Consumentenbond.nl

Periodiek overboeken van spaarrekening naar betaalrekening

• 8 mei 2016
  • 7 reacties
  • 1756 Bekeken

Voor mijn zoon 18 jaar gespaard voor zijn studie. Nu wil ik dat bedrag in maandelijkse delen van zijn spaarrekening naar zijn betaalrekening overboeken. Vreemd genoeg kan dit niet bij AbnAmro en ING. Onduidelijk waarom niet. Welke bank kan dit wel?

7 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Het kwam mij zo vreemd over dat ik het direct gecontroleerd heb bij mijn eigen ING-rekening. Maar inderdaad: als je een terugboeking wil invoeren van spaar- naar betaalrekening, staat de optie "Hoe vaak?" gefixeerd op eenmalig...

Heb je hierover al contact gehad met de ING klantenservice?
Contact gehad met de ABNAmro. De medewerkster vond ook wel dat het een logische optie zou moeten zijn periodiek vanaf een spaarrekening terug over te boeken. Ze zou er een interne melding van maken. Daar niets meer op gehoord. Typisch een geval waar een consumentenorganisatie kan inspringen en de diverse banken om een officiële reactie te vragen lijkt me.
Ik zie dat het bij de ASN bank wel kan om een automatische spaaropname vast te leggen.
Vandaag liep ik tegen hetzelfde probleem aan, er is blijkbaar in 3 jaar niets veranderd op dit vlak. Ik wil maandelijks een bepaald bedrag opnemen van mijn ING spaarrekening, maar dat kan niet. Ik heb contact gehad met de klantenservice en die bevestigden dat. Je kunt wel periodiek een bedrag inleggen, maar opnemen kan alleen handmatig. Ik heb gedurende lange tijd een bedrag gespaard en dat wil ik nu maandelijks opnemen. Technisch lijkt me dit geen onoverkomelijke opgave, dus moet er hier wel een andere reden voor zijn. Belangen van de bank wegen hier zwaarder dan van de klant. Ik heb inmiddels gezien dat het bij de ASN bank wel kan. Ik heb daar een rekening en overweeg mijn ING spaarrekening nu maar naar de ASN te verhuizen en zo toch maandelijks een bedrag naar mijn betaalrekening over te kunnen maken. Beetje klunzig van de ING.
Reputatie 4
Badge +5
Hallo @Henk Stap,
Allereerst welkom op de Community.
Het lijkt er inderdaad op dat je tegen hetzelfde aan bent gelopen als @S. Hefting, 3 jaar geleden.

@S. Hefting, heb je nog reactie gehad van de ABNAmro? Welke keuze hebben jullie destijds gemaakt?

En zijn er meer Communityleden die weten bij welke banken dit wel kan?

Groet,
Celine
Wij zijn overgestapt naar de ASN hiervoor. Voor mijn dochter die nu gaat studeren gaan we dit ook weer doen.
Reputatie 4
Badge +5
Fijn om te horen dat jullie een oplossing hebben gevonden waar jullie tevreden over zijn!

Reageer