen is.

Ik weet niet of Klachtenkompas een mogelijkheid is?
Reputatie 6
Badge +5
Je gegevens worden niet verwijderd, mag ook niet.
Wat bedoel je daarmee?
Reputatie 6
Badge +5
ik zou volgens hun teveel geschillen hebben geopend en dat was voor hun reden om mij pertinent te schorsen.

Nog even terug naar het begin, Je zegt hier dat je erg vaak je geld terug hebt geclamt doordat je je product niet hebt gekregen. Is dit waar?

Hun adviseren het ook om eerst contact op te nemen met de verkopen.
Reputatie 7
Heb je de voorwaarden helemaal bestudeerd? Het is een behoorlijke lap tekst waarin voornamelijk staat wat je allemaal niet mag.
Verwijzen ze naar een bepaald artikel uit hun voorwaarden? Die worden overigens in december gewijzigd.
Badge
Ze hebben blijkbaar besloten dat ze je liever niet meer als klant willen hebben. De reden die ze opgeven is legitiem, teveel geschillen, dus ik denk dat je je er bij neer zult moeten leggen.

normaal om dan zomaar iemand levenslang te schorsen. pro paypal site.noemt zich consumentenbond.hoef hier niks van te verwachten.blij toe dat ik geen betaald lidmaatschap heb.
Badge
hallo. ok ja heb ik gedaan.maar ze reageren nergens meer op.reageren niet op email . twitter ook niet.en ik heb diverse keren erover opgebeld.als ik dan vraag wat de reden is en welke transactie het betreft geven ze niet thuis.ik kan een klacht sturen naar paypal zeggen ze maar dat heeft weinig zin. want ook daar word niet op gereageerd.schandalig dat mensen na 12 jaar gebruik zo worden behandeld.ik bedoel als je ergens van word beschuldigd dan moet je ook weten waarvoor.hier word niks onderbouwd en met alleen een vaag engelstalig bericht dat ik misbruik zou hebben gemaakt van kopersbescherming is geen bewijs.ook vind ik het niet kunnen dat ik er pertinent ben afgeschopt maar dat dit bedrijf wel mijn rekeningnummer houd en mijn gegevens.ik word bij paypal gezien als iemand die niet deugd danwel fraude heeft gepleegd .dit is gewoon laster en smaad . onaanvaardbaar .maar ja ik heb er de middelen niet voor om zulke lui aan te pakken. de nederlandse vestiging van paypal zit in amsterdam maar het hoofdkantoor in amerika en die hebben dat geflikt. die zijn de baas.en die amerikanen daar krijg je het niet van gewonnen .jammer maar niks aan te doen.op internet is er genoeg over te lezen.ik heb ook een klacht geplaats op klachtenkompas.nl maar daar is dit bedrijf niet onder de indruk van.ze nemen geen enkele klacht in behandeling. van niemand niet.vreemd dat dit bedrijf in nederland vrij spel heeft en hun diensten aanbied en niemand die dit bedrijf aan durft te pakken.omdat dit een amerikaans bedrijf is mogen hun alles.
Badge
PayPal heeft een licentie als Luxemburgse kredietinstelling en valt dus onder toezicht van de Luxemburgse toezichthouder voor de financiële sector.

Volgens de gebruikersovereenkomst is het o.a. verboden om "Misbruik te maken (als koper of verkoper) van onze online procedure voor het oplossen van geschillen en/of PayPal Aankoopbescherming". Blijkbaar vinden ze dat u die regel heeft overtreden?

Ik adviseer u om nogmaals contact met hen op te nemen - bij voorkeur via e-mail, want dan heeft u het 'op papier staan' - en te vragen om een duidelijke uitleg over wat er nu precies aan de hand is. Komt u er dan nog niet samen uit, dan staat in de gebruikersovereenkomst ook wat u kunt doen bij een geschil met PayPal.

Als er iets overtreden is dan moet dat ook aangegeven worden.er word niks onderbouwd . zo kun je iedereen wel schorsen.op email word niet gereageerd . nou prima . dan hebben ze wat te verbergen.leuk bedrijf . aanpakken dat corrupte bedrijf .
Badge
Waarom zou een bedrijf jou als klant MOETEN accepteren? Als klant kan je toch ook gaan als het je niet bevalt. Anderzijds laat ik me graag verrassen door juridische argumenten dus ik ben benieuwd.

En waarom zou ik een schorsing moeten accepteren? En mij vals moeten laten beschuldigen.werkt u voor dat paypal?
Welke juridische argumenten? Er zijn er zat . ten eerste er word niks onderbouwd en ten tweede mijn gegevens worden niet verwijderd.mag ook niet
Badge
Je gegevens worden niet verwijderd, mag ook niet.
Wat bedoel je daarmee?

Nou omdat dat bedrijf mijn naam en rekeningnummer houden.ik wil dat verwijderd zien hebben . omdat ik niet van deze dienst meer gebruikmaakt.ook is het tegen de wet .mij eraf gooien maar wel mijn gegevens houden.

Ik beroep mij op de wet avg
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/avg-europese-privacywetgeving/algemene-informatie-avg
Badge
Hoe bedoel je, "niet onderbouwd"? Je geeft zelf aan dat de opgegeven reden teveel geschillen is. Heb je geen geschillen gehad dan? Want dan heb je een argument.
Jawel een geschil geopend . vanwege een niet ontvangen artikel.
Badge
ok weinig aan te doen meer . jammer dat zo bedrijf mensen gelijk beschuldigd.dit had ook wel anders gekunnen.maar ja je doet er niks tegen.kijken naar een andere betaalmethode.ik heb geen creditcard en er zijn geen alternatieven . behalve ideal. maar via ebay gaat dat niet.
Badge
Bericht verwijderd door Moderator
Badge

ik zou volgens hun teveel geschillen hebben geopend en dat was voor hun reden om mij pertinent te schorsen.Nog even terug naar het begin, Je zegt hier dat je erg vaak je geld terug hebt geclamt doordat je je product niet hebt gekregen. Is dit waar?

Hun adviseren het ook om eerst contact op te nemen met de verkopen.

ja laat maar zitten als er hier zo *verwijderd* zit die gelijk slap loop te lullen dan hou het op.*verwijderd* met zijn juridische prietpraat.flut forumheb je niks aan.consumentenbond is heb je niks aan
Badge
Ik wil je graag helpen, dus vroeg ik dat. Omdat je daarom bent verwijderd.
Maar alsnog fijne avond.

Hier geloven ze je niet.hier geloven ze dat paypal met hun stiekeme gedoe.dit bedrijf moeten ze gewoon van de nederlandse markt halen.waar het om gaat is dat mijn gegevens niet zijn verwijderd na een ban.en een schorsing op basis van een geschil is gewoon belachelijk.als dit bedrijf dan mij bant prima .maar haal dan ook mijn persoonlijke gegevens weg.maar dat doen ze niet.